Hur resa bäst? (från hbg till köping)

Permalänk
Medlem

Hur resa bäst? (från hbg till köping)

Hej!
Är snart 20 och har precis gjort en resa från knutan i hbg till stockholm, via buss, helt själv, bodde på hotell över helgen. har haft mycket roligt.

Nu har jag en bekant i köping, och vill ta mig dit nån helg, hur gör jag detta smidigast, nån med erfarenhet?

kollade både buss och tåg, och de tog sjukt mycket längre tid än till stockholm!

stockholm tog 7 timmar med buss, till köping tog minst 8 timmar och 15 min!
vissa alternativ var upp till 17 timmar! helt sjukt.

så vilket tror niär smidiagst?

sen vill jag även åka till Fyn i danmark.
Tack på förhand!

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Till Köping från "knutan i hbg" - eller från Höganäs? Du har alltså inte körkort?
Studerar du, så man ska räkna in stundentrabatter & sånt?
Budget? .. Eftersom du verkar ha bråttom kan du ta flyget t.ex. Ifall du har gott om tid; Moped?

Mvh

Permalänk
Medlem

oj, hade glömt tråden *smackface*

knutan i bhg eller höganäs, kvittar, gärna buss eller liknande.
Är ungdom (snart 20) men studerar inte.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Välkommen till köping

OT: själv skulle jag försökt ta mig til gbg och sen därifrån med tåg mot Stockholm ( stannar i köping )
känns som det smidigaste alternativet, ev om det går något tåg mot örebro och sen byte därifrån

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3nt0s:

Välkommen till köping

OT: själv skulle jag försökt ta mig til gbg och sen därifrån med tåg mot Stockholm ( stannar i köping )
känns som det smidigaste alternativet, ev om det går något tåg mot örebro och sen byte därifrån

Det är väl byte i Arboga också?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit