Permalänk
Medlem

Någon annan som försökt ansluta sig till sin router och skrivit in rätt lösen men ändå fått att det är fel?

Ingen aning vad som är felet..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Ursäkta för dubbel, men tror ni att det är dåligt översatt eftersom det står "Skriv in nätverkets lösenord" och inte "skriv in krypteringsnyckeln"?

I manualen jag laddade ner nu står det krypteringsnyckel, måste ju vara den..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Ingen som känner en viss ånger över sitt köp nu när HTC gått ut med att uppdateringen till Android 2.1 för Hero-ägare kommer att dröja till juni? 1.6, 2.0 och 2.1 finns ute, och ändå tvingas ägare till en mobiltelefon som kostade lite drygt 5k vid lansering dras med uråldriga 1.5. Nåja. Håll tummen på att HTC får tummen ur när nästa version av Android lanseras och lägger till Sense UI illa kvickt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av usb:

Ingen som känner en viss ånger över sitt köp nu när HTC gått ut med att uppdateringen till Android 2.1 för Hero-ägare kommer att dröja till juni? 1.6, 2.0 och 2.1 finns ute, och ändå tvingas ägare till en mobiltelefon som kostade lite drygt 5k vid lansering dras med uråldriga 1.5. Nåja. Håll tummen på att HTC får tummen ur när nästa version av Android lanseras och lägger till Sense UI illa kvickt.

Har inte Hero Sense? Så här står det på deras sida

Citat:

HTC Hero is our first phone to embody HTC Sense™ - an intuitive, seamless experience built upon three fundamental principles - make it mine, stay close, and discover the unexpected.

Sen får du nog mer respons om du postar i en Herotråd

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner-och-barbar...

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner-och-barbar...

Permalänk

Minne i Desire

Läste i någons kommentarer på prisjakt att minnet att lagra appar i är bara på 100MB och man kan inte spara på minneskortet. Stämmer detta? Det låter ju lite konstigt och väldigt begränsande.

Vad är det mer som begränsas av detta? Tänkte använda denna telefon som jobbtelefon och det skulle tydligen inte vara bra pga detta med minnet...

Permalänk
Medlem

Jap det stämmer, men det talas om en framtida uppdatering som ska låta oss spara på minneskortet men det kan ju dröja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Läste i någons kommentarer på prisjakt att minnet att lagra appar i är bara på 100MB och man kan inte spara på minneskortet. Stämmer detta? Det låter ju lite konstigt och väldigt begränsande.

Vad är det mer som begränsas av detta? Tänkte använda denna telefon som jobbtelefon och det skulle tydligen inte vara bra pga detta med minnet...

Inga problem. Apparna är oftast så små att det får plats nästan hur många som helst ändå. Och all din data och sånt som du laddar hem hamnar på minneskortet. Du lägger ju över dokument och musik på minneskortet, så det är ju egentligen bara apparna i sig själva som ligger på telefonen.

Permalänk

Minne

Skrivet av darkmoon:

Inga problem. Apparna är oftast så små att det får plats nästan hur många som helst ändå. Och all din data och sånt som du laddar hem hamnar på minneskortet. Du lägger ju över dokument och musik på minneskortet, så det är ju egentligen bara apparna i sig själva som ligger på telefonen.

Ok. Jaja, det kanske kommer en uppdatering också då. Men är inte minnet större än 100MB?

(512Mb internt ROM - 576Mb RAM)?

Permalänk
Skrivet av superduperkille:

Råkade nyss ut för en helskum grej. Jag fick ett sms från flickvännen så jag "drog ner" aviseringen och tröck på hennes sms. Då kom jag tillbaka till startskärmen och alla sms var borta. Provade att starta om telefonen, men det hjälpte inte. Så jag provade att skicka ett sms för att säkerställa att det var i "mappen" inkorg som det var tomt. Och det var det. Någon som vet vad som är fel?
Har inte funktionen "Ta bort gamla meddelanden" ikryssad.

MVH Kristoffer Håkansson

Ringde till HTC nyss och berättade om problemet. Dom sa att en bakgrundsprocess hade kraschat och korrumperat databasfilen som smsen ligger i. Det var tydligen ett fel som inträffade i android mobiler. HTC jobbade på en fix som dom skulle släppa vartefter men han hade ingen aning om när den skulle komma. Däremot så rekommenderade han att ta ner nåt program från android market som sparade alla sms till ens gmail konto, men man kunde aldrig få tillbaka dom till telefonen igen om en sån här sak skulle inträffa. Men man hade då åtminstonde viktiga sms kvar på sitt gmail konto.

Deras telefonsupport rekommenderas starkt av mig. Vilket trevligt bemötande och vilken kunnig personal som jobbade där. Det var inte så att man blev skickad genom hela deras support för att man skulle få prata med någon som hade kunskap om det. 5/5 desires får betyget bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Ok. Jaja, det kanske kommer en uppdatering också då. Men är inte minnet större än 100MB?

(512Mb internt ROM - 576Mb RAM)?

Vet inte hur stor plats operativet tar, så ärligt talat har jag inget riktigt svar. Jag vet däremot att det räcker till det mesta.

Permalänk

Minne

Skrivet av darkmoon:

Vet inte hur stor plats operativet tar, så ärligt talat har jag inget riktigt svar. Jag vet däremot att det räcker till det mesta.

Ahh, ja just det, ett sånt ska man ju ha på plats också.

Jaja, får väl ringa HTC annars. Dom verkar ju ge bra support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Ahh, ja just det, ett sånt ska man ju ha på plats också.

Jaja, får väl ringa HTC annars. Dom verkar ju ge bra support.

Tjena Olle. Kika på recensionen som swedroid.se har lagt upp. De tar upp en del bra punkter som andra sidor inte tagit upp.
Bl a skriver de om just minnesmängden och hur den är fördelad.

Permalänk

Surt nu sitter jag här med mobilen såld. Så är Desire slut över allt..

Permalänk
Medlem

Nu när jag fått min räcker detta att beskriva den:

Me <3 Desire

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caveo:

Har inte Hero Sense? Så här står det på deras sida

Sen får du nog mer respons om du postar i en Herotråd

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner-och-barbar...

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner-och-barbar...

Var nog inte tillräckligt tydlig med vad jag menade ... Jag spekulerade kring huruvida HTC kommer att vara på latsidan vad gäller en kommande uppdatering till Android 2.2 för Desire, iom att de tagit sådan tid sig att släppa 2.1 till Hero. Att historien mao kommer att upprepa sig.

Permalänk
Skrivet av Lyrisius:

Tjena Olle. Kika på recensionen som swedroid.se har lagt upp. De tar upp en del bra punkter som andra sidor inte tagit upp.
Bl a skriver de om just minnesmängden och hur den är fördelad.

Oj, det var en ingående recension. Ser att dom bla ger minus för denna minnesgrej. Men det där måste dom ju fixa tillslut, annars vore det ju helt sjukt.

Men satans vad snabb den är!

Permalänk
Medlem

har precis köpt en och måste säga att det är den bästa mobilen jag någonsin varit i kontakt med!

ärligt talat finns det någon konsument-telefon som slår denna i funktioner, prestanda, skärm och prisvärdhet på marknaden?

Beställde tele2 student 19kr/månaden med surf small tillägg, behöll mitt gamla nummer från kontantkortet vilket innebär att det konverteras, någon som har erfarenhet av det? hur lång tid kan det ta? måste det nya simkortet sitta i hela tiden eller kan jag ha det liggandes och använda mitt gamla så länge?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Läste i någons kommentarer på prisjakt att minnet att lagra appar i är bara på 100MB och man kan inte spara på minneskortet. Stämmer detta? Det låter ju lite konstigt och väldigt begränsande.

Vad är det mer som begränsas av detta? Tänkte använda denna telefon som jobbtelefon och det skulle tydligen inte vara bra pga detta med minnet...

Är inget problem alls längre, går roota telefonen nu. Funkar väldigt bra dessutom har man tillgång till betalapps.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av The_Fatrix:

Är inget problem alls längre, går roota telefonen nu. Funkar väldigt bra dessutom har man tillgång till betalapps.

Ok. Och när man rootar den så innebär det att man kan använda minneskortet som minne för apps eller?

Påverkar det telefonen nånting i övrigt eller?

Permalänk

Kan man enkelt göra så att facebook syncas mha bara namn i kontakter? Syncade automatiskt med dom som jag hade email till, men inte övriga. Vet att mina bröders telefoner syncar med namn också (dom har google och ngn annan android mobil, kommer inte ihåg vilken).

Visa signatur

Whenever I'm about to do something, I think, "Would an idiot do that?" And if they would, I do not do that thing.

Permalänk
Medlem

Jag har installerat ett 20-tal appar och har 89 MB ledigt. Har svårt att tänka mig jag ens kommer fylla hälften så jag tycker att "minnesproblemet" är rätt överdrivet.

Permalänk
Skrivet av Merrimaq:

Jag har installerat ett 20-tal appar och har 89 MB ledigt. Har svårt att tänka mig jag ens kommer fylla hälften så jag tycker att "minnesproblemet" är rätt överdrivet.

Läste kommentarerna på Swedroids test och det är verkligen stooora skillander på folks åsiker. Vissa tycker ljudet är jättedåligt, andra att det är hur bra som helst.

Även minnet är det vissa som anmärker på jättemycket medans andra säger som du.

Får nog köpa en och bilda min egen uppfattning.

Permalänk
Medlem

Kan komma med lite egna åsikter om telefonen, nu efter en dags testande..

För det första är den otroligt snygg! och har bra kvalitetskänsla. Skärmen är grym (skarp bild, bra respons), bästa jag testat faktiskt. Det enda som jag störde mig på var faktiskt att den laggade betydligt mer i menyerna eller i långa menyer så som kontaktboken, när man scrollar upp och ner. Betydligt mer än min Iphone 3gs. Vilket jag anser vara lite klent för att vara det bästa som finns på marknaden. Nu har jag inte läst hela tråden, om det mot all förmodan skulle finnas någon inställning eller patch eller nått som förbättrar flytet i scrollande, men i övrigt är det den bästa telefonen jag testat. Skulle lungt ta den framför iphonen i dagens läge.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Finns det några gratis spel som liknar doodle jump, angry birds, "kasta pappersboll i papperskorgen" och ett där man med hjälp av accelerometern ska styra en bil och parkera den?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Finns det några gratis spel som liknar doodle jump, angry birds, "kasta pappersboll i papperskorgen" och ett där man med hjälp av accelerometern ska styra en bil och parkera den?

"kasta pappersboll i papperskorgen" -> Paper toss
"liknar doodle jump" (osäker på vad det är för spel men kolla Abduction) -> Abduction
"hjälp av accelerometern ska styra en bil och parkera den?" Vet inget som är gratis. -> Asphalt

En användare från Swedroid skickade mail till skaparna av angry birds och frågade om spelet till Android.

Citat:

Matthew Wilson
to me

show details 12:19 PM (5 hours ago)

Hi Joakim,

We’re currently looking into the possibility of developing an Android version of Angry Birds. Nothing is confirmed yet as we have no java game coders. Hopefully in the not to distance future we’ll bring Angry Birds to the Android platform, especially after the success of Angry Birds on the iPhone. So I guess the answer to your question at this point is “maybe”.

Kind Regards,

Matthew Wilson

Marketing Manager

Rovio Mobile

From: Joakim * <*@gmail.com>
Date: 11 March 2010 14:53:34 PST
To: contact@rovio.com
Subject: Angry Birds for Android

- Hide quoted text -
>
> I as well as many others would love to see your hit game Angry Birds on the Android platform.
>
> Having spent a lot of time with it during my time with my previous mobile, the N900, I'd love to be able to play it on my new Nexus One.
>
> I believe there is a great demand for the kind of high quality games that your studio is capable of making.
>
> /Joakim

Fråga efter apps och spel i den klistrade Android apps tråden.

Permalänk
Medlem

har funderat på att lägga in en beställning på en Desire, det enda jag undrar är hur den presterar om du spelar upp en youtube film i lägsta upplösning och ifall wifi internet access only för min del är möjligt, eller är de flesta moduler beroende av konstant internetuppkoppling eller går dom modulerna att stänga av?
Antar att det finns ett slags gyro på mobilen om man lägger den på sidan så man kan skriva riktigt på onscreentangentbordet också?

vore tacksam för lite svar på de frågorna

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

har funderat på att lägga in en beställning på en Desire, det enda jag undrar är hur den presterar om du spelar upp en youtube film i lägsta upplösning

Fungerar bra, tittar på en just nu.

Skrivet av Tagert:

och ifall wifi internet access only för min del är möjligt, eller är de flesta moduler beroende av konstant internetuppkoppling eller går dom modulerna att stänga av?

Rätt fail, egentligen, att köpa en smartphone om man inte tänker ha ett mobilabonnemang med 3G. Anyhows: ja, det går att köra utan ständig uppkoppling, men då uppdateras inte väder, kartor, mail, kalender, rss-feeds, osv, osv, osv.

Skrivet av Tagert:

Antar att det finns ett slags gyro på mobilen om man lägger den på sidan så man kan sriva riktigt på onscreentangentbordet också?

Ja.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

har funderat på att lägga in en beställning på en Desire, det enda jag undrar är hur den presterar om du spelar upp en youtube film i lägsta upplösning och ifall wifi internet access only för min del är möjligt, eller är de flesta moduler beroende av konstant internetuppkoppling eller går dom modulerna att stänga av?
Antar att det finns ett slags gyro på mobilen om man lägger den på sidan så man kan skriva riktigt på onscreentangentbordet också?

vore tacksam för lite svar på de frågorna

Man BÖR ha ett datatrafik-abonnemang om man har en smartphone. Rätt dumt att inte ha det eftersom att en smartphone i stort sett är en dator, och du skulle väl inte vilja ha en dator utan internet?
Och ja, det är en accelerometer i den. Nästan varenda smartphone idag har en accelerometer i sig.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

Man BÖR ha ett datatrafik-abonnemang om man har en smartphone. Rätt dumt att inte ha det eftersom att en smartphone i stort sett är en dator, och du skulle väl inte vilja ha en dator utan internet?
Och ja, det är en accelerometer i den. Nästan varenda smartphone idag har en accelerometer i sig.

Jo jag får se om jag köper ett sådant abonnemang till då i framtiden.
Annars var jag bara ute efter att köpa en mobil med qwerty tangentbord, och eftersom ett fysiskt la till på tjockleken på en mobil så fick det bli en Desire istället.
Var också ute efter en snabb och rapp mobil, och av recensionerna och användarreviews på prisjakt/komplett/dustin m.m. så verkar det vara just en sådan
Bra upplösning ville jag också ha.
N900 kostade mer och hade för mycket minne som jag inte kommer att använda ändå.

Jag får tacka för svaren gott folk.
En HTC Desire är nu beställd från komplett

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Har nu fått första paketet som jag beställde via ebay.
För ca 100 kr fick jag ett siliconskal, en 12V billaddare och ett skärmskydd.
Tog ca 2 veckor.

bild 1
bild 2
bild 3
bild 4

Det var främst skalet och laddaren som jag var ute efter, och passformen var faktiskt riktigt bra på skalet... får hoppas att laddaren också funkar, men det får jag prova sen.