Problem med nätverk efter virusrensning

Permalänk
Medlem

Problem med nätverk efter virusrensning

Hej!

Jag hjälpte en bekant med att rensa dennes laptop på virus, programmet jag använde var AVG.
När AVG hade gjort sitt märkte jag att det inte gick att komma ut på nätet. Surfade innan så jag vet att det fungerade innan jag körde AVG.
Har prövat att ansluta både med inbyggd wifi och hans mobila bredband men inget av dom fungerar.
Med det mobila står det att det inte går att ansluta till värddatorn, och med wifi står det något om ipv4 och ipv6 protokoll. Jag är inte speciellt kunnig på detta område så om jag har missat någon viktig information får ni påpeka detta. Tacksam för all hjälp, tips och råd jag kan få.

/Nemo

Permalänk

1. Vilket näverk körde ni med före städningen (WiFi eller M.B) ?
2. Har ni startat om efter städningen ? och eventuellt fått felmeddelanden ?
3. Har ni avinstallerat AVG som del av felsökningen ?
Utveckla gärna mer exakt vad felmeddelandet är.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

1. Innan han lämnade datorn hos mig använde han sitt M.B, hemma hos mig använde jag mitt trådlösa och båda fungerade utmärkt.
2. Har startat om datorn otaliga gånger. Inga felmeddelanden.
3. Jag avinstallerade AVG som första åtgärd.
När han försöker ansluta med sitt mobila är statusen begränsad eller ingen anslutning till internet, och att det inte går att ansluta till värddatorn.
När jag försöker ansluta till mitt trådlösa står det kontrollera ipv4 och ipv6 inställningar.
Jag har också lite knapphändig information då personen just nu befinner sig i Estland på tjänsteresa och har datorn med sig, givetvis uppstod problemen här hemma i Sverige så problemet är inte att han är utomlands.