Erbjudanden på Steam

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Den som hojtar när GTA iv blir billigare skickar jag en en krona till på posten!

Var det inte billigt hela två gånger under julrean?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Var det inte billigt hela två gånger under julrean?

Minst två gånger, samt under black weekend typ en månad innan. Lite illa att man lyckas missa det varje gång, speciellt då Steams erbjudanden brukar synas överallt på internet.

Nåja, 30€ är det värt i mitt tycke. Klarar man sig utan Steam så kostar det 199kr i vanlig butik. Choose your poison, dudes!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Var det inte billigt hela två gånger under julrean?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Minst två gånger, samt under black weekend typ en månad innan. Lite illa att man lyckas missa det varje gång, speciellt då Steams erbjudanden brukar synas överallt på internet.

Nåja, 30€ är det värt i mitt tycke. Klarar man sig utan Steam så kostar det 199kr i vanlig butik. Choose your poison, dudes!

Jo, men jag var borta en längre tid under julen... Jag blev lika förbannad varje gång när jag fick ett sms från en vän där det stod "Gta iv rea nu!"

Nåja, Modern Warfare 2 15% av, http://store.steampowered.com/app/10180/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
...
Nåja, Modern Warfare 2 15% av, http://store.steampowered.com/app/10180/

Dom har dragit rabatt och ändå kommer inte spelet ner under 50€...förbaskat tråkig prissättning tycker jag, blir väl som med CoD4 då som vägrade gå ner i pris läääänge.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Inaktiv

Otroligt dåligt weekend deal. Inte blev det någon mid-week deal heller.

Vi får hoppas att de bättrar sig till veckan.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har nämts ännu, men MW2 multiplayer är gratis i helgen (:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joi93
Vet inte om det har nämts ännu, men MW2 multiplayer är gratis i helgen (:

Jaså? Hur gör man då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Jaså? Hur gör man då?

Loggar in på steam, går till "Store" fliken, sedan är det till höger i rutan. Sen är det bara att trycka på "play Call of Duty: Modern Warfare 2 for free!" så laddar den ner det

Permalänk
Medlem

köpte mitt gta iv för 75 k r lr nåttsånt på steam under nån julrea

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Nu kan man köpa BF Bad Company 2 i fyrpack för priset av tre. Med nuvarande växelkurs kostar det då 365kr per kopia, vilket troligen är billigast i Sverige just nu efter en snabb koll på prisjakt (inkl. frakt). Kan hända att det finns billigare som download någonstans, men det har jag svårt att tänka mig.

edit: Det verkar som att Gamersgate har spelet som download till ett ännu bättre pris. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Gamersgate själv, så jag kan inte säga hur bra det fungerar, eller vad som är fördelarna/nackdelarna med att handla där. Själv tycker jag att det är underbart att ha så många av mina spel som möjligt på Steam, så det kan jag rekommendera i alla fall!

Bumpar gammal fråga, jag köpte BC2 från Gamersgate för 330kr. funkade kalas att ladda ner och det är som att köra crackat, bara att klicka på genvägen o köra. Maxade min lina ner också, även om det inte säger så mkt (0.25Kbit)
Betalade via Paypal för dom tog en mindre taxa än det andra alternativet, inga problem där heller.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joi93
Loggar in på steam, går till "Store" fliken, sedan är det till höger i rutan. Sen är det bara att trycka på "play Call of Duty: Modern Warfare 2 for free!" så laddar den ner det

fan vad bra kommer inte upp i mer än 500kbs hitils på den nerladdningen så när alla 11gb är ner tankade kommer ju erbjudandet vara över Steam är ju alltid skitsegt när det är något som många tankar dom kanske ska fixa lite mer kapacitet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Dom har dragit rabatt och ändå kommer inte spelet ner under 50€...förbaskat tråkig prissättning tycker jag, blir väl som med CoD4 då som vägrade gå ner i pris läääänge.

Dom lär ändå ta igen en dom pengarna plus 10% med deras mappack med gamla banor 100-150kr för 5banor 2 gammla ><

Kan ju räkna med folk som nästan betalat 1000kr för mw2 typ 750kr för mw2 på steam gamla priset, plus 150kr det är 3 gånger så dyrt spel som dom flesta andra.

Tackar vet man bad company 220kr på g2play

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Inaktiv

Årets hitills mest patetiska mid-week erbjudande har kommit upp, jag vet inte om det toppar det senaste weekend dealet men WTH:
http://store.steampowered.com/app/3730/

Alien vs Predator Classic 2000 för 2€, kostar normalt sett 3€.....

50% rabatt på Zombie Driver dessutom:
http://store.steampowered.com/news/3691/

EDIT: Jag kom på att någon frågade om GTA4, 50% rabatt på spelet hos GFWL just nu. 15$ enligt sidan, 150kr enligt klienten.

http://www.microsoft.com/games/en-us/games/pages/sales.aspx

EDIT2: Commandos Collection (1+exp, 2, 3) för 5€:
http://store.steampowered.com/sub/4156

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
EDIT2: Commandos Collection (1+exp, 2, 3) för 5€:
http://store.steampowered.com/sub/4156

Oj, det är ju nästan lite svårt att motstå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Oj, det är ju nästan lite svårt att motstå...

Håller med..Får bli detta och ge fan i pizzan i helgen

Edit:

KÖP INTE SKITEN! I alla fall inte om ni räknar med att det skall funka "out of the box". Steam era djävla klåpare.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av holmberg:

Håller med..Får bli detta och ge fan i pizzan i helgen

Edit:

KÖP INTE SKITEN! I alla fall inte om ni räknar med att det skall funka "out of the box". Steam era djävla klåpare.

Stod det att det skulle funka 'out of the box' ?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av holmberg:

Håller med..Får bli detta och ge fan i pizzan i helgen

Edit:

KÖP INTE SKITEN! I alla fall inte om ni räknar med att det skall funka "out of the box". Steam era djävla klåpare.

Vad är problemet?

Skrivet av tbz:

Jag var sugen på Force Unleashed, fast efter att ha tagit en titt på betyget på spelet så blev jag lite osäker. Får bli att klura på detta, minns att demot till konsol var rätt okej iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Stod det att det skulle funka 'out of the box' ?

Skrivet av anders.149:

Vad är problemet?

När jag köper ett spel förväntar jag mig att det ska funka om det inte står något annat. Det är ju liksom Steams jobb och affärside att sälja spel? Inte fan skall man behöva haxa ett djävla spel för att få det att funka?

Då tycker jag att man borde kunna räkna med att ett spel som släpps till försäljning idag borde funka på det senaste operativsystemet av windows? Vad är det Steam vill ha betalt för annars?

Monitorn blir svart och skärmen slutar svara medan man hör ljudet.

Har naturligtvis kollat runt lite och detta är inte det enda problemet. Flera rapporterar att spelet går för snabbt, att det inte går att spara osv. Har inte kollat vidare om det finns lösningar över huvud taget men provade det klassiska med typ xp och win98(!) kompatibilitet etc, utan resultat.

Lackade ur lite helt enkelt!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av holmberg:

När jag köper ett spel förväntar jag mig att det ska funka om det inte står något annat. Det är ju liksom Steams jobb och affärside att sälja spel? Inte fan skall man behöva haxa ett djävla spel för att få det att funka?

Då tycker jag att man borde kunna räkna med att ett spel som släpps till försäljning idag borde funka på det senaste operativsystemet av windows? Vad är det Steam vill ha betalt för annars?

Monitorn blir svart och skärmen slutar svara medan man hör ljudet.

Har naturligtvis kollat runt lite och detta är inte det enda problemet. Flera rapporterar att spelet går för snabbt, att det inte går att spara osv. Har inte kollat vidare om det finns lösningar över huvud taget men provade det klassiska med typ xp och win98(!) kompatibilitet etc, utan resultat.

Lackade ur lite helt enkelt!

Jag var mer intresserad av felet och hur det uppstod. Prova det som nämns i följande tråd: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=122488...

Här är forumet för Commandos-serien: http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=232

Att fel uppstår med detta spel är inte Steams fel då spelet kom ut för 12 år sedan, och för ett flera generationer gammalt operativsystem (Win95/98). Det vore trevligt om spelutvecklarna kunde börja följa standarder så vi får spel som även fungerar framöver. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Jag var mer intresserad av felet och hur det uppstod. Prova det som nämns i följande tråd: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=122488...

Här är forumet för Commandos-serien: http://forums.steampowered.com/forums/forumdisplay.php?f=232

Att fel uppstår med detta spel är inte Steams fel då spelet kom ut för 12 år sedan, och för ett flera generationer gammalt operativsystem (Win95/98). Det vore trevligt om spelutvecklarna kunde börja följa standarder så vi får spel som även fungerar framöver. =/

Felet uppstår direkt när jag skall starta spelet...Så har inte sett en glimt av det än

Jo, det är fullt förståeligt att ett så gammalt spel har problem...Men säljer man det genom steam räknar jag med att man jobbat med att få det att fungera. Vad jag menar är alltså att det borde vara skillnad på steams version och om man sitter med en gammal cd... Det är mina förväntningar som kund iaf. Så jag tycker fortfarande det handlar om dålig kvalitetskontroll från steams sida.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med Far Cry som jag köpte på Steam, då jag hade xp(när jag köpte det) så fungerade inte, vilket jag tyckte var konstigt. Sen när jag skaffade W7 så prövade jag att installera det igen och det funkade inte nu heller. Det som händer är att spelet fryser när startbilden visas

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av holmberg:

När jag köper ett spel förväntar jag mig att det ska funka om det inte står något annat. Det är ju liksom Steams jobb och affärside att sälja spel? Inte fan skall man behöva haxa ett djävla spel för att få det att funka?

Då tycker jag att man borde kunna räkna med att ett spel som släpps till försäljning idag borde funka på det senaste operativsystemet av windows? Vad är det Steam vill ha betalt för annars?

Monitorn blir svart och skärmen slutar svara medan man hör ljudet.

Har naturligtvis kollat runt lite och detta är inte det enda problemet. Flera rapporterar att spelet går för snabbt, att det inte går att spara osv. Har inte kollat vidare om det finns lösningar över huvud taget men provade det klassiska med typ xp och win98(!) kompatibilitet etc, utan resultat.

Lackade ur lite helt enkelt!

Det är inte alls Valves problem, det är Utvecklarens problem att få det kompatibelt med X os/grafikkort etc. Valve distribuerar bara spelet på steam så folk kan köpa dom.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Det är inte alls Valves problem, det är Utvecklarens problem att få det kompatibelt med X os/grafikkort etc. Valve distribuerar bara spelet på steam så folk kan köpa dom.

Jo, det må vara sant. Men min personliga åsikt är att det borde vara valves ansvar att samarbeta med spelutvecklarna och se till att spelen funkar. De kan inte räkna med att folk sitter på exempelvis windows 98

Så även om det i första hand är spelutvecklarna som skall fixa kompatibiliteten tycker jag att valve skall ge fan i att sälja spel som inte funkar på dagens os.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av holmberg:

Jo, det må vara sant. Men min personliga åsikt är att det borde vara valves ansvar att samarbeta med spelutvecklarna och se till att spelen funkar. De kan inte räkna med att folk sitter på exempelvis windows 98

Så även om det i första hand är spelutvecklarna som skall fixa kompatibiliteten tycker jag att valve skall ge fan i att sälja spel som inte funkar på dagens os.

Nu finns det ju egentligen inget som säger huruvida spelet verkligen ska fungera på operativsystem som är 10 år yngre än spelet i fråga. Valve brukar dock lägga dit noteringar med spel som inte fungerar med olika OS, exempelvis DIRT som inte är Win7-kompatibelt: http://store.steampowered.com/app/11440/

Jag hade inte något problem med att starta mitt Commandos, och då har jag Win7 64bit, i5 750 samt ett HD5850.

Kollat i Steams forum ifall du hittar någon lösning på problemet btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Nu finns det ju egentligen inget som säger huruvida spelet verkligen ska fungera på operativsystem som är 10 år yngre än spelet i fråga. Valve brukar dock lägga dit noteringar med spel som inte fungerar med olika OS, exempelvis DIRT som inte är Win7-kompatibelt: http://store.steampowered.com/app/11440/

Jag hade inte något problem med att starta mitt Commandos, och då har jag Win7 64bit, i5 750 samt ett HD5850.

Kollat i Steams forum ifall du hittar någon lösning på problemet btw?

Asså, hihi. Kanske SBS här borta då! Körde du genom steam?

Kollade bara lite snabbt i deras forum. Det jag lackade ur på var att jag istället upptäckte massa andra fel som folk hade problem med. Typ att spelet "gick för fort" och att det inte gick att spara(!)

Men det finns förhoppningsvis lösningar på alla problem. Får väl se när det blir dags att spela!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av holmberg:

Asså, hihi. Kanske SBS här borta då! Körde du genom steam?

Kollade bara lite snabbt i deras forum. Det jag lackade ur på var att jag istället upptäckte massa andra fel som folk hade problem med. Typ att spelet "gick för fort" och att det inte gick att spara(!)

Men det finns förhoppningsvis lösningar på alla problem. Får väl se när det blir dags att spela!

Japp, kör igenom Steam. Har bara provat första spelet med expansion ännu, då det är dessa jag oroade mig mest för att de skulle krångla. Jag har inte gjort någon djupdykning och räknar tyvärr på att råka ut för något krokben iallafall.

Ska tilläggas att jag håller med dig med att säljs ett äldre spel idag så ska också spelet fungera. Som brukligt med PC-spel så har man ju aldrig några garantier för att något skall fungera. Mitt Saints Row 2 har fortfarande inte gått att starta, svart ruta är det enda jag får upp. Inte Valves fel då det är utvecklaren Volition som helt saknar begrepp om vad produktvård innebär.

Lycka till med spelet iallafall!

Permalänk
Medlem

I värsta fall kan man väl lira dom genom virtualbox väl?
Vill man ha gamla spel som fungerar med dagens OS så får man köpa ifrån gog.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LFX:

I värsta fall kan man väl lira dom genom virtualbox väl?
Vill man ha gamla spel som fungerar med dagens OS så får man köpa ifrån gog.com

Precis, eller någon annan Virtualiseringsmjukvara som klarar av åtmiinstonde Direct X accelerering. Jag är rätt säker på att Virtualbox klarar det, likaså VMWare Player.

Permalänk
Medlem

Beat Hazard är 25% billigare den första veckan på Steam. Tänk Geometry Wars blandat med Audiosurf, fantastiskt roligt och hektiskt.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'