Permalänk
Medlem

Mus problem

Ja tjenare, jag är ny här så jag vet inte riktigt var jag ska posta detta men jag gör ett försök här tänkte jag!
Jo jag har en datormus med märket A4Tech, musens model är en XL-710FS och har fungerat perfekt i minst 1 år, notera att jag kör Windows XP Professional.
Tills nyligen...

Min mus har trots alla försök med windows program och drivrutiner för den ett stort problem. Musen vägrar dubbelklicka. Innuti spel och andra miljöer utanför windows layouten så funkar den galant, men den kan inte:
1. Öppna mappar
2. Starta filer av olika slag

Jag har t.o.m. prövat att lägga in den nyaste drivrutinen för datormusen men den funkar fortfarande inte.

Musen har inte utsatts för våld, vätska eller något slag av felanvändning.
Hur ska jag lösa detta?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Har du provat den i en annan dator?

Permalänk
Medlem

Låter ju som att problemet ligger i Windows och inte i musen/drivrutinerna. Har du kanske råkat komma åt dubbelklick hastigheten i musinställningarna kanske?

Kontrollpanelen -> Mus -> Hastighet för dubbelklick

Annars så gör som silent_kebab säger, testa den i en annan burk. Det säger ju direkt om det är musen eller windows.

Permalänk
Medlem

Musens inställningar är "default" enligt windows precis som dom alltid varit. Musen funkar perfekt på min Laptop och min systers dator... jag har kunskap och har grejat med datorer i ungefär 6 år men jag har aldrig stött på detta problemet förrut, någonsin. Windows inställningarna är korrekta och inte förändrade och musen har inga program för att styras så det kan inte vara anledningen...

Inställningarna just nu (bild): mus inställningar

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Pratar du om special 3xfire knappen eller vanliga vä-knappen?

Permalänk
Medlem

jag pratar allmänt om hela musen. Oavsett om jag använder x3 knappen eller om jag dubbelklickar på filer öppnas dom inte oavsett vad jag än gör. Inget går att dubbelklicka längre, förvånande är att den funkar perfekt på alla andra datorer jag prövar den på.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Starta regedit (i kör) och kolla om du har felet som står här.
http://djlizard.net/2007/10/05/257/

MINA värden är 4 på doubleclickheight och doubleclickwidth.

Permalänk
Medlem

perfekt!
Mitt regedit värde för musens doubleclickheight var satt på 0 av ngn anledning, efter att satt den på 4 och startat om verkar allt vara frid och fröjd.
Tackar för de snabba svar jag fått

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Kul att de funka.
(Hade nog kört en spyware/virus scan också, skadar ju inte i allafall).