Permalänk

Låter bra det.

Permalänk
Medlem

Undra då varför inte Dustin klarar av att leverera.. =/

Permalänk
Medlem

Var inne på Netonnet Örebro igår och de sa att de förmodligen skulle ha telefoner att sälja imorgon(Onsdag).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kerl
Var inne på Netonnet Örebro igår och de sa att de förmodligen skulle ha telefoner att sälja imorgon(Onsdag).

Tack för infon !
Jag ska åka förbi NetonNet efter jobbet imorgon.

Även fast jag är sur över att den inte har GPS-navigering liknande OVI-maps till Nokia som är helt gratis så är risken stor att jag skaffar Desire trots allt...

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk

Läste på Swedroid att Teknikmagasinet skulle få in den imorgon , men jag ringde och kollade med deras butik på Backaplan i Göteborg, och dom skulle få den till butiken på torsdag morgon.
Dom skulle få in ett par stycken så förhoppningsvis finns det kvar när man slutat jobbet
Verkar dock vara allmänt dålig tillgång på dom just nu, som det brukar vara med heta produkter numera... :S Undra om det är ett pr-trick?

Någon som fått tag på ett ex ännu?

Permalänk
Relik 📜

Min är skickad nu i alla fall.
Hoppas det inte är något måndagsex nu bara, annars blir jag garanterat nöjd.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hur många här har beställt från CDON och fått sin skickad? Jag förbokade min hos dom den 5:e och inte fått den skickad, men jag har läst om folk som bokat EFTER mig och fått den skickad... Känner mig skapligt sur just nu -_-. Jag hoppas VERKLIGEN det bara är så att statusen inte uppdaterats korrekt, annars vet jag inte vad fan dom håller på med..

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Vill ha en Desire men dock så vill jag ha en i svart och det finns ingen information alls om den ens kommer i svart i Sverige... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Måste man vara uppkopplad 24/7 för att ha temp/väder i mobilen? Eller hämtar den det från 3G nätverket?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
Måste man vara uppkopplad 24/7 för att ha temp/väder i mobilen? Eller hämtar den det från 3G nätverket?

Du måste ha en kabel i hela tiden. Finns billiga skarvkablar hos clasohlsson

Utan att äga en själv så gissar jag på att den hämtar info från 2/3G nätet för att uppdatera.

Permalänk
Medlem

3G telefoner är ju till skillnad från 2G alltid uppkopplad mot en dataport (2G ä det bara när den ska kommunicera med data, o inte telefon/sms). så den hämtar sånna där uppgifter från en server på internet. det vill säga, har man en väder widget som uppdaterar, så kommer den dra datatrafik.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
3G telefoner är ju till skillnad från 2G alltid uppkopplad mot en dataport (2G ä det bara när den ska kommunicera med data, o inte telefon/sms). så den hämtar sånna där uppgifter från en server på internet. det vill säga, har man en väder widget som uppdaterar, så kommer den dra datatrafik.

Så med mitt Tele 2 abonnemang fastpris som kostar 499;- i månaden exkl 15kr per påbörjad MB i datatrafik. Så den kommer då ligga och ticka datatrafik hela tiden så jag får betala skjortan för det >.< crap

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Du måste ha en kabel i hela tiden. Finns billiga skarvkablar hos clasohlsson

Utan att äga en själv så gissar jag på att den hämtar info från 2/3G nätet för att uppdatera.

Menade ju såklart mobila nätverket;)

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
Så med mitt Tele 2 abonnemang fastpris som kostar 499;- i månaden exkl 15kr per påbörjad MB i datatrafik. Så den kommer då ligga och ticka datatrafik hela tiden så jag får betala skjortan för det >.< crap

Menade ju såklart mobila nätverket;)

Det var väl ändå ett kasst abonnemang? Kompis student + mobil surf = billig frihet.

Du menar kanske WiFi?

För att besvara din fråga: När du är hemma så kommer den bara att använda WiFi och när du är ute på stan så kommer den bara att använda 3G. Så när du är hemma registreras ingen trafik, men däremot på stan. Har du WiFi på jobbet eller i skolan så blir det dock väldigt lite trafik som registreras.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Det var väl ändå ett kasst abonnemang? Kompis student + mobil surf = billig frihet.

Du menar kanske WiFi?

Nej xD inte trådlösa nätvärket. (Herregud! jag vet inte jag ska förklara det xD) Internetet i telefonen, asså när man kopplar upp säg med wap eller eller gprs eller vad det heter.

Tele2 Fastpris 499:-
3000 sms
3000 mms
3000 gratis minuter = 50h
i månaden så det är värt det när man ringer så mkt som jag gör men kan ifs köpa tele2 mobilsurf medium för +89kr/mån får ca 4-6Mbit tills man når 1GB sen 30kBit / månaden

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
Nej xD inte trådlösa nätvärket. (Herregud! jag vet inte jag ska förklara det xD) Internetet i telefonen, asså när man kopplar upp säg med wap eller eller gprs eller vad det heter.

Tele2 Fastpris 499:-
5000 sms
5000 mms
3000 gratis minuter = 50h
i månaden så det är värt det när man ringer så mkt som jag gör men kan ifs köpa tele2 mobilsurf medium för +89kr/mån har ca 4-6Mbit tills jag når 1GB sen 30kBit varje månad

Nu går diskussionen över i abonnemangsförnuft men...

Kompis Student 19:-
3000 sms
3000 mms
0 kr/min*

+ Mobil surf 29:- (nu hamnar en godtycklig räkning på 150 kr)
200 MB /månad

eller

+ Mobil surf 89:- (nu hamnar en godtycklig räkning på 210 kr)
1000 MB/månad

Inte ens hälften av vad du betalar idag.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Nu går diskussionen över i abonnemangsförnuft men...

Kompis Student 19:-
3000 sms
3000 mms
0 kr/min*

+ Mobil surf 29:- (nu hamnar en godtycklig räkning på 150 kr)
200 MB /månad

eller

+ Mobil surf 89:- (nu hamnar en godtycklig räkning på 210 kr)
1000 MB/månad

Inte ens hälften av vad du betalar idag.

Hur fasen kan det skilja så jäkla mkt då fastpris istorsett bara inte har nån uppkopplings avgift? D; Grejen är att jag gör många koprta samtal så kommer nog lätt över 500kr med 0.79 i öppningsavgift.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlen
Hur fasen kan det skilja så jäkla mkt då fastpris istorsett bara inte har nån uppkopplings avgift? D; Grejen är att jag gör många koprta samtal så kommer nog lätt över 500kr med 0.79 i öppningsavgift.

Jag har iofs bara startat 9 samtal sen 1:a april. Klarar mig bra på SMS och i flesta fall blir jag uppringd av någon annan. Min räkning brukar snitta på 80 kr.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

HTC Desire

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimLundqvist
Läste på Swedroid att Teknikmagasinet skulle få in den imorgon , men jag ringde och kollade med deras butik på Backaplan i Göteborg, och dom skulle få den till butiken på torsdag morgon.
Dom skulle få in ett par stycken så förhoppningsvis finns det kvar när man slutat jobbet
Verkar dock vara allmänt dålig tillgång på dom just nu, som det brukar vara med heta produkter numera... :S Undra om det är ett pr-trick?

Någon som fått tag på ett ex ännu?

Ja det gick ju snabbt! bokade min Desire den 8/4 på Katshing och fick köplats 349!! fick mejl idag ons 14/4 att den var lev.klar så nu är den på väg. Hämtar ut den i morgon. Snabbt jobbat som vanligt av Katshing

Permalänk
Medlem

finns fortfarande kvar i örebro ser det ut som
http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/htc/htc-desir...(128486,3208)

synd att jag inte har fått tillbaka min reklamations pengar än... :/

Permalänk

Ge mig min Desire nu!

Bokade den aningen för sent iofs men kan inte vänta tills jag får den!

Någon av er som lekt med en ännu?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Mediamarkt i Norrköping

Citat:

Hej
Tyvärr har den inte kommit in ännu, den är lite försenad men vi har en beställning som ligger och vi hoppas få in den så fort de kan levereras från leverantören, förhoppningsvis i slutet på denna vecka eller i början på nästa.

Desire verkar vara svår att få tag på om man inte vill beställa en men jag vill först känna på en innan jag bestämmer mig.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag har fått min, sitter och pular med den nu. Ovan med Android, men den är ruskigt snabb iallafall.. Skärmen är helläcker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Jag har fått min, sitter och pular med den nu. Ovan med Android, men den är ruskigt snabb iallafall.. Skärmen är helläcker.

Några bilder utav den skulle inte sitta fel

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Fick min idag och har suttit som en teknikhandikappad hela eftermiddagen

Permalänk
Permalänk
Medlem

"Desire och Legend är de bästa telefoner du kan köpa just nu. Vilken du väljer är egentligen en fråga om vad du prioriterar, snabbhet eller byggkvalitet."
Har velat mellan dessa två i snart en månad, men ser man till helheten så blir jag nog mer sugen på legend. Prestandan är tillräcklig i Legend och den klarar lite mer rough hantering och behöver inte laddas för jämnan om man inte brukar den för jämnan. Varför finns ingen Legend-tråd på Swec?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Jobbigt. Min har stått som reserverad på lager hela dagen idag. Hade hoppats dom skulle hinna med att plocka min idag men tydligen inte.

Permalänk
Medlem

Tack Kerl för tipset igår ang. NetonNet

Köpte mig en desire där idag och har lekt med den hela dagen/kvällen hehe.

Är verkligen noob på Android men man blir väl bättre med tiden hoppas jag.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mothman:

Japp den stödjer pinch-to-zoom och liknande. Men lita inte på att mer avancerad multi-touch kommer att funka lika bra, då flera videos på youtube har visat att Nexus One och Desire har stora problem med att den blandar ihop tryckningar så fort finglar korsar varandras axlar (finns somsagt demonstrationer på youtube som visar bättre vad jag menar).

Detta beror säkerligen på den ganska dåliga digitizern som dessa båda mobiler har, och Motorola:n inte har dessa problem, då den har en liknande digitizer till den som sitter i iphonen.

Läste en intressant grej på Swedroid.se , handlade bl a om en uppdatering som Nexus snart skulle få, vilket också för oss tillbaka till våra inlägg om pinch-to-zoom:

"Uppdateringen sägs bland annat åtgärda ett problem med att skärmen har svårt att tolka multitouch när fingrarna är för tätt inpå varandra samt innehålla en patch för minnesoptimering..."

Kanske något som Desire redan har fått eller kommer att få :)?

Jag får inte leka med min förrän ikväll... någon här som kan berätta hur pinch-to-zoom känns på Desire?

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min också.. Känner mig något handikappad än så länge dock.. Hittar inte så mycket och förstår inte riktigt varför det finns flera e-postapplikationer i Android heller?
Finns en som heter "E-post" och sen en som heter Gmail.. Gmailapplikationen tycker jag verkar bättre än "E-post" iallafall som har svårigheter att visa HTML-email..

Jävligt härlig telefon i övrigt.. Återkommer med mer intryck.. Mitt batteri hade lite laddning så jag har lekt på den laddningen några timmar nu.. Men tror att den behöver laddning snart nu

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |