SweClockers 5.0 lever!

Permalänk
Medlem

Grymt bra jobbat SC!

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Avstängd

det första ja tänker är att redaktionen tipsar kolumemn borde bort och göra plats bredare nyhetskolumn.

Permalänk
Medlem

Jag tycker sidan är grötig och det är svårt att få en bra och tydlig överblick. Mer fokus på rubrikerna/artiklarna, mindre på allt lull-lull runt omkring så som reklam och annat. Den förra sidan var bättre fokuserad med tydligare skillnader mellan vad som är vad. Jag får lite av en panikkänsla när jag scrollar runt, som att jag till slut inte orkar med all information för det är för mycket för snabbt.
Minimera och tydliggör! Dock är färgvalet och typsnitt klart bättre än föregående version. Det ser modernt och nytt ut!

http://www.bit-tech.net är ett bra exempel på en hemsida vad gäller att presentera information tydligt. Jag skulle föreslå att ni kikar lite där, använder deras koncept men applicerar era färger, typsnitt mm så får ni en riktigt trevlig hemsida!

Gör om, gör rätt!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Framsidan kunde vara bredare för nyheterna, är på tok för smal nu, men annars så bra jobb

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wooe:

Jag brukar inte vara den som gnäller på teman så men jag blev ändå lite skeptisk nu. Känns tyvärr som något amerikanskt forum med default-tema på :s Fortfarande lite smal nyhetsdel med, täcker knappt halva min skärm. Nästan lite Aftonbladet-stuk där nyheterna kommer i andrahand framför länkar och reklamyta. Svenska sidor borde kolla mer på hur en del norska dagstidningar har strukturerat sina sidor. Mycket luft, tydlig text, stora bilder och inget blink och blingbling.

Jag som verkligen gillade mitt gråa tema.

Det måste väll komma lite mer funktioner så vi kan ändra det sen?

Kommer ta ett tag innan man vänjer sig då man har själv har kört med samma look i 7år.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

http://www.bit-tech.net är ett bra exempel på en hemsida vad gäller att presentera information tydligt.

Bittech tydlig? Haha shit, det är ju bara en rörig smet av allt där, dom olika färgerna (som hör hemma i en 6 årings kritsamling) gör typ ingen nytta alls, äkta separationer separerar mer än färgseparationer!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Tjaa! Ville bara säga att den nya sidan är grym=)

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Var ser man senast gallerier?
Thumbs up po nya designen och alla funktioner!

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket, mycket trevlig design. Har enbart gott att säga vid första anblicken. Gratulerar!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Snyggt så in i helvete, bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Bara jag som avskyr dom nya färgerna? Skär riktigt i ögonen, speciellt om man har en ljus skärm eller sitter i ett mörkare rum.

Visst behövdes det en updpatering men nu känns det så kalt på något sätt, man saknar dom tydliga linjerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Var ser man senast gallerier?
Thumbs up po nya designen och alla funktioner!

Hmm, gå in i gallerier så finns det en enorm text som lyder "Senaste albumen" och även "visa fler"

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Grymt

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk

Testar! Gillar den nya skarpt!!

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

asgrymmt.. kommer väll ta ett tag att vänja sig vid allt det nya

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Mucho nice! Tycker om designen ^^

Permalänk

Riktigt härligt. Fungerar bra mycke snabbare nu att navigera och sen att bilderna skalas automatiskt. Helt underbart när man är inne på skrivbords tråden och man slipper scrolla sidled. Fan så bra. Gillar den nya swec. Ska börja testa nu bara.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Gillar att den nya sidan utnyttjar ytan mycket bättre. Känns betydligt mer luftig och fräsch dessutom

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Ser jättebra ut! GJ

Permalänk
Medlem

Den orange färgen på balkarna ger onödigt stark kontrast mot bakgrunden. Annars verkar Swec 5.0 kanon.

Permalänk
Medlem

wow diggar den skarpt, sjukt najs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Den orange färgen på balkarna ger onödigt stark kontrast mot bakgrunden. Annars verkar Swec 5.0 kanon.

+1

Har redan börjat digga nya designen mycket mer, men dessa oranga balkar ser fruktansvärt fula ut och funkar inte ihop för ett öre med bakgrunden. Men annars så är jag riktigt imponerad!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danne:

Bara jag som avskyr dom nya färgerna? Skär riktigt i ögonen, speciellt om man har en ljus skärm eller sitter i ett mörkare rum.

Visst behövdes det en updpatering men nu känns det så kalt på något sätt, man saknar dom tydliga linjerna

Sitter och läser detta i biorummet på 100" i totalt mörker. Riktigt vackert! Alla tycker vi olika.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Enbart jag som tycker att det är otroligt mycket reklam överallt nu?

Kan vara för att jag stängde av ABP, men ändå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Bittech tydlig? Haha shit, det är ju bara en rörig smet av allt där, dom olika färgerna (som hör hemma i en 6 årings kritsamling) gör typ ingen nytta alls, äkta separationer separerar mer än färgseparationer!

Märkligt hur man kan bli så personlig över något så enkelt som ett förslag på ett alternativ till hemsidan.
Hur som helst, som jag skrev så menar jag inte färgvalet, utan snarare layouten, och den är klart bättre än Sweclockers 5.0. Den ger läsaren en snabb överblick över vad som är vad. Du behöver aldrig anstränga dig för att identifiera olika rubriker eller texter. I och med SweC 5.0 måste jag först och främst flytta mina ögon från annonserna (grattis till effektiv annonsering!) - som ligger mitt på min sida (1920x1200), till vänster för att först då kunna börja identifiera vad som är vad. Där möts jag av ett hav av olika bilder som vid första anblick gör mig helt förvirrad. Hade jag inte varit en trogen läsare av sidan hade jag förmodligen undrat vad som är vad.
Att bygga en informativ och tydlig hemsida är ingen lätt uppgift. Att sätta upp mål för vad man egentligen vill visa med hemsidan är en bra start, och ett av målen bör alltid vara användarvänlighet. I detta fall är den mindre lyckad.

Men jag vill än en gång poängtera att Sweclockers verkligen lyckats med färgval och typsnitt. Dom i kombination förmedlar en harmonisk, modern och tydlig hemsida! Så grattis till det.

Förresten, hur menar du med att äkta separationer separerar mer än färgseparationer?
Bit-Techs färgval av rubrikerna är tragiska, dock effektiva - sett till ögats perception. Det är ingen gissning, utan ren fakta.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Ser fint ut. Men antingen får ni ta bort varningen man får av ad-block ELLER ta bort flashreklam som blinkar och jävlas. Kör webbläsare via en citrix på jobb och det gör att hela sidan blir seg som sirap.

Precis! Det rimmar inte så väl att både vädja till folk att stänga av ad-block, OCH ha cpu-slukande epilepsi-rutor.
Någon som har en aning vad en besökare "är värd"? Dvs, vad ett annonsfritt abonnemang skulle kunna vara värt/kosta?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Det känns VÄLDIGT ovant/konstigt just nu, men så var det förra gången ni bytte också. Tror detta blir en succé Bra gjort!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Som med allt annat så var det bättre förr.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser bra ut dock så känns det som att det är mer reklam, men det är troligen för att de hamnar mitt i bilden istället vilket känns lite underligt.

Sen måste väll ändå alla meddelande ha vit bakgrund, d.v.s svart på vitt? Jag kommer inte ihåg hur det var innan, men det känns lite jobbigare att läsa?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Kanonfint tycker jag det blev, ninjasöken diggar jag skarpt!
Snabbt som tusan går det att surfa runt också, härligt!
Jag gillar fliken "Mina trådar" i forumdelen, en funktions jag saknat lääääänge!

Bra jobbat!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |