Kommer någon ihåg Vectrex

Permalänk

Kommer någon ihåg Vectrex

Är det någon som har kvar sin gamla spelmaskin Vectrex.
nån som vet om dem finns o få tag i nånstans?

Vectrex - Wikipedia

Visa signatur

Intel Core i5 Quad 750 2,66 GHz,Antec Three Hundred,ASUS P7P55D,Corsair TX 650W 80,Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3

Permalänk
Medlem

jag har spelat många timmar på Vectrex - kul konsoll faktiskt - dyker upp titt som tätt på blocket o ebay.

joystickarna tog en del stryk om jag inte missminner mig...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Som UndCon säger...dyker upp titt som tätt. Fast priserna är ganska saftiga på enheterna och om man har tur och hittar ett bra ex. Men men, vad skulle man inte betala för att få återuppleva ett antal retrotimmar.

Permalänk
Medlem

Tidigt åttital. Jag och tre kompisar har lagt ihop till den lilla förmögenhet det kostade att hyra ett Vetrex ett dygn av Videogubben i stan. Hela dagen och kvällen sitter vi som fastlimmade hemma hos mig och turas om att spela. Mellan pauserna smuttar man på sin nötcreme. Morsan kommer in och ryter - Nu får ni sluta! Vi ska lägga oss. Jag vinkar av polarna som avundsjukt misstänker vad jag ska göra. På natten smyger jag upp och spelar Asteroids som bestatt långt in på småtimmarna. När jag till sist utmattad lägger mig har jag mycket svårt att somna eftersom vektorgrafiken fortsätter flimra innanför ögonlocken när jag blundar. Ahh, the memories

Permalänk
Medlem

Spelade Armor Attack hos en granne när jag var liten... När jag sedan för ca 5 år sedan så en Vectrex med lite spel till (bl.a Armor Attack) på Tradera så införskaffades den omedelbums!

och den är lika rolig idag som den var för 25 år sedan.

Alla borde få chansen att spela Armor Attack co-op någon gång i sitt liv.

Ähh Jag bjussar på ett par bilder också.

Fotat med blixt:

Fotat utan blixt:

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Armor attack var riktigt bra - jag har inte hittat någon värdig ersättare till detta enkla beroendeframkallande spel

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Kommer ihåg de där plastfilmer man satte framför skärmen bla

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

De borde nytillverkas! Jag har spenderat många roliga timmar framför den där charminga burken.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Avstängd

Jag spela minestorm. På de höga nivåerna har man helt crazy speedad och stirrig.

Permalänk
Medlem

Vi hade en sådan i dagrummet, när jag gjorde lumpen. Runt 1984-1985.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem