Permalänk
Medlem

Du tror inte han menade att det av inaktiverat fast skrev fel? 5h verklig batteritid från en spec på 8h låter som ganska normalt Men är det verkligen med ATi-kortet påslaget är det ännu bättre

Jag har upptäckt att ganska många små laptops/netbooks har utstickande batteri. Så för min del blir det 9-cellaren om jag köper Acers 3820tg.
Är lite nyfiken på HP Envy 14 också, då den har 1600x900 i upplösning, annars liknande setup med i5 och HD5650

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Skrivet av Essentia:

Jag är intresserad av att höra hur skärmen presterar sig utomhus. Går det att se någonting i solljus? Reflekterar skärmen mycket ljus?

Skärmen fungerar inte alls utomhus. Kan köra Office med viss ansträngning, men en film; Forget about it! Jag testade i solen, såg mest bara min egen fula nuna speglas i skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Du tror inte han menade att det av inaktiverat fast skrev fel? 5h verklig batteritid från en spec på 8h låter som ganska normalt Men är det verkligen med ATi-kortet påslaget är det ännu bättre

Jag har upptäckt att ganska många små laptops/netbooks har utstickande batteri. Så för min del blir det 9-cellaren om jag köper Acers 3820tg.
Är lite nyfiken på HP Envy 14 också, då den har 1600x900 i upplösning, annars liknande setup med i5 och HD5650

länka gärna,... hittar ingen envy med 14" i5 och HD5650

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjHypnoz:

länka gärna,... hittar ingen envy med 14" i5 och HD5650

Den har inte släppts ännu. Förväntas release 27 juni i USA. Jag har hört rykten om release i Augusti i Sverige. 14" har nyss kommit upp på tyska HP hemsidan. Det finns en väldigt lång Envy 14" tråd på Notebookreview.com som är rätt så informativ. Som jag förstår det så ska den komma med i5 och 5650 med switchable som standard men det finns planer på att sätta in en starkare processor men som då tar bort möjligheten att switcha mellan grafikkort. Skärmen verkar däremot väldigt nice vilket även fångat mitt intresse. Skönt med en vettigare upplösning än 13xx tjoffset som alla tillverkare envisas med.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjHypnoz:

länka gärna,... hittar ingen envy med 14" i5 och HD5650

Här skrivs det en del:
http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o...

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av golanisheli:

Skärmen fungerar inte alls utomhus. Kan köra Office med viss ansträngning, men en film; Forget about it! Jag testade i solen, såg mest bara min egen fula nuna speglas i skärmen

Ännu en fin dator ruinerad av dess skärm. Suck.
Antar inte att det finns något skydd att sätta över skärmen för att fixa detta. Och någon som sätter dit den förstås. Jag är värdelös på sådant.

Permalänk
Medlem

Verkar som fläktkontrollen inte fungerar på Linux. Pass på denna.

Permalänk

Jag tycker att 9-cellsvarianten är intressant och då är det nu två modeller som är aktuella:

TimelineX 3820TG-434G64n (LX.PV102.015) länk NetOnNet (8.990 kr)
TimelineX 3820TG-454G64n (LX.PXZ02.004) länk Komplett (9.995 kr)

Antaget att Kompletts specifikationer på (LX.PXZ02.004) stämmer så undrar jag om ni tycker att denna modell motiverar en tusenlapp extra jämfört med den som NetOnNet säljer, dvs. (LX.PV102.015)?

Som jag förstått det är skillnaden med denna modell jämfört med NetOnNet:s följande:

+ Fördelar:
Intel Core i5 450M / 2.4 GHz (jmf. Intel Core i5 430M / 2.26 Ghz)
Bluetooth 3.0 (jmf. Bluetooth 2.1+EDR)

- Nackdelar:
500 GB HDD (jmf. 640 GB HDD)
och så priset förstås 9 995 kr (jmf. 8 990 kr)

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chucknorris:

Jag tycker att 9-cellsvarianten är intressant och då är det nu två modeller som är aktuella:

TimelineX 3820TG-434G64n (LX.PV102.015) länk NetOnNet (8.990 kr)
TimelineX 3820TG-454G64n (LX.PXZ02.004) länk Komplett (9.995 kr)

Antaget att Kompletts specifikationer på (LX.PXZ02.004) stämmer så undrar jag om ni tycker att denna modell motiverar en tusenlapp extra jämfört med den som NetOnNet säljer, dvs. (LX.PV102.015)?

Som jag förstått det är skillnaden med denna modell jämfört med NetOnNet:s följande:

+ Fördelar:
Intel Core i5 450M / 2.4 GHz (jmf. Intel Core i5 430M / 2.26 Ghz)
Bluetooth 3.0 (jmf. Bluetooth 2.1+EDR)

- Nackdelar:
500 GB HDD (jmf. 640 GB HDD)
och så priset förstås 9 995 kr (jmf. 8 990 kr)

Vad tycker ni?

tycker inte att det e värt extra 1000 lapp cpun e minimalt upgrade och bluetooth upgraden e stor men om du använder aldrig bluetooth så e bluetooth upgrade meningslös hdd storlek e minimal föränding tycker jag oxo om man nu behöver större disk e ju bara köpan en större disk när man behöver och sälja den gamla eller behålla båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av chucknorris:

Jag tycker att 9-cellsvarianten är intressant och då är det nu två modeller som är aktuella:

TimelineX 3820TG-434G64n (LX.PV102.015) länk NetOnNet (8.990 kr)
TimelineX 3820TG-454G64n (LX.PXZ02.004) länk Komplett (9.995 kr)

Antaget att Kompletts specifikationer på (LX.PXZ02.004) stämmer så undrar jag om ni tycker att denna modell motiverar en tusenlapp extra jämfört med den som NetOnNet säljer, dvs. (LX.PV102.015)?

Som jag förstått det är skillnaden med denna modell jämfört med NetOnNet:s följande:

+ Fördelar:
Intel Core i5 450M / 2.4 GHz (jmf. Intel Core i5 430M / 2.26 Ghz)
Bluetooth 3.0 (jmf. Bluetooth 2.1+EDR)

- Nackdelar:
500 GB HDD (jmf. 640 GB HDD)
och så priset förstås 9 995 kr (jmf. 8 990 kr)

Vad tycker ni?

Som jag skrev i något tidigare inlägg så kan man spara den där 1000-lappen på att bara överklocka sin 430M istället för att köpa en 450M..........

Ang Bluetooth så är jag helt nöjd om det går att köra en bluetooth-mus med den. Och det lär nog gå att göra på 2.1 också.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk

Tack för era svar! Ja, det blir nog den från NetOnNet för 8 990 kr trots allt. Lagom till datorbytet har min nuvarande laptop stupat på målsnöret idag... TYPSIKT! Om någon tror sig veta vad jag kan göra åt detta eller vad det kan bero på kolla gärna in denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o...

Permalänk
Medlem

Nya Envy 17 är tillagd både på amerikanska och svenska HP: HP Envy 17-1000 Notebook PC-serien översikt produkter - HP Hem och hemmakontoret

Envy 14 kommer att komma i två skärmupplösningar, med 1600x900 som max (hp radiance display med extra brightness och color gamut), vilket verkligen är intressant i mina ögon. Denna väntas lanseras senare denna månaden i USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av ws0d:

Verkar som fläktkontrollen inte fungerar på Linux. Pass på denna.

Någon som provkört 3820tg med Ubuntu eller någon annan linux-dist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av o3ryy0:

Nya Envy 17 är tillagd både på amerikanska och svenska HP: HP Envy 17-1000 Notebook PC-serien översikt produkter - HP Hem och hemmakontoret

Envy 14 kommer att komma i två skärmupplösningar, med 1600x900 som max (hp radiance display med extra brightness och color gamut), vilket verkligen är intressant i mina ögon. Denna väntas lanseras senare denna månaden i USA

Jag har inte sett att det ska finnas någon annan upplösning än 1600x900 på Envy 14? Vart har du läst att det ska finnas ytterliggare en? Ej ifrågastättande utan endast nyfikenhet :).

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Hittade lite info om att överklocka 3820TG i denna tråd:
Acer TimelineX 3820TG Owners Lounge. Info, benchmarks, tweaks, mods and upgrades

Det handlar mest om grafikkortet. De får runt 9000p i 3Dmark06 efter lite enkel frekvenshöjning av core och minne
Dock har de problem med att höja själva i5 cpun... Men det kommer nog att lösa sig när de får till rätt inställning i Setfsb-programmet

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon missat "Steinmann" omdöme på prisjakt, kul läsning

Har sökt ett tag efter en relativt snabb dator i litet format, och hittade till slut denna och slog till. Tyckte om att den hade så bra batteritid samt både integrerad och diskret GPU. Jag har tänkt använda den till arbete och surf, inte så mycket till spel. Ett Radeon 5470 räckte för min del, då jag endast behöver grafikkraften till att accelerera 3D-program etc. Jag var också lite tveksam till hur mycket jag skulle våga investera i en Acer. De har ju inte så bra rykte, så jag körde på det billigare alternativet. Det finns redan modeller i Sverige med Radeon 5650, och det lär komma andra med snabbare CPU för den som kan vänta ett tag. Antagligen kommer de dock kosta mer.

Betalade 8000 på NetOnNet. Har installerat en Intel 80 GB SSD, samt Windows 7 Professional.

Chassi/bygge:
Väldigt nöjd! Datorn är verkligen lätt, tunn, och känns gedigen. Utsidan på locket samt handledsstödet är av aluminium (som jag uppfattar det), vilket är både snyggt och skönt att ta på. Lockets metall är svart, vilken suger åt sig en del fingeravtryck, beroende lite på hur "fet" hud man har. Acer skickar med en liten duk att torka med, vilket uppskattas. Handledsstödet är dock ljusare, och inga fläckar syns. Runt tangentbordet och skärmen är det blank plast, som verkligen fångar upp alla fingeravtryck.
Ovanför tangentbordet finns på/av-knapp, GPU-bytesknapp och högtalare. Högtalarna tycker jag är rätt bra för en laptop, skönt att slippa desk/lap-firing, som sitter i fronten och riktar ljudet neråt som jag hade förut. Ovan skärmen sitter en kamera - inte mycket att säga om den. Den är OK, inte särskilt bra, men är åtminstone på 1,3 megapixel. Funkar, men har tyvärr ingen av/på-lampa för den paranoide.
Batteriet sitter kloss på sin plats utan glapp, och avsaknaden av optisk enhet gör bygget riktigt stabilt, med färre rörliga delar. Locket går att fälla upp och bak rätt mycket, även om man inte kan göra laptopen helt platt, för den som ev. vill det. Ström- och VGA/HDMI-kontakterna sitter på höger sida, vilket kan vara jobbigt för den som behöver jobba med mus. Anslutningskontakten från strömadaptern är dock vinklad 90 grader, vilket nästan intetgör det problemet för mig, bra.
Allt som allt är det en väldigt "clean" och mobil laptop med oväntat bra byggkvalitet. Positivt överraskad!

Skärmen:
Fyller sin funktion, och har enligt min bedömning bra ljusstyrka. Mest värt att notera är betraktningsvinklarna, de är riktigt dåliga. Jag använder datorn för design- och grafikproduktion, men är trots det inte så bekymrad över detta. Det är en billig dator, och man kan då vänta sig en ganska dålig skärm. Allt färgkänsligt arbete kommer jag göra med annan hårdvara. Jag är inte särskilt missnöjd, man kan inte få allt. Skärmen är högblank, men jag har inte upplevt det som störande, den fungerar bra inomhus även i starkt dagsljus. Ett plus är att skärmen, locket, är oerhört tunnt.
Upplösningen på 1366*768 är väl inte min favorit, då man inte har så många pixlar på höjden. Att automatdölja taskbar i Windows 7 hjälper rätt mycket.

Tangentbordet:
Väldigt plastigt och inte så förtroendeingivande. Synd, det är den enda delen som inte känns särskilt gedigen. Tangenterna är förhöjda, helt platta och man kan se dess infästningar undertill, ganska osexigt. De är ganska instabila, och hela tangentbordet flexar något i mitten (runt 678-TYUI-HJ). Rekommenderas inte för den som skriver mycket. Själv är jag inte så påverkad.
I övrigt sitter tangenterna rätt bra, på rätt plats. Piltangenterna sitter dock trångt, och är rätt värdelösa. Generellt sett är det svårt att hitta tangenterna med fingrarna, att de är helt platta och karaktärslösa bidrar till detta. Ibland kan man fastna lätt med en nagel under en tangent om man skriver fort, och jag misstänker att det lätt kan samlas massa skräp under tangenterna med tiden.

Touchpad:
Blev väldigt glad när jag såg att det var en ordentlig Synaptics touchpad. Den fungerar bra, speciellt med upplåsta drivrutiner som möjliggör bättre multi-touch är Acers (New HP Touchpad Driver that Unlocks Multi-Touch on older Touchpad - www.hardwarezone.com.sg).
Touchpaden är något försänkt i handledsstödet, vilket är bra då man känner kanterna med fingrarna. De fysiska knapparna, eller knappen eftersom det är en s.k. rockerbar, sitter ihop och är faktiskt rätt bra. Jag har i dagsläget lite problem med att få touchpaden att reagera fullt ut när jag håller ner vissa tangentkombinationer i ex. Photoshop, men upplåsta drivrutiner hjälpte detta något. Vissa problem kvarstår, men det verkar som det är mer mjukvarurelaterat än en hårdvarubegränsning.

Batteritid:
Detta var viktigt för mig då jag älskar att surfa trådlöst i soffan. Är än så länge väldigt imponerad, och förstår faktiskt inte riktigt hur en så pass snabb dator med litet batteri kan dra så lite. Kan inte i dagsläget säga om jag når upp i de utlovade åtta timmarna, men den är bra nog i alla fall. Givetvis beror det mycket på användning och vilken GPU som är aktiv.
Något som möjligen kan bli ett problem i framtiden är att datorn blir rätt varm, framförallt när den laddas eller bara är kopplad till ström. Värmen kan i längden bidra till försämrad batterikapacitet, men det återstår att se. Själv tänker jag ta ut batteriet när jag planerar att jobba länge med ström inkopplat.

Värmeutveckling/kylning/buller:
Som sagt ovan, blir datorn rätt varm, speciellt när man stressar den lite. Under vanlig användning är det dock inga problem att ha den i knät, som jag har just nu. Utblåset av varmluft är på vänster sida, vilket är skönt för oss högerhänta, men vänsterhänta musanvändare kan nog uppleva det något obekvämt, det blir rätt varmt. 3820TG har ju ingen optisk enhet, vilket lämnar plats till lite extra ventilation på höger sida, vilket säkerligen hjälper en del.
Jag är ganska känslig för fläktbuller, och måste säga att jag är positivt överraskad. Vid normal användning är den i princip tyst, och under stress hör man definitivt fläktarna, men det är ett ganska trevligt brus utan övertoner. Observera dock att jag har bytt till en knäpptyst SDD-hårddisk, och vet därför inte hur datorn låter med orginalhårddisken. Använde den så ett tag, uppfattade inga störande ljud.

Prestanda:
Jag upplever datorn som väldigt rapp och pigg, men har än så länge inte hunnit prova den så mycket. Jag har spelat några äldre spel, ex. Portal, vilket flöt väldigt bra på ATI GPU:n. Jag är inte mycket för benchmarks, utan kommer istället använda den ett tag och ev. återkomma med ytterligare omdöme senare efter en periods användning.
Det är väldigt trevligt att kunna växla GPU när man vill, med hjälp av en fysisk knapp ovan F1. Till det mesta duger strömsnåla Intel HD, och i andra fall kan man byta till något mer muskliga ATI. När man kopplar in ström, byter den automatiskt till ATI-kortet. Lite onödigt kan jag tycka, och har inte hittat något inställning för detta.
När man växlar GPU, blir skärmen svart i nån sekund, och sen fortsätter man som vanligt. Det verkar vara en bra idé att stänga ner alla grafikintensiva program under bytet, annars fungerar det inte alltid. Personligen föredrar jag att ha manuell kontroll över GPU-byte, och saknar inte Nvidias Optimus alls.
Kan notera att jag ibland upplever lite svagt skiftande/blinkande ljusstyrka efter byte till strömsnålt läge/Intel GPU och ljusstyrkan samtidigt sänks. Då höjer jag bara ljusstyrkan lite, så är det borta, även om jag skulle sänka igen.
Att byta till SDD var helt underbart, allt diskrelaterat går väldigt snabbt. Ett plus är att man då får den medföljande 640 GB-hårddisken över att stoppa in i ett extern chassi och ha som extern hårddisk för större lagring. Rekommenderas!

Medföljande mjukvara:
Inget att hurra över. Det medföljer ingen Windows 7 Home Premium DVD, utan det ligger på en återställningspartition på hårddisken, antar jag. Har inte undersökt det närmare, då jag bytte hårddisk och installerade Professional istället.
En massa skräp var installerat från början, men det var inte så svårt att rensa bort. Puristerna vill säkert göra en ren ominstallation dock, men om det går att få med sig Windows-licensen får nån annan undersöka. Det var enkelt att ändra till Boot from USB HDD i Acers Phoenix BIOS.

Sammanfattning:
Jag måste säga att jag än så länge är väldigt nöjd. Datorn kostade hälften av vad jag betalade för min förra, och jag tycker att jag till och med fått en bättre dator för pengarna. Acer ger bara ett års garanti, vilket är något snålt. Förhoppningsvis kommer den visa sig vara lika hållbar som den är trevlig att använda i dagsläget.

+ Priset
+ Snygg och stilren
+ Gediget bygge
+ Lätt
+ Snabb Core i5
+ GPU-växling
+ Batteritid
+ Touchpad
+ Ingen optisk enhet
+ Ljudnivån

- Tangentbordet
- Skärmen
- Mjukvaran
- Värmeutvecklingen

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Jag har redigerat rubriken på den här tråden, eftersom vi inte använder oss av begreppet "officiell tråd". Jag får dock påpeka att det är ett trevligt initiativ att skapa en sådan här tråd. Jag noterade att trådskaparen ville att vi skulle flytta över en del inlägg från en annan tråd. Eftersom den tråden har över 400 inlägg, är jag dock rädd att det skulle ta för lång tid för mig att gå igenom dem. Dessutom skulle inlägg som är äldre än den här tråden hamna ovanför det inlägg som inleder denna tråd nu, vilket skulle kännas rörigt. Jag hoppas att trådskaparen har förståelse för det.

Permalänk

HELVETE! Satte mig nu ner för att tillslut lägga in min beställning på 3820TG-434G64n (LX.PV102.015) hos NetOnNet, bara för att upptäcka att den nu är "slutsåld" på internet-/telefonorder. Tolkar det som att det inte kommer in några fler heller.

Det var alltså modellen med det feta 9-cellsbatteriet... är det möjligtvis så att det är en utgående modell? I så fall antar jag att den "ersatts" med 3820TG-454G64n (LX.PXZ02.004) då det är den enda TimelineX med 9-cellsbatteri som jag kan hitta. Detta känns dock bittert då jag diskuterade skillnaderna mellan just dessa två modeller igår (i denna tråd) och kom fram till att (LX.PXZ02.004) inte var värd de 1 000 kronorna extra med de små uppgraderingarna som den erbjuder (snabbare processor & bluetooth 3.0, men mindre hårddisk). Därför har jag nu börjat fundera på 6-cellsversionerna trots allt och då särskilt 3820TG-454G32n (LX.PXZ02.003), men då undrar jag förstås hur det står till med batteritiden på denna? Någon som kan ge en indikation på hur länge batteriet håller med ATI-kortet påslaget respektive med ATI-kortet avslaget?

Behöver dessvärre beställa en ny dator omgående eftersom min nuvarande kraschade igår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmlund:

Någon som provkört 3820tg med Ubuntu eller någon annan linux-dist?

Jo, det finns en tråd på Ubuntu forums om 3820T. Här.

Verkar vara lite småbuggar men man verkar kunna kringgå det mesta. Ska nog köra en Dell Vostro 3300 istället för de Dell är mer Linux vänliga.

Permalänk
Medlem

ONOFF säljer nu 3820TG-454G32n (LX.PXZ02.003) för 7274:-!

Permalänk

1. Hur mycket låter den vid hd-uppspelning av film? Tänkte just om man har den ståendes på soffbordet när den är kopplad till tv:n.

2. Kan man underklocka cpu och grafikkort för lägre temperatur och bättre batteritid?

Förresten här kommer en länk,YouTube - Acer TimelineX 3820TG Battlefield Bad Company 2 - ATI 5650 benchmark [HD] , till lite filmer som jag hittade på
Acer TimelineX 3820TG Owners Lounge. Info, benchmarks, tweaks, mods and upgrades - Page 12

Permalänk
Skrivet av MeatAndSauce:

ONOFF säljer nu 3820TG-454G32n (LX.PXZ02.003) för 7274:-!

RIKTIGT SOFT! Funderade på att beställa från Komplett igår, men nu är jag bra glad att jag väntade och såg ditt inlägg. Har lagt in en order hos Onoff nu och sparat 1 761 kr över en natt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Du tror inte han menade att det av inaktiverat fast skrev fel? 5h verklig batteritid från en spec på 8h låter som ganska normalt Men är det verkligen med ATi-kortet påslaget är det ännu bättre

Jag har en av de äldre modellerna av Timeline med 6-cellsbatteri och 8h utlovat och har inga problem att få ut dem vid vanlig användning. Dvs surf, word och powerpoint är det jag brukar sitta med. Batterybar är ett bra program för att hålla koll på reell batteritid.

Så min gissning är att det borde vara samma i den här modellen med.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeatAndSauce:

ONOFF säljer nu 3820TG-454G32n (LX.PXZ02.003) för 7274:-!

Oj nu börjar vi snacka riktigt bra pris!!

Vill man ha 9-cells och inte kan beställa en sån dator så får man väl köpa den här och så beställa ett extra 9-cells batteri separat som några andra har gjort

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Oj nu börjar vi snacka riktigt bra pris!!

Vill man ha 9-cells och inte kan beställa en sån dator så får man väl köpa den här och så beställa ett extra 9-cells batteri separat som några andra har gjort

Verkar som om onoff har höjt upp till det "normala" priset imorse... Ahh!!! Har följt den här tråden ngr dagar nu för varit riktigt sugen på köpa antingen den här el Acer Aspire TimelineX 3820TG-454G64n (LX.PXZ02.004) (mer HD och 9-cell). Och så råkar jag missa inlägget från just igår kväll... ... Nu verkar priset ligga på 8729:- -.-;;

Inte riktigt säkert om det är värt 1200:- för lite HD och (klumpigt) 9-cells batteri... Stämmer det att den sticker ut ngn cm under så datorn lyfts upp? Ngn på elgiganten som hintade om det. Skulle se riktigt klumpigt ut då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

*ämnesraden redigerad*

Jag har redigerat rubriken på den här tråden, eftersom vi inte använder oss av begreppet "officiell tråd". Jag får dock påpeka att det är ett trevligt initiativ att skapa en sådan här tråd. Jag noterade att trådskaparen ville att vi skulle flytta över en del inlägg från en annan tråd. Eftersom den tråden har över 400 inlägg, är jag dock rädd att det skulle ta för lång tid för mig att gå igenom dem. Dessutom skulle inlägg som är äldre än den här tråden hamna ovanför det inlägg som inleder denna tråd nu, vilket skulle kännas rörigt. Jag hoppas att trådskaparen har förståelse för det.

helt ok!

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat min mini-review.

Permalänk
Skrivet av chucknorris:

RIKTIGT SOFT! Funderade på att beställa från Komplett igår, men nu är jag bra glad att jag väntade och såg ditt inlägg. Har lagt in en order hos Onoff nu och sparat 1 761 kr över en natt

Ja det var ju roligt att någon lyckades få det priset iaf=) Skulle beställa min i morse men då var det som sagt 8700 kr nånting. Men grattis till dig! Jag beställde en i alla fall. Eller jobbet beställde en åt mig.

Hoppas den blir till belåtenhet iaf!

Permalänk
Medlem

Har hört att det här ska vara en tystgående dator. Är fläktarna någonsin helt avstängda vid lätt användning? Kanske fläkten som kyler grafiken bara är i gång när man använder ATI-kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Har hört att det här ska vara en tystgående dator. Är fläktarna någonsin helt avstängda vid lätt användning? Kanske fläkten som kyler grafiken bara är i gång när man använder ATI-kortet?

Ja fläktarna går i princip mycket lågvarvigt vid vanlig surfning / kontorsarbete, den är väldigt väldigt tyst, går inte att urskilja den från annat bakgrundsljud. Om du skall höra något från den under lätt användning bor du förmodligen i en isoleringscell på psyket.