Permalänk
Medlem

iphone eller nexus one ?

Sitter i ett beslut ångest om jag ska köra iphone eller nexus one. Någon som har testat båda och berätta vad som är bra och dåligt med båda.
Hur är android gemfört med iphones OS?

Berätta så mycket som möjligt.

Sökte men hitta ingen tråd om det.

Permalänk
Skrivet av spatman:

Sitter i ett beslut ångest om jag ska köra iphone eller nexus one. Någon som har testat båda och berätta vad som är bra och dåligt med båda.
Hur är android gemfört med iphones OS?

Berätta så mycket som möjligt.

Sökte men hitta ingen tråd om det.

Hoja det är ett tung ämne =P
men jag har för nu en andriod lur men iphone är nice också.
jag skulle faktiskt kunna säga att dom är jämn lika men det största problemet med Iphone är att det är så jävla bra på allt för utom att vara en telefon. medans andriod är fortfarande i utveckling och är definitivt blivit lika stark som en iphone.
men efter som du pratar om Iphone VS Nexus one så skulle jag säga kör på nexusen om du vill faktiskt kunna ringa ordentligt utan störningar och konstiga från kopplingar från samtalen.

Kortfattat
Nexus har allt som en Iphone har och Iphonen har allt som nexusen har både inom applikationer funktioner M.M. för utom att Iphone är sämst på att vara en telefon medans nexus är inte.

Permalänk
Medlem

Ouch, jobbig fråga. Om du kan vänta så lär det komma en ny iPhone inom en snar framtid. Annars så skulle jag säga att det enda sättet att välja mellan de två är att klämma på båda telefonerna själv :).

Får man fråga vilka störningar du talar om siferhumen? Jag har nämligen aldrig själv varigt med om några störningar eller liknande vid samtal med mina iPhone's.

Permalänk
Medlem

Nexus One går alltid före Iphone

jag är riktigt nöjd med den

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Ser att det inte går att beställa Nexus one i sverige just nu, vart köper ni era?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Ser att det inte går att beställa Nexus one i sverige just nu, vart köper ni era?

man kan beställa genom brittiska företag.

Jo skulle gärna villa känna på en nexus one. dock så känner jag ingen med en.
Hur är nexus one på touchen? tycker många andra touch mobiler känns laggiga osv förutom iphone har aldrig testat nexus one hur känns den?
Men sånt med apps osv finns det lika många till android som på iphone? vilken växer snabbast just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

Men sånt med apps osv finns det lika många till android som på iphone? vilken växer snabbast just nu?

Vet inte hur det är här i Europa men i usa så har android gått om iphone i försäljning, det betyder väl att det kommer mer och mer apps. Iphone och deras appsystem har ju funnits länge men tvivlar inte en sekund på att att andriod kommer ta igen det ganska snart.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Men om man ska köpa en android-lur är väl HTC Desire ett bättre val än Nexus One?

I dagsläget tycker jag personligen Desire känns hetast, men tror IPhone går om igen i sommar.

(har själv iPhone och är mycket nöjd, men Desire är ett bättre val just nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasV:

Men om man ska köpa en android-lur är väl HTC Desire ett bättre val än Nexus One?

En Desire är ju mer eller mindre än Nexus med några fler features.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EgoOo:

En Desire är ju mer eller mindre än Nexus med några fler features.

så Desire är bättre telefon? Är cpu bättre och allt sånt?

Permalänk
Medlem

CPU är samma i nexus one. Det är mest gränsnittet Sense som skiljer vad jag lärt mig.
HTC Desire vs. Google Nexus One - SlashGear

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Nexus One är tillverkat av HTC och är identisk med Desire förutom att N1 har dubbla mikrofoner för brusreducering medan Desire har optisk styrkula och Sense-gränssnitt. M3 har utsett HTC Legend och Desire till de bästa telefoner som går att köpa idag (HTC Desire: Muskler, speed och hjärna! - M3). Om jag inte är helt ute och cyklar är Desire dessutom märkbart billigare och lättare att få tag på. Jag tycker tveklöst att du ska köpa en Desire, iPhone är inte alls aktuell längre förrän den nya generationen kommer ut i sommar. Då får vi se om de lyckas komma ikapp OHA igen.

Permalänk
Medlem

Desire har HTCs Sense gränssnitt på andriod, vilket många föredrar. Nackdelar med det, är dock att det tar längre tid att få nya uppdaterade versioner av Android, och många klagar på HTC då vissa mobiler inte får nytt Andriod alls, och vissa tar det minst 6 månader för att uppdatera det. Nu släpps t.ex. Andriod 2.2 Froyo för Nexus one (snart till resterande med orginal andriod). Och många av HTCs modeller sitter fortfarande med äldre än 2.1 versioner. Och de ny som t.ex. Desire, använder 2.1, och kommer förmodligen inte få Froyo förens 3dje eller 4de kvartalet.

Sen kommer ju också en ny iPhone, som blivit läckt, om en vecka eller så. Beror på om du gillar iPhone OS eller Android. Nya iPhone kommer ha mycket nytt, och se helt annorlunda ut, från 3Gs. Dock är du fast med deras väldigt låsta OS, om du inte jailbreakar. Och som jag själv tycker, är ganska tråkigt (iPod touch) efter några månader. Inte använt Andriod än dock, men känns betydligt friare. Sen får du tänka på att nya iPhonen förmodligen kommer bli skitdyr. Engadet gillar dock inte AMOLED skärmarna på Nexus one, då de inte är lika ljusa (t.ex. utomhus, svårt att se skärmen).

edit. Desire har 70mb mer RAM än Nexus one, dock bara en mick. Beror på vad du föredrar. Desire är lite lite större också tror jag (storleksmässigt, inte skärm)

Där har du lite att fundera över. Nu ska jag plugga teori till körkortet.

Permalänk
Medlem

Jag personligen väntar nog iaf tills Apple visar vad det är för ny telefon dom kommer med. Förmodligen blir den dyr men är inte i behov just nu av en ny telefon men spanar på en Desire.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Nexus One med Froyo är riktigt bra, där kan Iphone slänga sig i väggen. Men innan en OTA-update kommer så är en Desire bättre. Och när Desire får 2.2 blir det nog vått i byxorna hos de flesta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Desire har HTCs Sense gränssnitt på andriod, vilket många föredrar. Nackdelar med det, är dock att det tar längre tid att få nya uppdaterade versioner av Android, och många klagar på HTC då vissa mobiler inte får nytt Andriod alls, och vissa tar det minst 6 månader för att uppdatera det. Nu släpps t.ex. Andriod 2.2 Froyo för Nexus one (snart till resterande med orginal andriod). Och många av HTCs modeller sitter fortfarande med äldre än 2.1 versioner. Och de ny som t.ex. Desire, använder 2.1, och kommer förmodligen inte få Froyo förens 3dje eller 4de kvartalet.

Sen kommer ju också en ny iPhone, som blivit läckt, om en vecka eller så. Beror på om du gillar iPhone OS eller Android. Nya iPhone kommer ha mycket nytt, och se helt annorlunda ut, från 3Gs. Dock är du fast med deras väldigt låsta OS, om du inte jailbreakar. Och som jag själv tycker, är ganska tråkigt (iPod touch) efter några månader. Inte använt Andriod än dock, men känns betydligt friare. Sen får du tänka på att nya iPhonen förmodligen kommer bli skitdyr. Engadet gillar dock inte AMOLED skärmarna på Nexus one, då de inte är lika ljusa (t.ex. utomhus, svårt att se skärmen).

edit. Desire har 70mb mer RAM än Nexus one, dock bara en mick. Beror på vad du föredrar. Desire är lite lite större också tror jag (storleksmässigt, inte skärm)

Där har du lite att fundera över. Nu ska jag plugga teori till körkortet.

blir väldigt sugen på en desire nu. vad är det för stora ändringar i Froyo gemfört med 2.1?
Tänkte på det jag är en sådan som älskar att ladda ner massa skit spel till mobilen finns det många spel på android marknaden också? vet att iphone har hur mycket som helst.

Är legend samma hårdvara som desire.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

blir väldigt sugen på en desire nu. vad är det för stora ändringar i Froyo gemfört med 2.1?
Tänkte på det jag är en sådan som älskar att ladda ner massa skit spel till mobilen finns det många spel på android marknaden också? vet att iphone har hur mycket som helst.

Är legend samma hårdvara som desire.

Spel kommer. 2.2 ger mer fritt minne, upplåst så att du kan använda LEDen som lampa utan root. Open GL ES 2.0, synkning med exchange bla bla. Massa trevligt iaf.

Sedan är det tal på att Nvidia skall börja med något till de nyare androidlurarna också. När 3.0 kommer så är min tro att spelstödet är nära fulländat. Kolla in Swedroid för mer info.

Permalänk
Medlem

Jag har en HTC Magic privat och en iPhone 3Gs i tjänsten.
Jag irriterar mig fruktansvärt mycket på att man bara får lov att göra en sak i taget i iPhonen.
Multitasking är för mig ett måste på en smartphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

blir väldigt sugen på en desire nu. vad är det för stora ändringar i Froyo gemfört med 2.1?
Tänkte på det jag är en sådan som älskar att ladda ner massa skit spel till mobilen finns det många spel på android marknaden också? vet att iphone har hur mycket som helst.

Är legend samma hårdvara som desire.

Legend har sämre hårdvara än Desire och Nexus one. Nyheter i Froyo är bl.a. prestanda ökning, drar mindre minne, usb tethering osv. Googla så finns alla skillnader.

Här är senaste siffrorna för Andriod marknaden

Android Sverige | Swedroid

Permalänk
Medlem

såg att det finns en tattoo också den sämre också?

Permalänk
Medlem

Ja, och den kommer bli uppdaterad i form av Wildfire strax (ny telefon). Vill du ha en bra, så ska du ha en med 1gz snapdragon. Alltså Desire, Nexus one, osv.

Permalänk
Medlem

har precis varit på telenor och köpt Desire nu dock hade dom inga kvar där inne dom skulle skicak från huvud lagret men tror ni det kommer ta lång tid innan man får den då?