Permalänk
Medlem

NoYes har ju desire i lager Om ni behöver en akut så

Permalänk
Medlem

Då har Telia fått in min Desire men frågan är om man ska vänta tills Galaxy S släpps. Beror dock när den släpps, så det inte är typ sent i juni /början på juli.
Någon som vet när den kommer?

Info om Galaxy S.

Edit: Efter närmare eftertanke och mer info så blir det en Desire. pga att Desire är snyggare och den inte har några touchknappar som Galaxy S har.

Bilden tagen från swedroid

Permalänk
Medlem

Vet någon när de jäklarna på Dustin ska få in sina Desire mobiltelefoner? Har haft en beställning där ett tag nu och vill ju ha nuuuuu... Hehe

Permalänk
Medlem

Jag har ungefär 100 frågor men ska försöka begränsa dom.
Jag som aldrig använder twitter och knappt använder facebook men är ute efter en ny mobil är detta rätt mobil? Då jag sett att den ska ha det inbyggt för båda? Kan man stänga av twitter/facebook applikationen? Eller avinstallera?
Jag gillar att kunna surfa samt spela och pilla med olika applikationer.
Har spanat på denna och en Iphone men gillar denna av känslan att inte vara instängd samt att jag hatar Itunes.

Någon som vet hur det ser ut med appstore till Android? Kommer det att kunna gå köpa applikationer snart? Det är ett - till android där.

Samt hur funkar det med minneskort? Bara för lagring av filmer/bilder? Då jag läst att det inte går att spara applikationer där än?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av penke62:

Telenor påstår att deras är låsta. Därav frågan om brandning.

Har fått min från Telenor idag, och konstaterar glatt att mitt Tele2-kort fungerar utmärkt. Alltså varken låst eller brandad. Gott mos.

Permalänk

Jag hörde att det finns något program så man kan köra Desire som en router stämmer detta?
Det hade ju varit jätte bra för i så fall kan jag stänga av mitt fasta bredband hemma...
Tror jag läste att det till och med låg i telefonen med en gång!

Någon som vet och har testat?

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem så fort mobilen har startats och den börjar leta nät så stängs den bara av, fick det problemet förut och då var jag tvungen och återställa den.

Nu har det hänt igen och jag har ingen lust och återställa den.
Testade och starta den utan sim kortet i och då funkar allt.

Så tips på hur jag kan lösa problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny buse:

Jag hörde att det finns något program så man kan köra Desire som en router stämmer detta?
Det hade ju varit jätte bra för i så fall kan jag stänga av mitt fasta bredband hemma...
Tror jag läste att det till och med låg i telefonen med en gång!

Någon som vet och har testat?

Tethering gör att du kan använda mobilen som 3G-modem till datorn. Dyker upp i menyn när du kopplar in mobilen till datorn.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Måste nu efter några veckors testande säga mitt tycke om telefonen i jämförelse mot min Iphone 3GS:

Skärmkvalite: Desire
Kamera: Desire
Touch: Iphone
Användarvänlighet: Iphone
Flyt (scrollning, zoomning, navigering): Iphone (desiren är ett skämt i prestanda när det gäller att jämföra dessa mot 3Gs'en), Fattar inte hur det kan rycka och lagga så mycket med nästan dubbelt så kraftfulla komponenter.
Webbrowsing: Iphone

Sen en annan sak jag irriterar mig grymt mycket över är att när man scrollar sina kontakter och "råkar" trycka på fel kontakt, så ringer Desiren upp kontakten direkt. Iphonen öppnar kontakten och sen får du, under förutsättning att du klickat på rätt kontakt, trycka på kontaktens nummer för att ringa upp. Det finns massa andra småsaker som irriterar mycket med Desiren, som i sin tur drar ner totalupplevelsen rejält. Desiren är en bra telefon med betydligt bättre förutsättningar och egenskaper än de flesta andra telefoner, men som det är nu (användarupplevelsen och optimeringen av operativet och touchen) så kommer jag iaf att hålla mig till Iphonen ett bra tag till.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippo:

Måste nu efter några veckors testande säga mitt tycke om telefonen i jämförelse mot min Iphone 3GS:

...

Sen en annan sak jag irriterar mig grymt mycket över är att när man scrollar sina kontakter och "råkar" trycka på fel kontakt, så ringer Desiren upp kontakten direkt. Iphonen öppnar kontakten och sen får du, under förutsättning att du klickat på rätt kontakt, trycka på kontaktens nummer för att ringa upp. Det finns massa andra småsaker som irriterar mycket med Desiren, som i sin tur drar ner totalupplevelsen rejält. Desiren är en bra telefon med betydligt bättre förutsättningar och egenskaper än de flesta andra telefoner, men som det är nu (användarupplevelsen och optimeringen av operativet och touchen) så kommer jag iaf att hålla mig till Iphonen ett bra tag till.

Vaddå ringer upp när man trycker på kontakten? Var söker du då upp kontakten?
När man trycker på "Phone"-knappen så har man i syfte att ringa upp personen. För att hitta personen då så trycker man in de första bokstäverna i namnet; t ex jag ska ringa Martin, då trycker jag 6, 2, 7... och då har den redan hittat alla som heter Martin, varefter man trycker på rätt namn och den ringer upp. Det ska gå snabbt i detta skedet.
Du trycker väl inte "Phone" för att skicka ett sms. Då använder du funktionen på helt fel sett.

Men om jag går in i min kontaktlista och vill scrolla fram ett namn så ringer den ju inte upp den personen heller, utan man får ju faktiskt upp alla kontaktuppgifter...sen kan man välja mobil, hem-tele, mail.

Ännu ett men ska du få.
Men om man lägger in lite favoriter och har detta på sin widget i form av knappar så kan man själv välja vad som ska hända när man trycker på deras bild: ringa upp mobil, hem-nr, skicka sms, skicka mail, eller kanske bara titta på kontaktuppgifterna.

Nä, den kanske inte är lika lättanvänd som en iPhone, men i gengäld så får man en mer flexibel smartphone.
Du kan ju inte vara så vilseledande när du påstår sådana saker. Någon som inte kan något alls om Desire:n kommer ju få helt fel information om vad den egentligen kan.

Permalänk
Medlem

Har haft min Desire sen i fredags kan inte säga mycket dåligt om den.

Ett problem dock, kan inte surfa med telefonens egna internet utan måste köra via wi-fi. Kört med wi-fi tills idag då jag fick mitt nya sim-kort med det nya abonnemanget ( hade mitt gamla förut, där det inte ingick någon surf).
Så frågan är hur får jag igång mobilens internet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel145:

Har haft min Desire sen i fredags kan inte säga mycket dåligt om den.

Ett problem dock, kan inte surfa med telefonens egna internet utan måste köra via wi-fi. Kört med wi-fi tills idag då jag fick mitt nya sim-kort med det nya abonnemanget ( hade mitt gamla förut, där det inte ingick någon surf).
Så frågan är hur får jag igång mobilens internet?

Tips kolla Här

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTin:

Tackar, fungerar utmärkt nu

Permalänk
Medlem

Har ett ganska irriterande problem med att synkronisera min Desire med outlook via HTC Sync. Jag får över alla inbokade möten från outlook till desiren, och synkningen med kontakter fungerar fint, men mina möten som jag lägger in i desiren som jag vill ha över till outlook flyttas inte över...

Någon som har något tips på hur jag ska göra??

Permalänk
Medlem

Precis köpt desire hos telenor dock hade dom inga inne och få på lagret tror ni det kommer dröja länge innan man får den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinpim:

Har ett ganska irriterande problem med att synkronisera min Desire med outlook via HTC Sync. Jag får över alla inbokade möten från outlook till desiren, och synkningen med kontakter fungerar fint, men mina möten som jag lägger in i desiren som jag vill ha över till outlook flyttas inte över...

Någon som har något tips på hur jag ska göra??

Det är inte riktigt tänkt att man ska använda Outlook med Android på det viset. Då borde du köpt en Windows-lur.

Det bästa är om du börjar använda Google Calendar istället för Outlook. Då synkar den automatiskt.

Dumt kan man tycka, för det är få som vill använda sin gmail i professionella syften och nåt bra sätt att få in sin egen domänadress till googlekontot finns inte vad jag vet.

Alternativet för dig är att köra en exchangeserver, vilket inte är gratis.

Permalänk
Medlem

Okej.... Tack för hjälpen! Ska försöka lösa det på något sätt....

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Det är inte riktigt tänkt att man ska använda Outlook med Android på det viset. Då borde du köpt en Windows-lur.

Det bästa är om du börjar använda Google Calendar istället för Outlook. Då synkar den automatiskt.

Dumt kan man tycka, för det är få som vill använda sin gmail i professionella syften och nåt bra sätt att få in sin egen domänadress till googlekontot finns inte vad jag vet.

Alternativet för dig är att köra en exchangeserver, vilket inte är gratis.

Men det funkar om man gör via exchangeservern man har på jobbet?

Fn synkar jag iaf bara mail via exchangeserver. Kontakter, kalender och anteckningar kör jag via blåtand på plats. Nån som har några erfarenheter om hur mailsynkning funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Det är inte riktigt tänkt att man ska använda Outlook med Android på det viset. Då borde du köpt en Windows-lur.

Det bästa är om du börjar använda Google Calendar istället för Outlook. Då synkar den automatiskt.

Dumt kan man tycka, för det är få som vill använda sin gmail i professionella syften och nåt bra sätt att få in sin egen domänadress till googlekontot finns inte vad jag vet.

Alternativet för dig är att köra en exchangeserver, vilket inte är gratis.

Det fungerar rätt okej att köra med egna domäner med gmail. Jag kör så jag skickar mail från gmailen och väljer att avsändaren skall vara min domän, sedan kör jag att gmail ska checka min inkorg hos leverantören där jag har min domän

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Men det funkar om man gör via exchangeservern man har på jobbet?

Fn synkar jag iaf bara mail via exchangeserver. Kontakter, kalender och anteckningar kör jag via blåtand på plats. Nån som har några erfarenheter om hur mailsynkning funkar?

Det ska det göra. Det är ingen som kommit in och klagat på det åtminstone

Skrivet av ziim0n:

Det fungerar rätt okej att köra med egna domäner med gmail. Jag kör så jag skickar mail från gmailen och väljer att avsändaren skall vara min domän, sedan kör jag att gmail ska checka min inkorg hos leverantören där jag har min domän

Jo... det går ju... men om det är bra vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

Precis köpt desire hos telenor dock hade dom inga inne och få på lagret tror ni det kommer dröja länge innan man får den?

Jag väntade i nästan en månad på min. Jag tror att de som kom in gick direkt till bokningar. Fanns det inga inne när du beställde kan det ta tid.

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Det ska det göra. Det är ingen som kommit in och klagat på det åtminstone

Jo... det går ju... men om det är bra vet jag inte.

Då funkar det säkert utmärkt för mig.

Nu börjar dock väntetiden bli lång tycker jag. Inga besked alls när jag ska få min.

Så jag får köra vidare på en simpel lite SE Naite. Men det lär bli stor skillnad när det väl kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel145:

Edit: Efter närmare eftertanke och mer info så blir det en Desire. pga att Desire är snyggare och den inte har några touchknappar som Galaxy S har.

Bilden tagen från swedroid

Fast nog är Galaxyn vassare?
KOlla på det här jämförelsetestet av multitouch, flyter grymt mycket bättre på Samsungen...
YouTube - Samsung Galaxy S - Multi-touch.mov

Permalänk
Skrivet av ztevie:

Fast nog är Galaxyn vassare?
KOlla på det här jämförelsetestet av multitouch, flyter grymt mycket bättre på Samsungen...
YouTube - Samsung Galaxy S - Multi-touch.mov

Fast vem vill ha en iPhone-kopia? Det är ju läskigt hur de har gjort allt så det ska vara likt iPhone. Android har något eget och bra, varför förstöra det och bara göra en kopia av något annat?
Synd på vad som verkar vara en riktigt trevlig lur.

Har länge försökt få tag i den här Desire via min lokala elgiganten butik, men vad jag har förstått har de inte fått in en enda än och har inga uppgifter om när de kommer få in. Har en 10% rabattcheck där så får den ju lite billigare. Men det blir nog att beställa en via Dustinhome, ev. något annat ställe också nu snart så man får den innan semestern iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av penke62:

Jag väntade i nästan en månad på min. Jag tror att de som kom in gick direkt till bokningar. Fanns det inga inne när du beställde kan det ta tid.

var inne och prata med dom idag då sa dom att det tar 1-2 veckor att få den. Jag som vill ha den nu, grymt tradigt att sitta och vänta på en mobil.

tänkte höra med er får man med något minneskort eller måste man köpa eget på en gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spatman:

var inne och prata med dom idag då sa dom att det tar 1-2 veckor att få den. Jag som vill ha den nu, grymt tradigt att sitta och vänta på en mobil.

tänkte höra med er får man med något minneskort eller måste man köpa eget på en gång?

Jag fick med ett 4gb minne.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av xidde:

Jag fick med ett 4gb minne.

Vilket är standard.

Permalänk

Nu har även jag fått tag på en desire! Måste fått tag på Stockholms sista, sprang runt och letade som en tok i massa butiker. Mediamarkt barkaby hade som tur var en kvar! Snacka om skillnad jämfört med LG arena som jag hade innan, går inte att jämföra.

Permalänk
Medlem

Sådär, då har min Desire dykt upp. Än så länge är jag nöjd med telefonen, men den sunkiga Android Market är ju däremot inte så kul. Hur fan har de tänkt när de inte öppnat för betalapps i hela världen? Jag tänker inte roota telefonen, för det är min jobbtelefon, och jag tänker inte sitta med en emulator bara för att dra ner apps, så Android Market drar ner helhetsintrycket en hel del.

Nu är det två sorters apps jag är litet sugen på. Dels en videospelare, vilken är den bästa som är gratis? Och hur funkar de där appsen som visar vem det är som ringer när det är ett okänt nummer? Har ni några tips på en bra sådan?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Ett tips för dem som vill köpa en är att vända sig till teknikmagasinet.
De har fortfarande lurar kvar i vissa butiker, och din butik kan beställa från andra butiker.
Jag beställde en i Skövde från Borås butik, och fick den hemskickad.

Visa signatur

Life is music, music is life...