Warhammer Online - spelar du?

Permalänk
Medlem

Har ni märkt av hur mycket re-rollande det är från Order>Destro nu? Det är sjukt många som gör det på azgal känns det som
Men jag förstår, deras älskade BWs kan inte trycka på en knapp och ändå äga
Dock så finns det faktiskt många BWs på Azgal som är duktiga och roliga att möta i dueller

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

Jag är på väg ut ur tier3 vilken dag som helst. Spelar Order på -Norn och jag måste säga att Destruction krossar oss totalt i tier3.

Jag expar till 80% genom oRvR och det har jag gjort sedan rank 1. Har kanske 2 PvE quests gjorda och 1 PQ (de första man springer på när man skapar en ny karaktär).

Destruction låser varje zone dem går till be it Dwarf, Empire eller Elf. Destruction har alltid full scenarios mätare när man kollar på "domination mätaren" eller vad man ska kalla den. Såfort vi tar ett keep och det blir tillbaka taget så är det en lock. Ser 6+ destruction locks på en helt vanlig dag. Sen att destruction 9/10 gånger är dubbelt så många eller fler är ett helt kapitel för sig självt.

Scenarios har jag helt enkelt slutat köa till för vi vinner aldrig. Nevah eva nevah eva! Order har sån rutten gruppsammansättning varje gång. Har vi turen att få med oss en eller två healers så har vi aldrig tanks.
Destruction består alltid av minst 1 zealot, 1 shaman och 1 healing DoK, ofta fler endå! Sen har dom alltid en tankvägg som springer fram och ravagar allt i sin väg som är order och består av 4 witch hunters, 3 shadow warriors och en archmage som DPSar och vägrar bjua på en endaste HoT.

Om du som Order tänker expa genom RvR så gör dig beredd för en ~10 levels lång mardröm utan motstycke!

/gnäll

Permalänk

Lirar på fel server, attans!

Visa signatur

# Passive income is the shit

Permalänk
Medlem

Det låter som du har väldigt otur Överkill, men Destruction är bättre i lägre tiers i ORvR men inte i scenarios då inte en jävel healer (med få undantag) Det är sånt du får leva med upp till T4 tyvärr, hoppas du trivs i WAR och kommer att trivas i T4!

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Skrivet av NerZ:

Det låter som du har väldigt otur Överkill, men Destruction är bättre i lägre tiers i ORvR men inte i scenarios då inte en jävel healer (med få undantag) Det är sånt du får leva med upp till T4 tyvärr, hoppas du trivs i WAR och kommer att trivas i T4!

Har sjukt roligt i oRvR när man roamar runt med en liten grupp!

Fick precis Pick Lock, och den är underbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Har sjukt roligt i oRvR när man roamar runt med en liten grupp!

Fick precis Pick Lock, och den är underbar!

Jag och några från guildet brukar mest stå i Praag och leta dueller när zonen är låst, det finner vi roligt

Sen har vi ju också ett organiserat WB på kvällarna som brukar vara grymt bra

Kommer du till T4 snart?

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Skrivet av NerZ:

Jag och några från guildet brukar mest stå i Praag och leta dueller när zonen är låst, det finner vi roligt

Sen har vi ju också ett organiserat WB på kvällarna som brukar vara grymt bra

Kommer du till T4 snart?

Jepp, dingar in i t4 idag! (31½ atm)

På 40 när gearen är något sånär hyfsad så blir det Praag by night.
Har även två stycken vapendragare som kommer vara med och leta slagsmål på Praags bakgator!

Vad har du för namn på din karaktär? Du spelade destruction vad jag förstått? Kan vara värt att veta vilka targets man ska ge extra mycket kärlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Jepp, dingar in i t4 idag! (31½ atm)

På 40 när gearen är något sånär hyfsad så blir det Praag by night.
Har även två stycken vapendragare som kommer vara med och leta slagsmål på Praags bakgator!

Vad har du för namn på din karaktär? Du spelade destruction vad jag förstått? Kan vara värt att veta vilka targets man ska ge extra mycket kärlek

Tyvärr så spelar jag ju azgal för din del men min main är en Chosen som heter Thalothean

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Skrivet av NerZ:

Tyvärr så spelar jag ju azgal för din del men min main är en Chosen som heter Thalothean

Äsch då! Fel server! ;P

Happ, får leta en ny ärkefiende!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Äsch då! Fel server! ;P

Happ, får leta en ny ärkefiende!

Haha, det får du göra Blir lite svårt att vara ärkefiender på varsin server

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Vi är flera som startat spela igen från Flashback. Hojta till i tråden om ni vill nystarta eller bara hoppa in i guildet(Maggots). Azgal finns vi på.

https://www.flashback.org/t742280

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Satans vad mycket folk i t4 det har blivit sen patchen... Riktigt kul, ända som e synd e att min dator muppar ut om det e för mycket folk på samma yta. Typ som vid Keepfighter.

/dok

Lagog - Squigherder - rr 72
Plutonen

Permalänk

Nu har jag ledsnat helt på att hela med min WP 40/80 och full tyrant (14 RF/sec och 50% reduced buildtime) gör det inte skojjigare direkt, spamma samma knapp oftare än tidigare.
Bomba med WPn är skojjigare en SM som kör WW + ap on melehit moral = Smite bomb i några sekunder 50 fot range på den.

Permalänk
Medlem

Mycket folk som spelar nu efter den nya patchen?

Permalänk

Jag har en fråga, jag har ett väldigt bra rigg, då menar jag maxa crysis osv, men när jag lirade Warhammer Online fick jag typ.. 20-30 fps? Jag skickade mail till support men fick inget tillbaks å jag la då av, tror ni det är samma problem fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompaparompa:

Jag har en fråga, jag har ett väldigt bra rigg, då menar jag maxa crysis osv, men när jag lirade Warhammer Online fick jag typ.. 20-30 fps? Jag skickade mail till support men fick inget tillbaks å jag la då av, tror ni det är samma problem fortfarande?

Sätt AA på box i CCC om du har radeon. Så bockar du av "Använd programinställningar". Då får du dubbla Fps om inte mer.

Permalänk
Keeper of Traditions

Nån som vet var man kanske kan få tag i lite billigare gamecards?

Dem kostar ju som billigast 250 spänn och det är helt sjukt... Beställer man från Game i england kommer man ner till 200, men det är ändå för dyrt tycker jag.
Blev glad när jag såg att det hamnade på 160 spänn, men sen kom frakten på drygt 30kr, och då blev det dyrt igen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrankkTankk:

Nu har jag ledsnat helt på att hela med min WP 40/80 och full tyrant (14 RF/sec och 50% reduced buildtime) gör det inte skojjigare direkt, spamma samma knapp oftare än tidigare.
Bomba med WPn är skojjigare en SM som kör WW + ap on melehit moral = Smite bomb i några sekunder 50 fot range på den.

gå tillbaka till healing, din VL purge grupp behöver det mer är en bombWP

Skrivet av Newklear:

Nån som vet var man kanske kan få tag i lite billigare gamecards?

Dem kostar ju som billigast 250 spänn och det är helt sjukt... Beställer man från Game i england kommer man ner till 200, men det är ändå för dyrt tycker jag.
Blev glad när jag såg att det hamnade på 160 spänn, men sen kom frakten på drygt 30kr, och då blev det dyrt igen.

online sub? 13euro/månad

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Xidy:

online sub? 13euro/månad

Då blir det ju ändå 250 spänn för 2 månader, vilket är 50kr mer än hos Game. Plus att man riskerar att bli krediterad massa extra gånger som många blivit. Så det skulle jag aldrig göra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Då blir det ju ändå 250 spänn för 2 månader, vilket är 50kr mer än hos Game. Plus att man riskerar att bli krediterad massa extra gånger som många blivit. Så det skulle jag aldrig göra.

jag önskar att de hade dragit pengar 100 gånger ifrån mig... <3 chaos black & skull white

Permalänk
Medlem

Jag var också tveksam till att betala/handla via nätet, så jag öppnade ett konto till, med ett eget VISA kort kopplat till det.
Det kontot och kortet använder jag till att enbart göra sånna transaktioner, så man har sitt "vanliga" konto i säkert förvar.
Bara att fylla på det när det behövs, med den exakta summan så kan dom inte stjäla något extra.. de jäklarna

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Medlem

vet ej hur övriga banker har det, men Swedbank har en smidig tjänst där man gör ett e-kort där man sätter en giltighetstid och max belopp..

Permalänk
Keeper of Traditions

jaja, men det blir ju fortfarande dyrare än att köpa i butik, så varför man betalar på det viset förstår jag inte.

Det var alltså billigare billigare speltid jag letade efter, det kanske finns någon utländs butik som har lite billigare, typ i england eller tyskland?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

hur är spelet nu efter patch några förbättringar?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av spatman:

hur är spelet nu efter patch några förbättringar?

Bara att pröva Trial'en så får du se själv

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp.
Jag har precis installerat WH från skiva men har problem. Saken är att när jag fyller min avn//pw till Mytich Patcher så blir jag bara nekad med ett meddelande som säger att jag fyllt i fel. Jag är hundra på att mina uppgifter stämmer då jag använder samma för att logga in på war-europe.com.
Är det någon som vet vad det är för fel och hur jag ska komma förbi det här? Jag har något svagt minne att jag haft liknande problem för länge sen efter en format C.

MVH

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Joppes:

Jag behöver hjälp.
Jag har precis installerat WH från skiva men har problem. Saken är att när jag fyller min avn//pw till Mytich Patcher så blir jag bara nekad med ett meddelande som säger att jag fyllt i fel. Jag är hundra på att mina uppgifter stämmer då jag använder samma för att logga in på war-europe.com.
Är det någon som vet vad det är för fel och hur jag ska komma förbi det här? Jag har något svagt minne att jag haft liknande problem för länge sen efter en format C.

MVH

Är du säker på att det är samma version på kontot och klienten?
Det går inte att logga in med ett konto på europas servrar med en amerikansk klient, och vice versa.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

fick just 2 veckor gratis war tid har en 34 DoK på karak-norn , ngn som vill spela ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qside:

fick just 2 veckor gratis war tid har en 34 DoK på karak-norn , ngn som vill spela ?

har en egen DoK på norn, dock lvl40 och antagligen 45renownranks högre än din.

Fast tror inte att just nu är rätt tid att dra igång igen, allt är ganska stillsamt eftersom GOA ej längre ska driva warEU, mytic ska ta över och detta gör att allt som händer imellan igår och 7juli? ej sparat (dvs ingen exp, renown, gear).

Dock har de lovar 2 veckors fri spel tid efter det och enligt osäkra källor även 2 veckors med 100% renown vilket alltid är trevligt, sen har de även börjat släppa mer o mer info om vad som kanske kommer att hända i nästa patch (1.3.6).

Permalänk

Äntligen slipper vi alltså GOA!
Fick precis ett mail där Mythic förklarade läget, mer om det hela kan läsas här: Warhamme Online : Age of Reckoning - FAQ

Är närmare ett halvår sedan jag spelade så iom detta kommer jag att ge det en ny chans, och två veckors gratis speltid med 100% xp och renown bonus är ju aldrig fel :).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"