Playstation 3-tråden, del 3

Permalänk
Medlem

Finns ju annars PSN voucher, men vet inte om pengarna blir $ istället för sek. Annars är det bara o skaffa en voucher med $.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

här kan man tydligen köpa köpkort och få hem koden på mail:
http://www.4saleusa.com/category.php?id_category=7

någon som köpt något härifrån nångång?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zelxi
Finns ju annars PSN voucher, men vet inte om pengarna blir $ istället för sek. Annars är det bara o skaffa en voucher med $.

Har köp en sådan men dom är bundna till EU enligt vad jag har förstått, måste vara en sådan här:http://itunes-express.web.officelive.com/playstation.aspx

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Hittade en lista med vilka modeller av PS3 som man kan spela PS2 spel på:

http://www.edepot.com/playstation3.html#PS3_Model_Differences

Och JA, vissa 80gb modeller går det att spela PS2 spel på, dom äldre 80gb modellerna!
Om det funkar fel fritt vet jag inte men...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Hittade något roligt

PS3 Super Secrets
With the PS3 power switch in the off position, turn power switch back on while holding down Eject button. This "fan test" mode allows you to clean out the dust inside the PS3. It works for Models CECHG and higher. (Note that a plugged in PS3 Slim does not have a power switch at all and is always in standby).

The following requires the power switch in the back to be on...

Hold Power button down for 6 seconds (while PS3 is on): turns off PS3.

Hold Eject button down for 6 seconds (while PS3 is on): force disc to eject.

Hold Eject button down for 12 seconds (while PS3 is on): reset Blu-ray.

Hold Power button down for two beeps (while PS3 is off): Reset video to lowest settings.

Hold Power button down for three beeps (while PS3 is off): Enter PS3 diagnostic mode (repeat procedure twice)

Hold PS button down on controller for 10 seconds: Turns off Sixaxis or Dualshock 3.

The PS3 can enter a special "Service Mode". When it does the bottom right hand corner of the screen has a red translucent rectangle with the words "Playstation 3. Factory/Service Mode" inside of the rectangle. It is rumored that by plugging a special JIG in the USB port, the PS3 is triggered into Service Mode the next time it boots up. This special mode then accepts firmware code loaded in from the USB port, and allows reflashing the firmware chip.

Detta med att blåsa ur PS3:an är något jag måste testa!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Hittade något roligt

PS3 Super Secrets
......

Detta med att blåsa ur PS3:an är något jag måste testa!!!

Detta var aktuellt för ett tag sen och jag provade det på min 40gbare om jag minns rätt. Dock var det något som Sony inte rekommenderade

Jag har en helt annan fråga. Eftersom det inte finns någon tråd ALLS om bf bc2 för ps3 (?) så frågar jag här. Är det bara jag som ALLTID drabbas av connection lost andra matchen jag spelar? Detta slår aldrig fel! Eller är det nåt fel på spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Är det bara jag som ALLTID drabbas av connection lost andra matchen jag spelar? Detta slår aldrig fel! Eller är det nåt fel på spelet?

Råkade ut för det ibland förut, men numera händer det väldigt sällan. Har aldrig varit just andra matchen heller utan mer slumpvist.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

hände mig fast kunde hända när som helst i call of duty MWF (4) bytte router och nu händer det nästa aldrig längre händer nån gång i månaden bara fast nu spelar jag nästan bara MWF2 (6) tror egentligen bara att det beror på internet, min gamla router var ingen höjdare.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjinko
hände mig fast kunde hända när som helst i call of duty MWF (4) bytte router och nu händer det nästa aldrig längre händer nån gång i månaden bara fast nu spelar jag nästan bara MWF2 (6) tror egentligen bara att det beror på internet, min gamla router var ingen höjdare.

Alright, men jag tycker det är så jäkla skumt att det alltid sker under andra matchen? Sen kan det knalla på hur många matcher som helst. Det blir liksom meningslöst att ens försöka ta kål på nån andra matchen eftersom detta alltid sker

Permalänk
Medlem

Fick YOLD igår, 2007 60GB. Ska försöka fixa den för att få sparfilerna och sedan sälja den och köpa en slim

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hänger sig era PS3or ibland? Fick min 120GB slim för en dryg månad sedan och har upplevt kanske fem krascher där allting bara fryser. Två-tre gånger i spel, random, och två-tre gånger i surf, då när jag kollat flash-videos.

En till grej ang. flash: hur är det på er box? Upplever det som inte alls bra. Långsamt och segt, HD är ju nästan bara att glömma. Spelar jag upp i 480p (standard i Youtube) och rör muspekaren över skärmen mer än 2sek försvinner tex ljudet. Har senaste uppdateringen, vilken den nu än är.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Fick YOLD igår, 2007 60GB. Ska försöka fixa den för att få sparfilerna och sedan sälja den och köpa en slim

Gör det!
Jag fixade min 60GB med hjälp av denna underbara guide!
http://www.youtube.com/watch?v=4_Ic1_TY-GU&feature=related

Har Arctic Silver kylpasta på och den har funkat i tre månader hittills. Som ny! Får jag YLOD igen ska jag nog köpa ny dock.

Passade på att blåsa rent allt ordentligt också. Var inte så dammigt som jag hade trott.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Har precis reparerat min YLODade 40Gb modell och tänkte nu försöka mig på att sälja den, men hur mycket ska man begära för den?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClAyMan
Hänger sig era PS3or ibland? Fick min 120GB slim för en dryg månad sedan och har upplevt kanske fem krascher där allting bara fryser. Två-tre gånger i spel, random, och två-tre gånger i surf, då när jag kollat flash-videos.

En till grej ang. flash: hur är det på er box? Upplever det som inte alls bra. Långsamt och segt, HD är ju nästan bara att glömma. Spelar jag upp i 480p (standard i Youtube) och rör muspekaren över skärmen mer än 2sek försvinner tex ljudet. Har senaste uppdateringen, vilken den nu än är.

Ja, PS3 kan hänga sig ibland, och flash fungerar inte alls bra tyvärr, Sony har inte riktigt prioriterar webbläsaren. Tycker dem borde göra en egen Webkit baserad eller ta in Opera. Netfront är värdelöst.

Försökte fixa min 60GB, följde denna guide
http://www.youtube.com/watch?v=4_Ic1_TY-GU

Artic MX-2 kylpasta och någon heatgun från garaget. Far och jag fixade ihop den fint, får ström men fortfarande YLOD <.<

Alla sparfiler borta! D=

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkskinka
Har precis reparerat min YLODade 40Gb modell och tänkte nu försöka mig på att sälja den, men hur mycket ska man begära för den?

Enligt egen erfarenhet så brukar "fixade" YLOD maskiner gå tillbaka till YLOD efter ett tag. Så av mig skulle du inte få så mycket.
Men 1500 eller nåt kanske den är värd.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
jag använder mitt visa-kort på mitt US konto.
Det enda som var viktigt är att ta en giltig adress i USA.

Hmm, jag försökte köpa en sak från irlänska PSN, måste jag alltså bara ta reda på en giltig irlänsk adress då? för jag fick det inte att fungera

Edit: det verkade inte fungera iaf, kan du verkligen använda ett svenskt VISA på ett amerikanskt konto? jag får det inte att fungera

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Hmm, jag försökte köpa en sak från irlänska PSN, måste jag alltså bara ta reda på en giltig irlänsk adress då? för jag fick det inte att fungera

Edit: det verkade inte fungera iaf, kan du verkligen använda ett svenskt VISA på ett amerikanskt konto? jag får det inte att fungera

Jag tror inte att man kan det längre. Jag kan göra det men jag gjorde mitt konto för väldigt länge sedan.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Jag tror inte att man kan det längre. Jag kan göra det men jag gjorde mitt konto för väldigt länge sedan.

Stämmer nog att det inte går längre, testade flera gånger, med 2 olika VISA tom.

Men vet någon om det funkar att importera ett PSN kort med tex, dollar på och köpa från US store på så sätt?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Men vet någon om det funkar att importera ett PSN kort med tex, dollar på och köpa från US store på så sätt?

Varför skulle det inte fungera?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Varför skulle det inte fungera?

Fråga inte mig, jag ville bara va säker innan jag beställer en sån och lägger pengar i onödan..

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Köpte Resident Evil (PSone) och fick hem det igår!
Funkar klockrent på PS3 och jävlar vilken nostalgi kick!
Kommer fortfarande ihår vad man skall göra på de flesta ställen trots att det är över 10år sedan jag spelat det senast!
Grafiken är ju horribel men man måste ju komma ihåg att spelet är från 1996!
En sak som jag blev positivt överraskad över är att spelet lyckas än idag skrämma mig lite då och då så jag hoppar till!!!

Blir att beställa tvåan och trean när man kört igenom ettan!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Köpte Resident Evil (PSone) och fick hem det igår!
Funkar klockrent på PS3 och jävlar vilken nostalgi kick!
Kommer fortfarande ihår vad man skall göra på de flesta ställen trots att det är över 10år sedan jag spelat det senast!
Grafiken är ju horribel men man måste ju komma ihåg att spelet är från 1996!
En sak som jag blev positivt överraskad över är att spelet lyckas än idag skrämma mig lite då och då så jag hoppar till!!!

Blir att beställa tvåan och trean när man kört igenom ettan!

Riktigt kul!
Men du vet att dessa spel finns att köpa på USA psn va?
ca 45kr styck

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Riktigt kul!
Men du vet att dessa spel finns att köpa på USA psn va?
ca 45kr styck

Jepp jag vet det, men PSN US gillar inte mitt kreditkort och så tycker jag om att ha spelen i fysisk form oxå!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Har länge undrat om man kan spela de nyare spelen utan att behöva uppdatera ett PS3 så att linuxstöder försvinner? Finns det någon metod eller så?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Har länge undrat om man kan spela de nyare spelen utan att behöva uppdatera ett PS3 så att linuxstöder försvinner? Finns det någon metod eller så?

Logiskt tänkt så skall väll det gå!
Måste ju finnas folk som sitter med en PS3 utan internet och kan spela ändå...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Snart kommer nog alla spel som släpps kräva att du har 3.21 bara för att.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Vet någon varför jag inte får fullbild i min 37" tv när jag spelar PSone spel?
Bilden ser bra ut men jag har som en svart kant runt hela skärmen så den fylls inte helt ut? Är det nån inställning jag har fel eller?
Har "klickat" i "fullscreen", skalat upp bilden och har även på kant utjäming!
Något jag har missat?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClAyMan:

Hänger sig era PS3or ibland? Fick min 120GB slim för en dryg månad sedan och har upplevt kanske fem krascher där allting bara fryser. Två-tre gånger i spel, random, och två-tre gånger i surf, då när jag kollat flash-videos.

Slim antar jag det är?
Den har vissa problem har jag märkt (har en 250GB Slim), den e grinig på skitiga skivor och lite sånt, Märkt av det på Fallout 3 och Dragon Age, t.ex. på Dragon Age led min PS3a av en bugg som gjorde att dmg över gubbarna hängde kvar tills jag dragit upp menyn eller tagit mer dmg, så t.ex. sprang runt med 12 skrivet två ggr över gubben, detta försvann helt efter att jag putsat av små fingeravtryck på skivan.
Fallout 3 startade om PS3an en gång och hängde sig engång (visst på typ 20timmars spelande och båda ggrna just efter en autosparning blivit färdig, men iaf) torkade av skivan med putsduk och inte haft ett problem sedan dess (~50 timmars spelande).
Så det har nog med att Slimen e känsligare att göra för min tjejs FAT bryr sig inte alls om hur skitig skivan är typ m.m., flash är i sig ostabilt så där kan det bidra, blir mer intressant när 10.1 kommer, tror den passar PS3 mer.

Skrivet av Elmoth:

Vet någon varför jag inte får fullbild i min 37" tv när jag spelar PSone spel?
Bilden ser bra ut men jag har som en svart kant runt hela skärmen så den fylls inte helt ut? Är det nån inställning jag har fel eller?
Har "klickat" i "fullscreen", skalat upp bilden och har även på kant utjäming!
Något jag har missat?

Är det nedladdade (PSN) eller vanliga gamla skivor? PSN spelen brukar ju stå att de är uppgraderade till 720p men vanliga kanske vissa spel begränsas eller t.ex. att den skalar grafiken i vissa steg och gamla spel med längre grafik inte kan fylla ut helt?
Vilket spel är det? eller gäller det flera spel?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat
Det gäller flera spel, även ett som är köpt från PSN!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmoth:

@Ferrat
Det gäller flera spel, även ett som är köpt från PSN!

okej testade gamla Worms som jag hade till PSone och får samma som dig en kant runt, kan vara att spel som inte är uppdaterade till 720p gör så? kan även vara att det har något med TVn att göra, jag har en LCD HD-ready (dvs 720p) med 1366×768 upplösning, kan ha med det att göra vet inte men som sagt får samma resultat så troligen något standard?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood