Permalänk

Vad göra med "gammal" cpu?

Tjena!

Rotade fram en intel core 2 duo E7500 och undrar om det är något att ha eller blir den julpynt ?

Den är ju inte värd mycket i dagsläget då det är en gammal cpu på en utgående socket, .

sitter själv på en am3 rigg så den går inte att ha som en backup heller

Så ni på Swec,, vad gör man med en gammal prolle ?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

prydnad hängande på backspegeln i bilen?

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Skrivet av Avuriel:

prydnad hängande på backspegeln i bilen?

" wounder core " hhehe ..

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Haha, vafan.. var inte löjlig nu. Sälj den eller ge till mig, det är säkert någon som vill stoppa in den i sin server!

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Testa att lappa?
Sedan polera den spegelblank och ha som prydnad.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Haha, vafan.. var inte löjlig nu. Sälj den eller ge till mig, det är säkert någon som vill stoppa in den i sin server!

vad tror du man kan begära för den då :P? hitta ännu mer roliga grejjer i min gammla dator som jag helt glömt b.l.a moderkort g31m es2l + kingston hyperx ddr2 minne 1066 mhz, det bli ju ett helt paket nästan, vad är rimligt pris för detta ?
OCH artic freezer 7 pro

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk

Skicka den till mig så klockar jag sönder den.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Skicka den till mig så klockar jag sönder den.

Hahaah du får ju betala

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Ge den till mig så kan jag använda den som grund åt en The Sims 3 dator till min lilla syster

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lord_tito:

Ge den till mig så kan jag använda den som grund åt en The Sims 3 dator till min lilla syster

Kunde inte hålla mig! Har du en liten syster eller en lillasyster?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

1. Skaffa lite flytande kväve
2. Ta bort CPU-kylaren
3. Häll flytande kväve på cpun medans du fixar upp den i minst 8GHz
4. Se vad som händer när du slutar hälla flytande kväve


Eller ge den till ananasen så får han göra det

OBS. Video or it didnt happen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kunde inte hålla mig! Har du en liten syster eller en lillasyster?

Både ock !

Jaja, lite särskrivning måste man tåla i dagens engelska skadade värld

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Både ock !

Jaja, lite särskrivning måste man tåla i dagens engelska skadade värld

And he does it once again! "engelskskadade" borde det bli inte för att det ens är ett ord men men :DD

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

And he does it once again! "engelskskadade" borde det bli inte för att det ens är ett ord men men :DD

YouTube - Darth Vader NO!

Jaja back on topic: Jag skulle rekommendera OP att behålla CPU:n och kanske bygga en billig HTPC eller sälja den på tradera för lite extra öl pengar !

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Ser en E6600 för 300 spänn på tradera just nu, så helt värdelösa är dom ju inte. Lägg ut den och se vad du får, finns inget roligare än att sälja saker på auktion!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Avstängd

va är det för idiot snack om att en e7400 skulle va oanvändbar bara för att NI tror att 775 socketen kommer att försvinna. Kom tillbaks när dom slutat sälja moderkorten. Och då kan det va svårt men nu får man ett 775 moderkort på komplett för mellan 200-500kr jag hade i allfall kunnat betala 2-300kr för processorn den duger mer en väl till min HTPC i vardagsrumnmet.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

ge den till mig:) Jag sitter på E6600

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |