Permalänk
Hedersmedlem

Sämsta uppkopplingen ever

Hade för ett tag sedan lite problem med våran routor. Internet gick, men väldigt segt. Vanligtvis ska vi ha Telia 8/1 (kan inte få högre bor på landet). Men just då hade vi 0.66/0.83 Mbit.

Tänkte då starta denna tråd för att se om någon annan haft riktigt dåligt resultat.

Gör så här:
Internetleverantör:

Utlovad Hastighet:

Procent av full hastighet:

Bildbevis:

Övriga kommentarer:

Edit: skriv gärna hur stor procent som man har motsvarande vad man bör ha, min sämsta är då 0.66/8 Mbit, d.v.s. 8.25% av full hastighet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Orkar inte skaffa bildbevis just nu, kanske senare.
Men jag ska ha 2mb (Dåligt som det är >.<) Men har typ 0.80-1.25 varje dag senaste veckan. >.<
Telia suger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Internetleverantör: Telia

Utlovad Hastighet: 24/mbit ADSL

Bildbevis:

Övriga kommentarer: Ja vad säger man? ibland så ökar min ping med 200 bara sådär går fan inte spela då.
Värdelöst att man får leva med bonne internet.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Lyckades inte fixa bildbevis dock så har jag haft 0,03 Mbit/s upp och 0,04 Mbit/s ner, med en ping på 1098ms. Har haft det så i en vecka (när det väl finns internet, tappar uppkoppling varje dag). Har Tele2 ADSL 24 Mbit/s. Det är så jädra härligt att gå "off the scale" i alla spels pingmätare.... =P

Btw. Frank... too slow =P

Visa signatur

| NZXT S340 |
| Core i7 5820k | Kingston 16GB 3000MHz | Asus X-99A | GTX 580 3GB |
| Corsair AX850 | 2x Samsung 250GB SSD (RAID0) | 3x WD Red 3TB (RAID5) |
| Sennheiser PC360 | ASUS Xonar Essence STX | QPAD 5k | Apple Keyboard |
| Samsung 27" S27A850D + Samsung Plasma 60" |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WickeSG:

Lyckades inte fixa bildbevis dock så har jag haft 0,03 Mbit/s upp och 0,04 Mbit/s ner, med en ping på 1098ms. Har haft det så i en vecka (när det väl finns internet, tappar uppkoppling varje dag). Har Tele2 ADSL 24 Mbit/s. Det är så jädra härligt att gå "off the scale" i alla spels pingmätare.... =P

Btw. Frank... too slow =P

Shit, det var långsamt 1.66...7% av utlovad hastighet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Det kan ju bero på eran utrustning också....

Permalänk
Medlem

Telia är ju kända för att ha bäst uppkoppling.

Själv har jag Glocalnet 24/1 och får cirka 19 ner samt 0,85 upp, ganska nöjd. Pingen är dock ~25.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem

Jag har telia, fiber dock. får ut mer än vad jag betalar för. Så för mig fungerar det kalas

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

T3 100/100 82,21%/18,07% Obs. Test är inte 100% vet med säkerhet att jag har maxat dl/up med ca: värde 11½MB/s

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Internetleverantör: Telia

Utlovad Hastighet: 24/mbit ADSL

Bildbevis: http://data.fuskbugg.se/skalman01/nfskillen_telia.JPG

Övriga kommentarer: Ja vad säger man? ibland så ökar min ping med 200 bara sådär går fan inte spela då.
Värdelöst att man får leva med bonne internet.

Hastigheten var det väll inte direkt fel på, heter inte telias uppkoppling 12-24 nurmera till och med. Det beror ju på hur lång ifrån telestationen man bor. Men att din ping drar iväg känns konstigt är den hör under en längre tid eller bara "spikes"?

Visa signatur

P8P67 Deluxe | i5 2500K @ 4,4 GHz (H70) | 4x4GB Corsair PC12800 | 2x 6950 @ (1536 Shaders) 880 MHz/1375Mhz | 480GB Intel 520 | OCZ Silencer MKIII 750W | 800D
Det heter effekten och spänningen, inte watten och volten.

Permalänk
Medlem

Har Tele2 8mbit via telejacket men får bara 6.87 och svarstid 11ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_98:

http://i42.tinypic.com/n4d0s4.png

Har Tele2 8mbit via telejacket men får bara 6.87 och svarstid 11ms

11 ms? Står 21 ms på bilden du länkade.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem
Skrivet av GnomeN:

11 ms? Står 21 ms på bilden du länkade.

Oj, jag råkade blanda i hop med mitt andra test som jag gjorde efteråt då jag bytte till en annan mätserver och då fick jag 11ms.
Jag undrar vilken som är rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_98:

Oj, jag råkade blanda i hop med mitt andra test som jag gjorde efteråt då jag bytte till en annan mätserver och då fick jag 11ms.
Jag undrar vilken som är rätt?

Den med lägst svarstid (ms) är förmodligen närmast dig och alltså den "rätta".

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem

När vi var uppe i idre i vintras var man ju tvungen att köra trådlöst "bredband", det var ju sådär Pingade swec på 800 ms, och laddningen var skitseg. Försökte köra nåt test, men det lyckades aldrig ladda färdigt på den kassa uppkopplingen

Försökte köra lite diablo 2 online, men det gick ju inte så bra med typ 1 sekund ping Vi fick lana istället.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd

Sådana här trådar är rätt onödiga då allt handlar om längd till telestation samt kvalite på telekablarna, sedan blir det ännu mera korkat när folk med fiber postar sina resultat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Sådana här trådar är rätt onödiga då allt handlar om längd till telestation samt kvalite på telekablarna, sedan blir det ännu mera korkat när folk med fiber postar sina resultat...

Är även mer än det som spelar in som första jack, jackkopplingar osv. Men som sagt, längden och kvalitén på ledningarna är bland det viktigaste. Sen om man har luftledning så spelar det stor roll vad det är för årstid osv

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Ping ping.sunet.se
Return time 58 sekunder (inte milli).
64 byte data på 58 sekunder ger ca 1 byte/sekund.
Detta på dett 56K modem

Telia har sen dess flyttat om min ledning en smula

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Glocalnet

upp till 24mbit

D:

Det ska även tilläggas att jag konstant tappar anslutning, har ringt och tjatat på deras support oräkneliga gånger.
Testat med olika modem, kablar, inställningar. Tidigare maxade jag min kapacitet innan den här skiten började för några månader sen. Kanske dags att byta ISP...

EDIT: Har även Glocalnet för hemtelefonen och ibland så är linjen helt död, det är inte relaterat till internetuppkopplingen då den kan funka när telefonen inte gör det eller vice versa.

Känns som Glocalnet försöker sno åt sig kronan för sämsta leverantör.

Permalänk
Medlem

när vårat var som sämst så var det upp ta emot 0.5 och när dn skulle skicka så funkade det inte äns

Permalänk
Medlem

Internetleverantör: ServaNet

Utlovad Hastighet: 2mb

Procent av full hastighet: jaru....... typ 986.44%?

Bildbevis:

Övriga kommentarer: ganska nice då man har 2mb....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Internetleverantör: ServaNet

Utlovad Hastighet: 2mb

Procent av full hastighet: jaru....... typ 986.44%?

Bildbevis: http://data.fuskbugg.se/skalman01/nciespeed.png

Övriga kommentarer: ganska nice då man har 2mb....

WTF? Hur kan det där stämma?
Annars är det JÄVLIGT nice!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

WTF? Hur kan det där stämma?
Annars är det JÄVLIGT nice!

Tycker jag med, fulla bilden:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Internetleverantör: ServaNet

Utlovad Hastighet: 2mb

Procent av full hastighet: jaru....... typ 986.44%?

Bildbevis: http://data.fuskbugg.se/skalman01/nciespeed.png

Övriga kommentarer: ganska nice då man har 2mb....

HAHAHAHAH, det fick mig ett gott skratt!
Men testa ladda ner något och se i hur många kb/s du laddar ner i?
En annan sida du också kan testa på är Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget. 100/100Mbit .... av någon anledning så var upp hastigheten väldigt långsam, vid alla test. Märkligt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krilleoh:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---bbb.jpg

Bredbandsbolaget. 100/100Mbit .... av någon anledning så var upp hastigheten väldigt långsam, vid alla test. Märkligt

Bredbandsbolgaet har väl 100/10 och inte 100/100

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Bredbandsbolgaet har väl 100/10 och inte 100/100

konstigt isånnafall när jag får ca 95 ner och 60 upp .. 50mbit över deras maxgräns isf.

Permalänk
Medlem

Leverantör: Satellithuset i Limmared
Utlovad hastighet: 30-35Mbit / 10Mbit

Permalänk
Medlem

Som uppföljare till min förra post, detta är på en bra dag...

Visa signatur

| NZXT S340 |
| Core i7 5820k | Kingston 16GB 3000MHz | Asus X-99A | GTX 580 3GB |
| Corsair AX850 | 2x Samsung 250GB SSD (RAID0) | 3x WD Red 3TB (RAID5) |
| Sennheiser PC360 | ASUS Xonar Essence STX | QPAD 5k | Apple Keyboard |
| Samsung 27" S27A850D + Samsung Plasma 60" |

Permalänk

Jag har 100/100 från bredbandsbolaget

Jag får snabbare tider när jag gör testet på natten, denna bild är dagen på dagen då jag oftast får lite sämre tider. Det är främst uppladdningstiden som varierar under dygnet