Permalänk
Medlem

Mac utan OSX

Ja som titeln lyder, går det köpa en mac utan operativsystem? Eller "lämna tillbaks det" som en del gör med windows licensen. Kör ju Linux på allt.

Sökte lite snabbt men jag ska hålla föreläsning om 5 min och tanken liksom slog mig.

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Nej, och ska du inte ha OS X så ska du inte ha nån mac heller.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Nej, det går inte. Men OS X kan väl vara bra att ha om du börjar känna dig sugen på det någon dag

Skrivet av Piece of Cake:

Nej, och ska du inte ha OS X så ska du inte ha nån mac heller.

Varför inte? O.o. En Mac har fördelar även utan OS X.

Permalänk
Medlem

Jag misstänkte det, mest intresserad pga av hur de ser ut och deras beryktade kvalitet.

Permalänk
Medlem

Det går inte att KÖPA en mac utan OSX. Men det går ju självklart att bara formatera datorn och lägga in valfritt OS.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Det går inte att köpa en Mac utan Mac OS. Dock vet jag inte om det går att lämna tillbaka det. Vet inte hur det fungerar i Sverige för t.ex. Windows men tycker inte att det borde vara omöjligt om man kan tänka sig att bråka och tjata en massa - för det lär ju inte vara det vanligaste.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem

Varför använda en kopia (GNU) när du kan köra originalet (OS X, UNIX) ?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading