MBP leveranstid 15 dagar?!

Permalänk
Medlem

MBP leveranstid 15 dagar?!

Hej!

Jag har lagt en beställning på en MBP 15", i mailet står följande:
Skickas: 5-7 arbetsdagar.
Beräknad leverans: 14 Maj, 2010 - 18 Maj, 2010.

Dvs att MBP:n skickas nästa torsdag 29/4 i värsta fall, detta lämnar 15-19 dagar enbart för skeppning, är dom seriösa(?!) eller ger dom bara skrämselmarginal för att ha sitt på det torra?!

Permalänk
Medlem

De har ju just slappt de nya macbook pro varianterna så dom kanske inte har så många i lager ännu och vill vara säkra på sin sak. När jag beställde min macbook pro på en fredag eftermiddag så stod det att den skulle vara framme på ~tisdag-onsdag men den kom på måndag eftermiddag. Så själva leveransen går rätt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

De har ju just slappt de nya macbook pro varianterna så dom kanske inte har så många i lager ännu och vill vara säkra på sin sak. När jag beställde min macbook pro på en fredag eftermiddag så stod det att den skulle vara framme på ~tisdag-onsdag men den kom på måndag eftermiddag. Så själva leveransen går rätt snabbt.

Poängen är att de SKICKAR den om 5-7, sen är det 15-19 dagars leverans från det att den skickats, absurt...!

Permalänk
Medlem

Beror antagligen på inställda flyg på grund av askmolnet. Väntar själv på en MBP som blivit försenad av den anledningen.

Permalänk
Medlem

ge oss Mac-tillverkning i Kosta Bodas bruk!

Permalänk
Medlem

beställde den 19/4 får leverans 10/5 tydligen enligt spårningssidan. Tar en jäkla tid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av larsk:

Beror antagligen på inställda flyg på grund av askmolnet. Väntar själv på en MBP som blivit försenad av den anledningen.

Japp, ringde apple.com/se kundsupport och de sa att:

a) många ville ha 13" -tums MBP och dessa var "slut"/de hade inte hunnit möta efterfrågan på dessa
b) askmolnet gjorde att leveranserna blev försenade.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställde 15 MBP med den högupplösta skärmen för ett par timmar sen. Står att den skickar om 5-7 dagar men jag hoppas verkligen att den skickas tidigare än så.

Första datorn med OS X för mig så det ska bli spännande att se hur det fungerar

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

idag kom min at last, från att ha varit delivery date 15-19 maj så kom den idag 3e maj, soft! nu ska jag bara klämma i Intel X-25:an på 160gb som legat och väntat på att få jobba i ett par veckor

Permalänk
Medlem

fick min idag också, än fast delivery date var 10/5... inga fel