Permalänk
Medlem

Jag har talat med ytterligare leverantörer och fått samma besked, dvs. datorerna anländer till importören den 18:e därefter leverans till butikerna.

Permalänk
Skrivet av AWD:

Jag har talat med ytterligare leverantörer och fått samma besked, dvs. datorerna anländer till importören den 18:e därefter leverans till butikerna.

så då får vi hem datorn typ den 20e. Riktigt gött blir ju bara 2 veckor till att vänta då!!!!!!!!!!.
helt jävla sjukt! fick först beskedet att datorn skulle vara hemma senast den 21 april, och då hade ja redan väntat i 2 veckor. Nu så får jag kanske hem den först den 21 maj istället, riktigt jävla awesome!!
Leveransen har fan skitit sig 3 gånger nu, vad fan händer om nåt går snett nästa gång ? får man då vänta till mitten på juni???

ska fan hitta nr till de jävla K**ksugarna som inte sköter sitt jobb, och bara skjuter fram ETA datumet hela fucking jävla tiden!

EDIT: Vänta lite nu faan! kollade min orderstatus på datorbutiken o helt plötsligt står det
"I lager, reserverad" :D:D:D ?

Permalänk
Avstängd

Fick just följande mail:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Leveransbekräftelse från datorbutiken.com /home

Ditt kundnummer är *CENSUR* och ditt ordernummer är *CENSUR*

Din order enligt ovan har nu gått till packning på vårt lager

Leverans sker med av oss utvald speditör, vanligtvis Posten

Din order innehåller följande komponenter:

Specifikation/ArtID Antal Pris inkl. moms Radsumma inkl. moms
MSI GX740 17'' 1680x1050 Intel i5-430M/500GB/4GB/ATI HD5870/Windows 7 Home Premium
1969688 1 9184.00 11480.00 9184.00 11480.00
Fraktkostnader
FRAKT 1 95.20 119.00 95.20 119.00
Postförskottsavgift
PF 1 39.20 49.00 39.20 49.00
Totalsumma exkl. moms (SEK): 9318.40
Totalsumma inkl. moms (SEK): 11648.00

För detaljerad information kring denna order loggar du in på hemsidan, går in under "mina ordrar" och klickar på dokument *CENSUR*
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alltså om jag har tur så får jag den imöra!
Stod också i orderstatus "i lager, reserverad".

Visa signatur

Main: Zeuxlarsson avstängd:(

Permalänk

ja har inte fått ett mail än :3 hos mig står det bara på datorbutiken.com

" Leveransklar (Samtliga artiklar är reserverade)."

Permalänk
Avstängd

Nu fick jag en leveransbekräftelse med kollinr, information hur posten hanterar paket osv och bifogad faktura/kvitto. Som sagt, med lite tur så kommer den imorgon,.

Visa signatur

Main: Zeuxlarsson avstängd:(

Permalänk

fick nu också en orderbekräftelse!

Din order enligt ovan har nu gått till packning på vårt lager

Leverans sker med av oss utvald speditör, vanligtvis Posten

Din order innehåller följande komponenter:

Specifikation/ArtID Antal Pris inkl. moms Radsumma inkl. moms
MSI GX740 17'' 1680x1050 Intel i5-430M/500GB/4GB/ATI HD5870/Windows 7 Home Premium
1969688 1 9104.00 11380.00 9104.00 11380.00
Fraktkostnader
FRAKT 1 95.20 119.00 95.20 119.00
Totalsumma exkl. moms (SEK): 9199.20
Totalsumma inkl. moms (SEK): 11499.00

Permalänk

Hm, har väntat sedan mitten på mars och ännu ingen uppdatering från b-ray. Det blir nog till att ringa och kolla med dem.

EDIT: Dator kom in till dem nu på eftermiddagen. Så jag hoppas att den hinner skickas iväg så jag får den imorgon (och innan helgen). Wooh! Äntligen!

Permalänk
Skrivet av tussilago:

Hm, har väntat sedan mitten på mars och ännu ingen uppdatering från b-ray. Det blir nog till att ringa och kolla med dem.

EDIT: Dator kom in till dem nu på eftermiddagen. Så jag hoppas att den hinner skickas iväg så jag får den imorgon (och innan helgen). Wooh! Äntligen!

Grattis!
har själv också fått kolli nr och så nu så förhoppningsvis har man den hemma imorgon läängtar!1

Permalänk

Fel faktura!

Fick nu precis en faktura med kollinr och allt, denna fakturan är dock inte adresserad till mig utan som jag fattar det till dig zeux_larsson (pga din mailadress) har genast skickat ett mail till datorbutiken om att jag fått fel faktura! Kommer självklart papperskorga din faktura omedelbart zeux_larsson! Vilken dålig hantering av person uppgiter av datorbutiken :O!
Har du fått rätt faktura zeux_larsson eller har du typ fått fel, dvs min? du kan ju kontrollera det är rätt du fått (står det blueboy.tex som mailadress är det min)

EDIT : har nu skickat två mail till datorbutikens kundtjänst men har inte fått svar än!

Permalänk
Medlem

Min polare fick sin packad och skickad idag från inet, själv har jag beställt från samma sida och min blev inte packad idag lär väll få vänta tills den 18....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kewlpopsicle:

Fick nu precis en faktura med kollinr och allt, denna fakturan är dock inte adresserad till mig utan som jag fattar det till dig zeux_larsson (pga din mailadress) har genast skickat ett mail till datorbutiken om att jag fått fel faktura! Kommer självklart papperskorga din faktura omedelbart zeux_larsson! Vilken dålig hantering av person uppgiter av datorbutiken :O!
Har du fått rätt faktura zeux_larsson eller har du typ fått fel, dvs min? du kan ju kontrollera det är rätt du fått (står det blueboy.tex som mailadress är det min)

EDIT : har nu skickat två mail till datorbutikens kundtjänst men har inte fått svar än!

Kvittot som de bifogade till mig var rätt, eftersom du också fått mitt kvitto gissar jag att dom på något vis har råkat kopiera det och skicka det till båda mig (rätt mottagare) och dig (fel mottagare), tack för informationen och hoppas de läser ditt mail ang detta snarast, har du otur kanske du blir utan:S

Visa signatur

Main: Zeuxlarsson avstängd:(

Permalänk
Skrivet av zeux_larsson:

Kvittot som de bifogade till mig var rätt, eftersom du också fått mitt kvitto gissar jag att dom på något vis har råkat kopiera det och skicka det till båda mig (rätt mottagare) och dig (fel mottagare), tack för informationen och hoppas de läser ditt mail ang detta snarast, har du otur kanske du blir utan:S

kollade mitt kolloid och det verkar ju vara på väg till mig iaf! så tror ja kan hämta ut den imorgon,Sen får supporten väl bara ge mig rätt kvitto.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kewlpopsicle:

kollade mitt kolloid och det verkar ju vara på väg till mig iaf! så tror ja kan hämta ut den imorgon,Sen får supporten väl bara ge mig rätt kvitto.

Annars får du väll låna mitt körkort xD

EDIT: Jag kontaktade datorbutiken ang detta med, de bad om ursäkt, sa att det var ett tillfälligt tekniskt fel och gav mig fri frakt. Då blev man 119kr rikare:)

Visa signatur

Main: Zeuxlarsson avstängd:(

Permalänk
Skrivet av zeux_larsson:

Annars får du väll låna mitt körkort xD

EDIT: Jag kontaktade datorbutiken ang detta med, de bad om ursäkt, sa att det var ett tillfälligt tekniskt fel och gav mig fri frakt. Då blev man 119kr rikare:)

haha de fixa sig för mig med ja fick också fri frakt som kompensation för missödet ;D

Permalänk
Medlem

Ska nog också begära fri frakt när jag köper min Laptop från dom eller iaf pröva haha

Permalänk

Man bara sitter här o kollar mobilen hela tiden XD vill äntligen hämta uut fan ;P

Permalänk
Avstängd

Har också beställt, fick sms att de fått in den på posten för några timmar sen. Ska hämta ut den efter jobbet. Jag undrar, för postförskott tar dom maestro kort då? Alltså inte kredit.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk

Tror min leverans fastnade i malmö, =( tror inte jag får hem den ikväll, Så jävla typiskt!1

Permalänk

Ser ut som måndag för mig också (slog en pling och dubbelkollade att de skickat iväg datorn). En lååång väntan över helgen då... men man är ju van att vänta.

Permalänk
Medlem

på inet står det nu obekräftat när dom får in dom.. nån som vet nån sida som har dom i lager på måndag?

Permalänk

fick då hem den ändå ! postar lite unboxing bilder! (datorn bredvid är då min gamla hp )

Permalänk

syns bilderna?
iaf har inte kunnat göra mycket med den än, håller på att avinstallera all bloatware som norton osv.
har stött på en väldigt skum grej när man har musen ikopplad startar inte datorn
datorn känns iaf lätt men fan vad batteriet ska sticka ut där bak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kewlpopsicle:

syns bilderna?
iaf har inte kunnat göra mycket med den än, håller på att avinstallera all bloatware som norton osv.
har stött på en väldigt skum grej när man har musen ikopplad startar inte datorn
datorn känns iaf lätt men fan vad batteriet ska sticka ut där bak

ere inte bara o ta ut batteriet om man ska gejma hemma oså när man endå alltid har sladden i?

Permalänk
Skrivet av Keh:

ere inte bara o ta ut batteriet om man ska gejma hemma oså när man endå alltid har sladden i?

känns lite onödigt att ta ut den, är man hemma bryr man sig väl inte om att ett batteri sticker ut där bak

Permalänk

Det är tydligen 9-cellsbatteriet vi får i vår version av datorn (lite längre batteritid), så det är därför det sticker ut, till skillnad från 6-cellsbatteriet.

Vad är det för sladdar och annat du fick med där? (Är nyfiken på eventuell mjukvara och användbart kablage.)

Permalänk
Skrivet av tussilago:

Det är tydligen 9-cellsbatteriet vi får i vår version av datorn (lite längre batteritid), så det är därför det sticker ut, till skillnad från 6-cellsbatteriet.

Vad är det för sladdar och annat du fick med där? (Är nyfiken på eventuell mjukvara och användbart kablage.)

man fick då med förutom vanlig powersladd även en hdmi sladd, mjukvara får man knappt med, man får nån cd med drivers o utilitys , har dock inte kollat va de e på den. sen då putsduk, väskan, musen, resten e bara windows 7 broschyrer och garanti häften.

har spelat lite crysis och de går fint med high på allt , dock märker jag att en kylarplatta behövs!

Permalänk
Avstängd

Sitter nu framför min och installerar, var ute med polarna så blev lite sen. Installerade bloatware norton ändå, någon som vet ett bra gratis antivirus eller nått bra crackat. Finns det fungerande fix till NOD32 än ute?

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk
Skrivet av St4lin:

Sitter nu framför min och installerar, var ute med polarna så blev lite sen. Installerade bloatware norton ändå, någon som vet ett bra gratis antivirus eller nått bra crackat. Finns det fungerande fix till NOD32 än ute?

haha avinstallera norton skiten, gjorde det på dirren o installera nod32 sen om du vill ha serial så kolla denna tråden på flashback https://www.flashback.org/t593096p99

Permalänk

Är det mycket bloatware installerad? Min GX740 skickas på måndag från inet, fått det bekräftat av företags sälj personalen ;).

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430 @ 2,26 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5
4GB RAM @ 1066mhz
500GB HDD (7200 RPM)

Permalänk
Skrivet av Sailorboy:

Är det mycket bloatware installerad? Min GX740 skickas på måndag från inet, fått det bekräftat av företags sälj personalen ;).

inte så mycket alls faktiskt, vi snackar norton trial och sen nåt skit som heter typ Arcsoft connect