WoW Feral kissemiss druid Hjälp.

Permalänk
Medlem

WoW Feral kissemiss druid Hjälp.

Hejsan, jag har nu suttit många timmar på diverse forum om Feral Cat DPS.
Och jag får bara inge snurr på skiten -_- min gear ska klara 6k+ och jag kör (den bästa rotationen jag har hittat) som e ganska snarlik allas rotation.. Börjar ledsna litegranna på att bara kunna dra 4k i bästa fall..

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Thunderhorn&cn=Zekkro

All hjälp uppskattas Mvh Raggoth

Permalänk
Medlem

Vanligaste felet med låg dps är att vara clicker.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Vanligaste felet med låg dps är att vara clicker.

Vad menar du? Att sitta och klicka med musen ist för ha bindat tangentbord?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggoth
Vad menar du? Att sitta och klicka med musen ist för ha bindat tangentbord?

Exakt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Så är inte fallet med mig iaf har bindat upp det som behövs:

Shred,Rip,FB,Mangle,SR,FF etc etc..

Permalänk
Medlem

Inte för låta som en *host* "retard", men vem eller vad säger att du skulle ha 6k DPS?

Slå på en (kom ihåg att det skall vara en ??/Boss) docka i 3-5min, kolla resultatet rince and repeat. Självklart har du mer med buffar osv. Men om du t.ex mäter genom shitcount (Recount) så skulle jag inte så värst förvånad till varför det är just så som du säger.

Har du Hit/Expertise cap? Rätt gems/enchants etc?

edit: No comment om dina val på gems/gear och enchants...

Gillar du AP borde du nog rolla Rogue för PvP, eller Enhance Shammie.

Permalänk

go oomkin

Permalänk
Medlem

Ladda ner addonet feralbynight för lite vägledning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har en alt som är feralcat, men borde kunna svara på en del grejer ändå.

1: ArP är så löjligt bra för feraldruider just nu, du borde gemma nästan enbart ArP och skaffa dig antingen Ulduartrinketen med ArP eller Needle-Encrusted Scorpion från FoS. Den från ToC är också väldigt bra. Du har en massa hitgems när du är så långt över cappen man kan vara typ, förklara gärna dom :).

2: Feral handlar mest om att hålla uppe allting. Det viktigaste är Savage Roar som alltid ska vara uppe. Sen Mangle (om ni har någon manglebot i raiden behöver du inte oroa dig om den), Rip och Rake. Ferocious Bite ska du bara lägga om du har minst 10 sec kvar på både Rip och Savage Roar. Under Berserk är Ferocious Bite alltid trevlig :).

Måste göra random instancer nu, men skriv om det var något mer specifikt du ville ha reda på så kan jag försöka svara.

Edit: Du borde specca i både Feral Charge och Survival Instincts, ta bort 2 poäng i Feral Aggression. Kommer inte hjälpa din dummydps direkt, men en kisse som lever gör mer skada än en död

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Det bästa sättet att lära sig rotations är att köra HC's och dockorna i IF och SW. Lär dig AOE och icke AOE rotations..

Du bör även lära dig raid/dungeon(s) utantill för att inte slösa bort dina spells (CDS) på något du kunde få ut mycket mera av i en annan del av raiden/dungeonen.

EDIT: Nu spelar jag inte kisse.. Så har inte en aning om hur CDS funkar där.. Det är väl mera "slösa inte en "poison" på en mobb som dör innan tiden hunnit ticka ut"

mvh Snark

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
http://elitistjerks.com/f73/t63774-feral_dps_discussion/ Läsvärt.

är man inte bra på engelska, så suger den sidan fett kan va bra att vi skapar en tråd för just wow här med

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att inte sitta och slå på knapparna. Ta det lugnt men låt inte din energi gå upp till hundra. Du gör inte mer skada bara för att du slår mycket på knapparna. Jämför med t ex warrior som vill få ut sin skit så fort som möjligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
är man inte bra på engelska, så suger den sidan fett kan va bra att vi skapar en tråd för just wow här med

Om man inte förstår vad som står på sidan så är det väl du som person som "suger fett"?

Permalänk

Vi kan börja med att säga att du är 10% över hit cap som är 8% för en feral druid. Du är under expertise cap också men det är inte så viktigt vid den nivå av gear du har.

Dina gems och enchants är långt ifrån optimala, att enchanta hit på boots när du redan är över cap är slöseri med stats och att enchanta ap på gloves är mycket sämre än agility.

Ett addon som Feral by night kan hjälpa dig med rotationen du använder och det är lagom flexibelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
är man inte bra på engelska, så suger den sidan fett kan va bra att vi skapar en tråd för just wow här med

Har inte sagt att det var dåligt att skapa en tråd här med, ville bara tipsa trådskaparen som bad om tips.

Permalänk

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Burning+Blade&c...

Ja tryckte ut 6,1k dps på Voa25 bossen

Kör den basic rotationen Mangle, Rake och shred till x5 combo points, aktiverar jag savage roar och håller den uppe.

Sen shredar ja till x5 combo points och rip och håller den uppe men aldrig refreshar den innan sista ticken är slut.

Berserk använder ja alltid vid blodlust.
Använder aldrig Ferocious Bite förutom om bossen har några % kvar och allt är uppe och jag har combo points att använda

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prestbacka
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Burning+Blade&c...

Ja tryckte ut 6,1k dps på Voa25 bossen

Kör den basic rotationen Mangle, Rake och shred till x5 combo points, aktiverar jag savage roar och håller den uppe.

Sen shredar ja till x5 combo points och rip och håller den uppe men aldrig refreshar den innan sista ticken är slut.

Berserk använder ja alltid vid blodlust.
Använder aldrig Ferocious Bite förutom om bossen har några % kvar och allt är uppe och jag har combo points att använda

@Prestbacka: My eyes are bleeding! Berserk vid bloodlust? Dont do that Med tanke på all +haste du får av bloodlust så får du mer OOC procs vilket gör din zerk ganska värdelös; för att quota Sark; "The haste will increase your amount of Clearcast procs, as a string of Energy-free moves makes Energy cost-reducing affects useless."

@Behold_: ArP är bara tokigt bra om han kan nå Soft eller Hard cap, annars är AGI bra mycket bättre (iaf med den gearen han har ^^)

Sen alla som rekommenderar FBN (Feral By Night) så är den ganska ouppdaterad då authorn har slutat lira, skaffa ovale och hämta scriptet på EJ, uppdateras mer frekvent.

589 Hit rating är way too much, du ska ligga på 291 om jag inte minns helt fel. Exp capen är inte lika viktig men jag tycker det är förbannat störande att stå och köra Shred och sen inse att många blid dodgade ^^

FB är bara "bra" att använda när du har runt 10 sekunder kvar på både Rip och SR och du har 5 combo points, annars är det bättre att refresha rippen när den går ut.

(Finns säkert massa stavfel, rättar till det vid annat tillfälle )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prestbacka
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Burning+Blade&c...

Ja tryckte ut 6,1k dps på Voa25 bossen

Kör den basic rotationen Mangle, Rake och shred till x5 combo points, aktiverar jag savage roar och håller den uppe.

Sen shredar ja till x5 combo points och rip och håller den uppe men aldrig refreshar den innan sista ticken är slut.

Berserk använder ja alltid vid blodlust.
Använder aldrig Ferocious Bite förutom om bossen har några % kvar och allt är uppe och jag har combo points att använda

Du borde aldrig lägga Rake utan att Savage Roar är uppe, så Mangla en gång sen Savage Roar, lägg Shred sen och dra en Tiger's Fury, sen en till Shred och dra igång Berserk så du får den använd. Sen få upp Rip och refresha en fin Savage Roar.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
är man inte bra på engelska, så suger den sidan fett kan va bra att vi skapar en tråd för just wow här med

Även om man suger på engelska kan man lätt titta på siffrorna och uträkningar för att bilda sin egen uppfattning om vad dom snackar om.
Hade den varit på ryska hade jag fortfarade fattat rätt mycket.

I värsta fall dra igenom skiten i google translator.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Sitter du i i-lvl232+ gear så gemar du inget annat än Armpen (förutom hit om det behövs och om du behöver nått för att få igång ditt meta-gem). Bara Agi enchants på allt som går, på vapnet som ska ha Berserk (fast Moongoose börjar visst bli populärt igen) och Ap+crit enchants på Head och Shoulders.

Hit ska, som alla andra säger, vara 8% (262.32 hit) Ligger du på tex 7.90+% hit så kan du nöja dig med det.
Expertisen behöver inte vara högre än 26 (56 är cappen, men du ska alltid stå bakom mobsen).

Du måste alltid ha SR och Mangle uppe. Rip ska du aldrig lägga på om du inte har SR uppe. Rake är inte svår att ha uppe i hela tiden, men offra aldrig energi på Rake om du redan har 5cp och tex Rip behöver en refresh inom 3sec.
När du har lärt dig din rotation bra så ska du inte ha några problem att få plats med en FB då och då, men den ska aldrig användas med mer än 35 energi och alltid med 5cp.

Rotation jag anväder: Mangle, Rake, SR, Shred till 5cp, Rip.
Tänk på att när du använder SR med 3cp så håller den sig uppe i 24sec, vilket ger tillräckligt mkt tid för att se till att alla andra dots alltid är uppe.

Den här rotationen är för en fight med bara en boss utan adds, så om det är en fight där du behöver springa fram och tillbaks mycket mellan mobs så kan det vara skönt att använda SR med flers combo points.
Sen underlättar ju crits väldigt mycket till att hålla alla dots uppe eftersom en crit ger 2cp. Ibland så får man inte en crit på 5 shreds och då kan det bli att man får offra något och då offrar man helst Rip om SR har mindre än 9sec kvar.

Talent Specc

Det här är den absolut bästa DPS/DMG speccen för katter som raidar, men om man vill vara snäll mot healers så kan du sätta 2 points i Imp. Leader of the Pack istället för Feral Instict.

TS kör redan med bäst dmg, men eftesom AoE inte alltid är så viktigt när man raidar så tycker jag han ska ta bort en point i Feral Instinct och sätta de i Feral Charge istället (ju snabbare man kommer till mobsen dessto mer dps;) )

Det är mycket att hålla reda på om man ska vara en bra katt-dps, men jag tycker att det är det som gör att det är roligt (plus att man oftast ut-dpsar andra klasser med liknande eller lite bättre gear^^)

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

När du kollar din DPS så gör det helst inte på dockor och jämför sedan med vad du sett att du haft ibland, för på dockorna blir din DPS helt olik än vad den är i raids/partys pga buffs.

Spelar inte feral druid så kan ej kolla in rotation men var säker med att du gemmar/enchantar rätt.
Jag har även tagit en titt på ditt gear och du bör göra mer än 5k obuffad iaf. Jämför dig inte heller med pure dps klasser så som mage/rogue/mages osv för dom gör generellt mer dps än hybrider (inte alltid, men oftast. Beror på fighten).

Lycka till med din katt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
@Prestbacka: My eyes are bleeding! Berserk vid bloodlust? Dont do that Med tanke på all +haste du får av bloodlust så får du mer OOC procs vilket gör din zerk ganska värdelös; för att quota Sark; "The haste will increase your amount of Clearcast procs, as a string of Energy-free moves makes Energy cost-reducing affects useless."

@Behold_: ArP är bara tokigt bra om han kan nå Soft eller Hard cap, annars är AGI bra mycket bättre (iaf med den gearen han har ^^)

Sen alla som rekommenderar FBN (Feral By Night) så är den ganska ouppdaterad då authorn har slutat lira, skaffa ovale och hämta scriptet på EJ, uppdateras mer frekvent.

589 Hit rating är way too much, du ska ligga på 291 om jag inte minns helt fel. Exp capen är inte lika viktig men jag tycker det är förbannat störande att stå och köra Shred och sen inse att många blid dodgade ^^

FB är bara "bra" att använda när du har runt 10 sekunder kvar på både Rip och SR och du har 5 combo points, annars är det bättre att refresha rippen när den går ut.

(Finns säkert massa stavfel, rättar till det vid annat tillfälle )

Softcap på aRP, please elaborate.

OT: Istället för att lyssna på alla "pros" här bör du ladda hem ett spreadsheet och kolla vad som är bäst för just din gear.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Corsair HX 850W 80+ |Intel i7 950 @ stock | ATI XFX 5970 @ stock | Corsair DOMINATOR GT DDR3 2000MHz 6GB | SSD 80GB Intel X25-M G22 | Asus P6T DELUXE V2 | 1TB Western Digital Caviar Black SATA II |

Permalänk
Medlem

Soft cap på ArP innebär att du är cappad med hjälp av en trinket, vilket innebär att när trinketen proccar så är du fullt cappad, men när den är inaktiv har du inte full cap.

Hard cap innebär att du ständigt är fullt cappad, dvs 100% ArP.

Gäller att man räknar ut siffror och håller koll på alla caps, inte låter vissa stats gå till spillo.
När jag spelade min druid för ett halvår sedan gjorde jag 7-9k dps i Ulduar.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera addonet BadKitty för att underlätta att hålla allt uppe som ska vara uppe.

Permalänk
Avstängd

behöver inte ens keybinds för pve.
Flesta klasser använder så sjukt få abilities i pve så keybinds är meh.
(Och nej jag är inte clicker,keyboardturner eller backpeddler, 65+ binds redan)

Läs på elitistjerks.com druid forum.
Kolla upp rotation etc.
Och expertise cap är visst viktigt, något även alla spredsheets håller med om.

Permalänk
Medlem

En annan bra sida du kan kolla upp är www.maxdps.com
där finns rotationer osv. värt att kolla. använder själv boomkin rotation där ifrån och får ut 7.2-8.6k boss fight

Permalänk
Inaktiv

Jag gör lätt 11k dps i kitty me 5.7k gs i 25 man..

m-r-sr-sh-sh-rake-rip-tf-ber-spam sh-repeat