Permalänk
Medlem

5870 matrix

tjenis hade tänkt till nästa databygge använda mig av två 5870 matrix i crossfire, går det då att ha Physx ändå? har ett överblivit 260 gtx isf

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk

Ja visst, löd bara egna sladdar och koppla in det till usb-porten!

Förlåt men kunde inte låta bli. För det första måste du ha ett moderkort med minst 3 pci-express-platser. Sen får de inte sitta alltför tätt ihop heller. Dels måste de få plats, sen blir korten rätt så varma.

Annars, varför inte ett 5970 och ett nvidia-kort till physx? Då slipper du köpa ett dyrt moderkort som har 3 eller fler pci-express-platser.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

ska köpa rampage III plus annat godis, så borde väl funka?

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolbarn5:

ska köpa rampage III plus annat godis, så borde väl funka?

Japp.

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr meddela att Physx är enbart till Nvida i dags läget. Men dom släppte en bugg i drivrutinerna som gjorde att man kunde ha ett kort som Physx med amd grafik kort men den är numera bort tagen.

Vet att tråden har några dagar på nacken men jag skriver detta ändå

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram