I början när jag fick detta modemet så fungarade dett klockarent - super bra ! Men efter typ två månader med modemet kunna jag inte komma åt ComHems netvärk med WI Fi funktionen anslutan. När jag sen koplade bort WIFI ock bara använde kabel då kommer jag online utan problem.
Själklart ringda jag kundtjänst direkt - vi forsöokta allt men inget fungerade, ock han sa att de skulla testa lite mer ock sen återkomma. Efter två veckor var inget händ ock jag skickade mejl till kundtjäsnt som svarade att de fortfaredne kollar upp mitt äreinde.
Nu där vi har passerat en månad skickade jag på ny mejl till kundtjänst ock här är den korespondansen som vi hafft på det sista - jag tyckar att Com Hem handterar detta på ett mycket arogant sätt... vad tyckar ni?
TILL COMHEM:
Hejsan,
För en månad sen la jag in ett support ärende, som ni skulla kolla upp på.
I korta drag är problemet att om jag slår på WIFI i mitt trådlösa modem då vägrar modemet gå online - dett koblar helt enkelt inte till ComHem. Sen straks jag slår av WIFI ock bara är på nettet med kabel då går modemet online med en gång. Efter att ha gått igenom allt med er support tjänst skulla ni återvända. Detta är nu en månad sen.
Idag fick jag då et nytt data kabel med posten med besked om att ni mättet dålig mottagning. Jag vet inte om detta är en del av ert lösningsförslag men i alla fall gjorde detta ingan skillnad. Om jag slår på WIFI i modemet koblar inte modemet upp emot Com Hem.
Jag trur fortfarende att problemet är i modemet ock att detta borda bytas ut emot garantien, om inte ni har andra förslg.
Med vänlig hällsning
FRÅN COMHEM:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Detta är tyvärr en bugg på detta modemet och vi jobbar på att ta fram en mjukvara som kommer att lösa felet.
Har du provat att reseta ditt modem?
På baksdan av modemet finns det ett litet hål som det står Reset/Reboot på, hål in denna i mins 30 skeunder och släpp sedan. Då kommer modemet att starta om och du får på nytt gå in och aktivera det trådlösa.
Fungerar det inte efter detta så få vi tyvärr be dig att avvakta på den nya mjukvara som kommer att lösa problemet.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
TILL COM HEM:
Detta har jag gjort inntill flera gångar ! Båda under samtalet med er support medarbetare ock efteråt. Det hjälper ingenting. Eftersom ni inte kan ge nån tid för när denna mjukvara fel är avhjulpen - kan ni då byta ut modemet till annan model (jag vet at ni har en annan model i sortiment) eller ersätta mig för den bredbands delare som jag imellantiden är tvungen att köpa? Modemet är ju köpt som trådlöst modem, men det fungarar inte som sånt i sin nuvärende skick ju? MVH Michael Holm
FRÅN COM HEM:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Fungerar det inte efter detta så få vi tyvärr be dig att avvakta på den nya mjukvara som kommer att lösa problemet.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Vi tyckar ni ? Jag har efter att jag har läst i denna tråden forsökt frånkopla brandväggen - dett gör ingen skillnad !