Sverige får vänta på Apple Ipad

Permalänk
Melding Plague

Sverige får vänta på Apple Ipad

I slutet av maj lanseras Apples surfplatta Ipad i en rad europeiska länder. Sverige finns dock inte med på listan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra så får vi de bättre sortimentet utan apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Bra så får vi de bättre sortimentet utan apple.

Exakt, som HP Slate... Nej vänta den är nerlagd... Men kanske Microsoft Courier... Nej juste, den är också död... Men som ... Ehm...

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Kan det här med att dom skjuter upp släppet här i Sverige bero på Apple inte har löst hur dom ska lyckas sälja e-böcker på Svenska/Nordiska marknaden?

För än så länge har dom ju inte ens fått hit film eller serieförsäljning via iTunes till Norden.

Permalänk
Medlem

Ja spelar väl ingen roll
Vet redan en som har en

Men nu kanske folk köper något annat som är vettigare för pengarna

Permalänk
Medlem

Konstigt att de lanserar dem i betydligt fattigare länder än Sverige^^ Vill de inte få sålt några?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

En på jobbet har en Ipad, en rolig pryl i 20 min, sen tröttnar man på en..

Permalänk
Medlem

Man kanske borde börja köpa in o exportera lite Ipad's till Mac-geeks i Sverige

Dags att kolla upp fraktpriser...

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 1.5 i reglerna och ett annat som bröt mot § 1.6 i reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezuth:

Exakt, som HP Slate... Nej vänta den är nerlagd... Men kanske Microsoft Courier... Nej juste, den är också död... Men som ... Ehm...

Asus EEE pad.

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar varför de väntar med Sverige? här finns ju som sagt potential för att sälja Ipadar.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Undrar varför de väntar med Sverige? här finns ju som sagt potential för att sälja Ipadar.

men få som vill köpa

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henrikfotograf:

men få som vill köpa

Jag sa Sverige inte Sweclockers Många svenssons köper ofta coola nya grejer som ingen annan har, speciellt om det har ett äpple som logga, då får man ju högre status.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jag sa Sverige inte Sweclockers Många svenssons köper ofta coola nya grejer som ingen annan har, speciellt om det har ett äpple som logga, då får man ju högre status.

sant, fast tror nog inte de kommer bli en miljon svenskar som kommer köpa en direkt annars äter ja upp min mössa

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henrikfotograf:

sant, fast tror nog inte de kommer bli en miljon svenskar som kommer köpa en direkt annars äter ja upp min mössa

Räcker det med 1 miljon sålda ipads?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Räcker det med 1 miljon sålda ipads?

i Sverige ^^

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezuth:

Exakt, som HP Slate... Nej vänta den är nerlagd... Men kanske Microsoft Courier... Nej juste, den är också död... Men som ... Ehm...

Surfplatta.com
Läs och lär, finns en värld utanför äppleskrutten.

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk

Någon tönt i skolan visade upp en sån för rektorn iaf

En iPhone fast större och utan ringfunktion eller en surfplatta utan flash... hmmmmm

Riktigt vacker men lika onödig

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av GM:

Surfplatta.com
Läs och lär, finns en värld utanför äppleskrutten.

Citat:

Den stora nackdelen är att den bara har Wi-fi uppkoppling. Man kan alltså inte springa på stan och surfa.

Det finns inga specifikationer på vilken processor den använder men Wired.com har testat den och säger att den emellanåt känns trög och lite buggig. De fick bland annat starta om maskinen två gånger under testerna.

Man kan inte spara några dokument lokalt eller komma åt eller skapa pdf-dokument. Man kan inte spela spel när man är offline och eftersom operativsystemet är egenutvecklat kan man inte förvänta sig att man kan spela spel som är opensource eller Appleapps.

Den världen låter fantastisk! Kommer nog ta något år innan alla andra kommer ikapp

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Vi borde alla vara glada, de gör oss en tjänst att vi slipper skiten

Jag hade väntat och låtit Google komma ut med sin. De är inte lika mycket till kontroll-freaks som Apple...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag hade väntat och låtit Google komma ut med sin. De är inte lika mycket till kontroll-freaks som Apple...

Att Google inte intresserade av kontroll, nja, med tanke på att de tjatar om att vi måste lämna bort vår mejl och våra privata dokument till någon okänd Googleserver i Molnet...

I förlängningen är de lika sugna som Apple på dina pengar och av vad du gör på nätet. Även om de använder fri programvara för sina syften.

Men iPad? Ja, den ser cool ut. Än så länge ser priset ut att bli alldeles för högt för min del.

Permalänk
Medlem

Lite underligt, var det lika dant med iPhone?

Permalänk
Medlem

För mig personligen floppade den här produkten, skulle hellre köpt en iPad nano..... nei jag menar iPhone... Men nä det är bara inte inte så mycket flöjter och bjällror som på min amla HTC Hero ens med ett moddat Android 2.1..... Och sen när HTC Desire kommer ner i min ficka kommer jag nog glömma at jag ens sett och nedlåtit mig att ens ta på dom här penningmjölkande apparaterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezuth:

Den världen låter fantastisk! Kommer nog ta något år innan alla andra kommer ikapp

Du vet väl att apple inte var inärheten på att vara först, va?
Och de andra du sa är båda två fel, kolla upp fakta innan du skriver..

Ah och joojoo, är en av de värsta. Kan inprincip bara surfa på webben, så något att hurra för är de väl
inte, men visst förstår man att ett apple fan väljer att visa den.

Bara för att man som "icke apple" kund har ett större utbud så betyder de ju inte att man väljer de sämsta de går att hitta.

Permalänk
Medlem

Jag har haft en iPad wifi sen den 23/4 och jag har verkligen inte tröttnat på den än Hittar nya roliga applikationer varje dag ^^ Det enda som fattas nu är något bra case..

Visa signatur

Lek dator: i7 920 // 12GB ram 1600Mhz || 5970 // SSD 80GB // Asus P6X58D Premium // 3 X Syncmaster 2443BW
Extra dator: Q6600 // 4GB ram // 260 GTX // Evga 750i FTW
Laptop: Hp 6540eo | Gadgets: Ipad Wifi | iPhone 2G
Kamera: Canon EOS 550D + EFS 18-55mm 3,5-5,6

Permalänk
Medlem

Apple, nog för att megaföretag oftast är skithögar, men den där skrutten tar priset, och folk köper det !

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

verkar ju helt klart att Microsoft´s Courier var den coolaste av dom alla. blir det lansering av den så funderar jag skarpt att inhandla en. Man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Har man inget vettigare att lägga sina pengar på så kanske det kan vara kul men annars nej tack.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Du vet väl att apple inte var inärheten på att vara först, va?
Och de andra du sa är båda två fel, kolla upp fakta innan du skriver..

Ah och joojoo, är en av de värsta. Kan inprincip bara surfa på webben, så något att hurra för är de väl
inte, men visst förstår man att ett apple fan väljer att visa den.

Bara för att man som "icke apple" kund har ett större utbud så betyder de ju inte att man väljer de sämsta de går att hitta.

Klart Apple var först, dom hade ju Newton redan 1993.

Angående att jag skulle ha fel så kan du läsa här.
Hewlett-Packard To Kill Windows 7 Tablet Project
Courier, We Hardly Knew Ye

Kanske tråkigt men det är dags att vakna upp. Det går inte att klämma in ett OS skapat för mus+tangentbord på en tablet och tro att det ska bli succe.

Men visst eftersom du inte gillar JoJo, visa någon annan du tycker är bättre då.

Skrivet av paltkoma:

verkar ju helt klart att Microsoft´s Courier var den coolaste av dom alla. blir det lansering av den så funderar jag skarpt att inhandla en. Man kan ju alltid hoppas

Död.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

hmmm är inte paddan en glorifierad pda med interflux? och pda är ju direkt inte nått nytt?

Visa signatur

I am the Leech King!