Antec når 1 700 W med fyra Geforce GTX 480

Permalänk
Melding Plague

Antec når 1 700 W med fyra Geforce GTX 480

Antec demonstrerar ett synnerligen törstigt datorsystem med nätaggregatet Truepower Quattro 1 200 W.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får ta sig en titt sedan men låter väl rimligt med 2st väl överklockade nehalem processorer också. Antar att det var 1700W ur väggen annars borde 1200W agget trippat för bra längesedan.

2st GTX480 oklockat drog i test som 3st 8800ULTRA i SLI. Kan vara bra referens.

Räcker att höra specen så vill jag ha den dator hehe

Permalänk
Inaktiv

4st 480 lät ju som ett jävla f-16.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Antar att det var 1700W ur väggen annars borde 1200W agget trippat för bra längesedan.

Tror det med, i alla fall om man tittar på multimetern i början på videon så ser man att de mäter ca 216 V och ca 8 A vilket motsvarar just ca 1700W. Men tittar man på Antecs spec på detta agget så står det att det har en verkningsgrad på över 85% vid över 20% belastning. Och gör man då ett litet snabbräkning så får man:
1700 W * 0.85 = 1445 W
Det vill säga att det trycker ut 245 W mer än vad det är specificerat för

För en vanlig "dödlig" person så räcker ju dock ett 500-600 W för en hyfsad dator...

Permalänk

Hm... visste inte ens att evga fanns med två cpu socklar.
on-topic, skulle vilja se 3d mark poäng på det där undligt att gpu'erna inte var varmare.

Permalänk
Medlem

Jävlar vad illa det lät...

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

detta är inte datorn för den som stör sig på ljud iaf men har men en sån dator då jävlar blir det att åka av

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Hm... visste inte ens att evga fanns med två cpu socklar.
on-topic, skulle vilja se 3d mark poäng på det där undligt att gpu'erna inte var varmare.

har inte kikat på videon men EVGA har haft ett dual socket 1366 på gång i 6-7 månader nu och dom skulle skystera in bios lagom till 980X och GTX480 släppen så det var redo för försäljning då. Rapporterades om det före jul så på techsweden har det varit 4-5 artiklar om det skulle jag tippa på. Kommer med SLi stöd och 7st 16x platser, fler NF200 chip osv osv. varje CPU har 8+6 pins strömförsörjning för att ge bästa tänkbara kräm vid LN2 kylning osv. Större än EATX tom så vitt jag vet följer det igen känd standard utan kräve chassi med extra plats så hemmapulat chassi är väl bästa då.

Som sagt old news men man får kolla på sidor som riktar sig t det mer exotiska än mainstream om man vill se sådan artiklar.

Driva runt ett fullfjädrat system av det slaget så behöver man 1-2st 1KW+ agg om man pressar det till det yttersta.

Permalänk
Medlem

Är kylflänsarna i korten inplastade? Kolla vid 0:48, ser konstigt ut.

Permalänk

juice me up!
wrooooom!
kräääääm!
high quality hardware pr0n!
vill ha faktorn är extremt hög,min el ingår i hyran

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Helt sjukt asså...både elförbrukningsmässigt och prestandamässigt

Å visst fan låter det mycket, men om jag skaffade ett sånt system så skulle min mamma överlägset höras mest...speciellt när elräkningen dimper ner i brevlådan

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

juice me up!
wrooooom!
kräääääm!
high quality hardware pr0n!
vill ha faktorn är extremt hög,min el ingår i hyran

Elen är ju inte gratis bara för att den ingår i hyran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Tror det med, i alla fall om man tittar på multimetern i början på videon så ser man att de mäter ca 216 V och ca 8 A vilket motsvarar just ca 1700W. Men tittar man på Antecs spec på detta agget så står det att det har en verkningsgrad på över 85% vid över 20% belastning. Och gör man då ett litet snabbräkning så får man:
1700 W * 0.85 = 1445 W
Det vill säga att det trycker ut 245 W mer än vad det är specificerat för

För en vanlig "dödlig" person så räcker ju dock ett 500-600 W för en hyfsad dator...

Jag skulle bli väldigt förvånad om verkningsgraden är konstant efter 20% belastning. Vid maxbelastning är den säkert längre än 85%, eller så klarar nätaget bra mycket mer än det är specat för.

Permalänk
Medlem

Naaa... tror jag klarar mig från det där systemet. Herregud vad det låter en sak som jag hakade upp mig på dock. Varför kör de med LN2? De har ju bara klockat upp cpu:erna i 4GHz. Vettig luftkylning räcker ju,

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Avstängd

Bra nätagg iaf

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

4st 480 lät ju som ett jävla f-16.

Dom flesta high-end korten hade nog låtit en del om dom hade körts i Quad Blir väldigt varmt mellan korten förstår du?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Naaa... tror jag klarar mig från det där systemet. Herregud vad det låter en sak som jag hakade upp mig på dock. Varför kör de med LN2? De har ju bara klockat upp cpu:erna i 4GHz. Vettig luftkylning räcker ju,

Don't ask why.

Just say, why not

Permalänk
Medlem

Kameramannen är antingen full eller skraj att skiten ska smälla..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

juice me up!
wrooooom!
kräääääm!
high quality hardware pr0n!
vill ha faktorn är extremt hög,min el ingår i hyran

Studentbostad?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ChristofferC:

Elen är ju inte gratis bara för att den ingår i hyran.

Nej, men det är en fast elkostnad

Permalänk
Avstängd

Vill ha! Maxar det Crysis? ^_^

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av fluffmajster:

min el ingår i hyran

Du blir nog utsparkad lagom snabbt när dem får se elräkningen från din bostad

Skrivet av Hotfuzz08:

Varför kör de med LN2? De har ju bara klockat upp cpu:erna i 4GHz. Vettig luftkylning räcker ju,

För att luftkylning inte är lika exklusivt Har man råd, så är det väl bara att tuta och köra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

Är kylflänsarna i korten inplastade? Kolla vid 0:48, ser konstigt ut.

Nä dom är inte inplastade.
Bara den plasten som täcker kortet så det inte ska bli repor som sitter kvar.
Men lite knäppt att dom inte tagit av dom. Kanske ska sälja grafikkorten som nya sen igen

Permalänk
Medlem

Helvete, fick fan gås hud.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av loefet:

Tror det med, i alla fall om man tittar på multimetern i början på videon så ser man att de mäter ca 216 V och ca 8 A vilket motsvarar just ca 1700W. Men tittar man på Antecs spec på detta agget så står det att det har en verkningsgrad på över 85% vid över 20% belastning. Och gör man då ett litet snabbräkning så får man:
1700 W * 0.85 = 1445 W
Det vill säga att det trycker ut 245 W mer än vad det är specificerat för

För en vanlig "dödlig" person så räcker ju dock ett 500-600 W för en hyfsad dator...

Så ska du inte räkna effekt. Om du kollar på mätinstrumentet ser du att den visar KW till höger.
Gångrar du rms-strömmen med rms-spänningen får du ut skenbar effekt (VA) inte verklig effekt (W). I de här lasterna borde power factor vara väldigt nära 1 så man får nästan samma resultat... nästan.
Om du pausar och räknar ihop V*A så ser du att det oftast blir lite mer än det som står i W-föntret.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Hedersmedlem

Det var ju ganska rejält.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Donan Fear:

Så ska du inte räkna effekt. Om du kollar på mätinstrumentet ser du att den visar KW till höger.
Gångrar du rms-strömmen med rms-spänningen får du ut skenbar effekt (VA) inte verklig effekt (W). I de här lasterna borde power factor vara väldigt nära 1 så man får nästan samma resultat... nästan.
Om du pausar och räknar ihop V*A så ser du att det oftast blir lite mer än det som står i W-föntret.

Sorry att vara en besservisser men det heter aktiv effekt inte verklig

Permalänk
Medlem

Möchtig! Nästa HTPC kanske

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Keeper of Traditions

*host* maxar den crysis? *host*

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

orkanstyrka där inne ju!
ett under att moderbrädan inte lyfte och flög iväg i överljudsfart.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt