Nyligen uppgraderad dator ger svart skärm efter några minuters spelande

Permalänk
Medlem

Nyligen uppgraderad dator ger svart skärm efter några minuters spelande

Godkväll kära Sweclockersmedlemmar

Jag har ett problem med min dator som uppkom nyligen i samband med en uppgradering.

Jag installerade vattenkylning, dvs en pump och tre fläktar tillkom.
Dessutom införskaffade jag 2 st EVGA 480 ftw edition.

Installationen av allt gick smärfritt, om än lite tidskrävande. Drivrutiner uppdaterades, SLI sattes igång so far so good.

När jag startade Battlefield bad company 2, mitt favoritspel, fick jag mycket riktigt väldigt fin fps som stämde överens med de resultat som bla guru3d visade med sitt 480 sli-system. Efter en stunds spelande märkte jag att jag hade fps-dropps lite sporadiskt, serverlagg tänkte jag, men efter en stund blev skärmen helt svart. Datorn var fortfarande påslagen och jag kunde fortsätta min skypekonversation med mina kamrater, det enda som saknades var bild. Jag tvingades ta till en hardboot.

Jag befarar nu att det är mitt nätaggregat som inte klarar av att driva mitt törstiga system bestående av 2x480 ochi7 920@3.6 ghz. Mitt nätaggregat är ett 1000w Fractal design. Det är inget fel på aggregatet, det funkade fint med mitt 295 gtx.

Hur tror ni att det ligger till?

Hjälp uppskattas!

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Kom just genom 5 rundor Unengine Heaven Benchmark 2.1, med olika inställningar.

Allt maxat, Tessellation på extrem gav mig poängen 1337 (lol), ingen svart skärm eller speciellt suspekta fps-drops.

Nu blev man förvirrad...

Jag fortsätter bencha och ser om jag kan återskapa felet i andra applikationer annat än BC 2.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Kom genom två st 3dmark vantage också, ser mer och mer ut som om det är BC 2 som strular eller så var det något väldigt temporärt.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L