Permalänk

Låg throughput med Netgear WNDR3700

Hejsan.

Jag har nyligen köpt in en Netgear WNDR3700 som jag har kopplat till min lan-anslutning. Jag sitter på 10Mbps halv duplex. Till routern har jag kopplat en dator via kabel.
Nu till problemet. Med routern inkopplad får jag en prestanda på ungefär 2Mbps ner och 0.5Mbps upp.
Utan router får jag ca 10Mbps ner och upp.
Jag har testat med flera olika interfaces, både via eth och trådlöst med samma prestanda som resultat.

Routern har uppdaterat sig till senaste firmware, V1.0.4.55.

Någon som har något tips på vad som kan vara fel innan jag ringer deras support?

Permalänk
Medlem

WNRD3700 har 2 stycken QoS funktioner, en för Internet och en för det lokala. En polare upplevde det lokala nätverket och Internet emellertids segt, så vi provade stänga av specifika funktioner åt gången som uteslutningsmetod. Vi kom fram till att QoS för "Multimedia" inom det lokala skapade problem, så stäng av QoS för det lokala/Multimedia för 2.4 och 5 Ghz banden.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Tack för svaret, problemet är löst, låg hos ISP'n.