HP storsatsar på bärbara datorer med AMD

Permalänk
Melding Plague

HP storsatsar på bärbara datorer med AMD

HP avslöjar hela 14 nya bärbara datorer i olika serier som bygger på AMD:s plattformar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ojoj här tjänar nog AMD pengar en såpass stor tillverkare som HP köper upp massor av deras processorer och strykretsar ger klirr i kassan!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

roligt och se, snygga laptops.

Permalänk
Medlem

Detta förtjänar amd

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk

Grymt bra för AMD, äntligen vänder det!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Inaktiv

Visste knappt att AMD hade 45nm ^^

Permalänk

Deras Turion(caspian) är i 45nm, men dessa är tämligen ointressanta då den snabbaste på 2,7ghz presterar som en c2d på 2,2ghz ungefär.

Nu verkar det dock komma mobila Phenom II(Chaplain), 3 och 4 kärniga. Precis vad dom behöver för att kunna få lite fart i sin vision plattform.

Acer Aspire 5553G-N934G64Mn with AMD Phenom II X4 N930 CPU | Laptop and Netbook Specifications

Permalänk
Avstängd

Hoppas detta kommer att prestera bättre än deras TURION X2 som är det största skämtet jag har sett...

Men det är verkligen kul att se att det vänder för AMD nu det behöver dom verkligen, (Ta inte detta fel som alla brukar) Intel är bättre, men fan så dyra ist, vore kul om AMD kunde komma med lite konkurrens nu så att intel sänker priserna och AMD blir som det var när deras Athlon 64 kom

GO GO AMD

Permalänk

bra för AMD, bra för OSS som köper! Hoppas PII för laptops presterar bra, det skulle kunna hjälpa AMD mycket.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Verkar som p2 quadarna kommer finnas i 1,6, 2,0 och 2,3hgz. Och p2 dualcore i 2,8 och 3,1ghz. Och jag antar att dom presterar lika som desktop p2 för det är väl samma arkitektur osv.

Permalänk
Avstängd

Hoppas det presterar bra så intel kanske sänker priserna lite

Permalänk

riktigt najs. intels är antingen helt värdelösa pga skitintegrerad grafik, eller asdyra, eller både och.

Permalänk

Dom kommer prestera ungefär som intels core arkitetktur per clock. Förhoppningsvis blir dom billigare än intels nuvarande quads, såg ett troligtvis ganska så preliminärt pris på laptopspec.net. En Acer 15" med pII x4@2ghz, 5650m och fö. normala spec. pris €764.50

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

riktigt najs. Intels är antingen helt värdelösa pga skitintegrerad grafik, eller asdyra, eller både och.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

bra för AMD, bra för OSS som köper! Hoppas PII för laptops presterar bra, det skulle kunna hjälpa AMD mycket.

Skrivet av thereal_twisted:

Verkar som p2 quadarna kommer finnas i 1,6, 2,0 och 2,3hgz. Och p2 dualcore i 2,8 och 3,1ghz. Och jag antar att dom presterar lika som desktop p2 för det är väl samma arkitektur osv.

När jag ser P2, eller PII så tänker jag pentium II av gammal vana.

Men som övriga skriver; kul för AMD.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Turion är snabb nog åt de flesta. Det intressanta är främst värmeutveckling/oväsen och batteritid.

AMDs integrerade grafikdelar är snäppet roligare än Intels, synd bara att de inte gjort en 40nm-variant med fler shaders.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Skrivet av tosseboll:

När jag ser P2, eller PII så tänker jag pentium II av gammal vana.

Men som övriga skriver; kul för AMD.

Ja det känns konstigt att skriva så, men orka skriva phenom varje gång. Får bli ph2 kanske, men då låter det nästan som php-nånting istället