Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Nej. HD5970 är snabbare än GTX480.
HD5870 är snabbare än GTX470

Nvidia har varken prisvärdhet eller prestandakronan på sin sida.

I kampen GTX480 mot HD5970 är det rätt självklart att HD5970 är det bättre valet. GTX480 är hopplöst fel ute och är varken mer "framtidssäkert" eller snabbare.

Så kan man sammanfatta det ja, de andra som väljer nvidia har väl antingen förblindats av deras reklam eller andra påtryckande nvidia fanbois. Finns ju mängder med prestandatester och 5970 är snabbast, behöver inte ens diskutera saken längre.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Som du sa om ati drivrutiner du kommer ruttna på dom nu när du är van vid Nvidias..

Jag skulle ta ett nvidia pga av dom är stabilare..ATi verkar bara kunna bygga bra grafikort men mjukvaran suger get pung

Testade själv att gå till Ati ett tag men lessnade...

Tror innerst inne att du vill ha ett nvidia så köp det,du kommer inte ångra dig en sekund...

Sen att jämföra en dubbelmacka med ett singel kort går ju bort direkt..

GTX480 är det snabbaste singel gpun idag....

ATi leksaker

Nvidia för proffs ^^

Nvidia för proffs? Okej.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad ni sitter o tjafsar om... Han som startade tråden har redan bestämt sig för 2x 470gtx. Vilket var det bästa valet han gjorde då det grundar sig på att SLI skalar bätre än CF. I det sammanhanget har ni som är ATI fanboys inget att sagga till om. Verkar som de flesta i Sweclockers är ATI fanboys. Ja jag håller med att pris/prestanda = ATI, Prestanda = Nvidia (för den som har lite stålar att latja med).

Finns även tester där det har visat sig att Nvidia skalar bättre även i överklockning men jag tänker inte gå in på det då han som startade tråden har redan bestämt sig.

Visa signatur

i7 950 @ 3.9ghz : Corsair h70 : Gigabyte x58A-UD7 : 12 gb Kingston 1600 : intel m-25 160gb G2 : Nvidia 480 gtx.

Permalänk
Medlem

Kan medela att jag köpt två 470 kort och är riktigt nöjd med resultatet!

Stort tack till alla som tyckt till i denna tråd!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjGroggy:

Kan medela att jag köpt två 470 kort och är riktigt nöjd med resultatet!

Stort tack till alla som tyckt till i denna tråd!!!

Kul, det är en combo som du förhoppningsvis kommer att kunna vara nöjd med länge.

Trist att en så enkel fråga blir så infekterad,

En del här borde inse att det bästa valet inte alltid är det bästa valet

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Ghz_Kaninen:

Jag tycker att du ska köpa en GTX480, den är (enligt min åsikt) mer framtidssäker!
Och en 9800GTX för PhysX är alltid bra att ha för en prestanda boost

EDIT: Upptäckte nyss en sak, det är bara folk med ATi kort som har svarat på tråden!

Kommer ju inte ifrån att 5970 är mest prestanda för priset.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Kommer ju inte ifrån att 5970 är mest prestanda för priset.

"äldre" spel ja,
känns som GTX 480 knappar in på modernare titlar där tesselering används.
vem vet, på framtidia titlar kanske det tom. går förbi.

jag skulle kunna påstå att GTX 480 är ett mer framtidssäkert val ja, även om kortet långt ifrån är bra!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Skrivet av Bas Rutten:

"äldre" spel ja,
känns som GTX 480 knappar in på modernare titlar där tesselering används.
vem vet, på framtidia titlar kanske det tom. går förbi.

jag skulle kunna påstå att GTX 480 är ett mer framtidssäkert val ja, även om kortet långt ifrån är bra!

Tror jag inte, 5970 kommer troligen alltid vara snabbast såvida inte nvidia kommer med ett nytt kort. Kommer nyare drivare till ati som säkert förbättrar deras tesselering när det behövs, finns ju inga spel i dagsläget med tesselering som inte ati klarar.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Tror jag inte, 5970 kommer troligen alltid vara snabbast såvida inte nvidia kommer med ett nytt kort. Kommer nyare drivare till ati som säkert förbättrar deras tesselering när det behövs, finns ju inga spel i dagsläget med tesselering som inte ati klarar.

tyvärr så kommer nya drivrutiner inte att hjälpa ATI mycket när det gäller tesselering.. liksom varför tror du att dom ska släppa nästa generation redan i höst?? kommer vara samma gpu'er nu fast bättre anpassade för just tesselering samt sänka elförbrukningen

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Sån stor är inte skillnaden i tesseleringsförmåga så att det kommer att göra det ena korte mer framtidssäkert. Dessutom har HD5970 liknande tesselingskraft som GTX480. Det har dessutom bara mer kraft överhuvudtaget.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Nu när du har de nya korten tycker du det var stor skillnad i spel ? +Vilka spel kan du spela nu som du inte kunde spela förut?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

liksom varför tror du att dom ska släppa nästa generation redan i höst??

För att det har gått ett år. HD4870 kom ungefär ett år efter HD3870, så att HD5870 kommer ett år efter HD4870 är inte så konstigt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av norrby89:

tyvärr så kommer nya drivrutiner inte att hjälpa ATI mycket när det gäller tesselering.. liksom varför tror du att dom ska släppa nästa generation redan i höst?? kommer vara samma gpu'er nu fast bättre anpassade för just tesselering samt sänka elförbrukningen

I syntetiska tester som unige heaven så visst är kanske 480 lite bättre men i spel så är det ingen skillnad, och 5970 är och förblir snabbare tills nvidia kommer med något nytt kort.

Jag förstår inte ens diskussionen, trodde det var klart för samtliga på sweclockers att nvidia har misslyckats denna gången? Finns ett STORT test om 480 här ju med bench, strömförbrukning och värme.... Läs det och kommentera efter i så fall om du hittar något som inte diskuterats. Länkar för de som är lata och för de som "glömt" hur dåliga nvidias kort är i jämförelse med ati i dagsläget.

http://www.sweclockers.com/recension/6236-nvidia-geforce-gtx-...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Få med 480 här på forumet i skrivande stund. Det i sig säger väl det mesta?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Få med 480 här på forumet i skrivande stund. Det i sig säger väl det mesta?

JA dyra strömslukande kort, vem vill ha sån skit?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

JA dyra strömslukande kort, vem vill ha sån skit?

Det är många som klagar på att det ati ägare som skriver kommentarer. Huvudfrågan i tråden är som rubriken lyder. Att börja rekommendera 470 SLI är lite provocerande i och med att det är en dyr lösning och då kanske folk som inte kan så mycket om datorer lyssnar på dessa och springer iväg och köper dessa.

Såsom jag förstår det så är 5970/480 båda bra och dyra lösningar som klarar av att ge bra prestanda om man är vettig och låser sin fps till max 60 via vsync.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Det är många som klagar på att det ati ägare som skriver kommentarer. Huvudfrågan i tråden är som rubriken lyder. Att börja rekommendera 470 SLI är lite provocerande i och med att det är en dyr lösning och då kanske folk som inte kan så mycket om datorer lyssnar på dessa och springer iväg och köper dessa.

Såsom jag förstår det så är 5970/480 båda bra och dyra lösningar som klarar av att ge bra prestanda om man är vettig och låser sin fps till max 60 via vsync.

Nu var diskussionen 5970 vs 480. 5970 vinner, punkt.

Och vad spelar det för roll om det är ATI ägare som skriver? Jag som har 5970 valde det för att det är snabbast, hade nvidia varit snabbast hade jag köpt det.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Hela resonemanget om att bara nvidiaägare bör uttala sig om grafikkort av båda märkena är självklart fullständigt sanslös. Som tur är är det bara en handfull fantaster här på forumet som driver den typen av dumheter.

Samtidigt så blir det provocerande med sådana poster som kayas här. Det är helt enkelt inte konstruktivt. Även om det kan vara därför vi ser så få GTX480 här så är det extremt tillspetsat formulerat.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Kan ju alltid vänta till höst och köpa nya serien som kommer då?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Nu var diskussionen 5970 vs 480. 5970 vinner, punkt.

Och vad spelar det för roll om det är ATI ägare som skriver? Jag som har 5970 valde det för att det är snabbast, hade nvidia varit snabbast hade jag köpt det.

5970, punkt slut.
Dock så är det några i denna tråd som inte kan eller vill förstå detta utan går ifrån frågan genom att börja diskutera 470 SLI, ATIs drivrutiner, framtida grafiska lösningar m.m.

edit; men med tanke på hur mycket 5970 nu kostar (5742) kontra 480s prissättning (4825) så är det svårt att säga. Köp med plånboken

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

sitter själv med ett Nvidia kort just nu och har provat väldigt m kort b från Nvidia o ati och har kommit fram till att ati drar de vassaste strået `` så nu blir det även ett 5970 när lönen knallar in för att hård testas ...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Kör med gtx 480, jag har gtx 480 och jag kör inte bara med 2d utan 3D vision med detta kort och det är otroligt bra, jag hade ATI innan jag köpte GTX 480 och det är inte bättre med gammal dx10 spel men med nyare spel det kan man känna skilnaden.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D, Intel Core i7 4820K, Corsair H100, Asus Rampage IV Formula, 16GB Corsair Dominator Platinum 1866MHz, Asus GTX 980, Intel 320 120GB SSD, 640 GB WD Caviar Black x2 Raid 0, Corsair AX750, Asus VG278H med 3D Vision 2 kit, Asus G900, Asus ROG Mechanical Tangentbord CherryMX Svart, Xbox 360 Wireless controller ....

Permalänk

Rätt märkligt att hittills ingen tagit upp de funktionella skillnaderna bortom pris och prestanda där de trots allt är ganska likvärdiga.

En avsevärd skillnad i funktion tycker jag är Eyefinity eller 3D

Permalänk
Medlem

Om det gäller situationen 5970 vs 480 så vinner 5970 stort. 3 st portar som fungerar, nvidia 480 har bara 2 st som fungerar. 5970 har enormt mycket bättre prestanda. Om det är något udda som kortet skall användas till så kolla upp att crossfire fungerar bra där dock, det brukar göra det men det finns ett fåtal undantag. I age of conan har crossfire (ati) och sli (nvidia) lite problem med skuggor.

Jag köpte själv 5970 i julas och det är jag fortfarande mycket nöjd över att jag gjorde. Jag anser att man skall alltid se till funktioner + pris / prestanda.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Sen kan vi ta med risken för microstuttering samt lägsta fps i beräkningen också, vilket är viktigare för mig än tex 110 vs 150 max fps. Dessutom tycker jag inte att priset på GTX480 är så pass fel, särskilt inte då ATIs kort har ökat i pris sen lanseringen. Dom har trots allt funnits på marknaden i ett bra tag vid det här laget. Jag tror att man blir ganska nöjd vilket man än väljer, för det är bra kort båda två.

Måste dessutom säga att den här diskussionen börjar bli riktigt tröttsam, vi börjar liksom kunna det här nu. Hur många av er som gång på gång talar om hur dåliga nVidias nya kort är har faktiskt provat ett på riktigt? Får även påpeka att jag äger flera ATI-kort och inte favoriserar vare sig ATI eller nVidia. Prestanda kommer först i min bok, inte ett klistermärke.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompressor:

Måste dessutom säga att den här diskussionen börjar bli riktigt tröttsam, vi börjar liksom kunna det här nu. Hur många av er som gång på gång talar om hur dåliga nVidias nya kort är har faktiskt provat ett på riktigt? Får även påpeka att jag äger flera ATI-kort och inte favoriserar vare sig ATI eller nVidia. Prestanda kommer först i min bok, inte ett klistermärke.

Affirmative.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kompressor:

Sen kan vi ta med risken för microstuttering samt lägsta fps i beräkningen också, vilket är viktigare för mig än tex 110 vs 150 max fps. Dessutom tycker jag inte att priset på GTX480 är så pass fel, särskilt inte då ATIs kort har ökat i pris sen lanseringen. Dom har trots allt funnits på marknaden i ett bra tag vid det här laget. Jag tror att man blir ganska nöjd vilket man än väljer, för det är bra kort båda två.

Hur många av er som gång på gång talar om hur dåliga nVidias nya kort är har faktiskt provat ett på riktigt?

Den här poängen funkar på båda hållen. Du inser det va?

Gällande min FPS. Tills jag ser någon övertygande data måste jag tro att det är ett rent konstruerat argument.
Inte för att jag inte tycker MinFPS inte är viktig. Tvärtom, så är det för mig en av de absolut viktigaste parametrarna.

Det är bara det att man måste logga MinFPS över tid för att se om det är ett problem. I de tester visar FPS över tid som jag har sett verkar det var vara jämn i min FPS mellan RV870 och Gf100. Jag hade gärna sett grafer som visar att GF100 har fördel i Min FPS. Helt enkelt att det det inte bara är enstaka dipps som ger ett lågt lägstavärde, typ beroende på den lägre minnesmängden, utan att de gör någon skillnad för den generella lägstafps-nivån.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Skrivet av tannat:

Den här poängen funkar på båda hållen. Du inser det va?

Gällande min FPS. Tills jag ser någon övertygande data måste jag tro att det är ett rent konstruerat argument.
Inte för att jag inte tycker MinFPS inte är viktig. Tvärtom, så är det för mig en av de absolut viktigaste parametrarna.

Det är bara det att man måste logga MinFPS över tid för att se om det är ett problem. I de tester visar FPS över tid som jag har sett verkar det var vara jämn i min FPS mellan RV870 och Gf100. Jag hade gärna sett grafer som visar att GF100 har fördel i Min FPS. Helt enkelt att det det inte bara är enstaka dipps som ger ett lågt lägstavärde, typ beroende på den lägre minnesmängden, utan att de gör någon skillnad för den generella lägstafps-nivån.

jag håller med dig där tannat, kör man en bench och ser att min fps är runt säg 9 som den ofta är för 5970 i Uningine tex och sen jämför med GTX 480 eller GTX 470 med eller utan SLI där min FPS oftast är högre så lurar man sig själv om man automatiskt säger att fermi är bättre för att den har högre min FPS.

Det kan ju va så att 5970 dippade en gång i nån mikrosekund medans fermi dippade ner till 20 flera gånger under längre tid vilket i sig är värre (om det nu skulle vara så)

Att bara gå på en Min-FPS i nån bench är helt värdelöst

har du några referenser på sånna tester där de mäter min FPS över tid samt hur långa dipparna är?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mj Groggy:

Ok!

Det är bara det att jag aldrig haft ett ATI kort tidigare i någon av mina burkar förrän jag stoppa in ett i min sons dator och jag måste säga att jag inte direkt kände mig hemma med ATI kortens drivrutiner, man kan väll säga att jag varit ett litet fanboy när det kommer till Nvidiakort.

Fast jag måste säga att min sons kort (4890) presterar rätt bra så det är väl den stora anledningen till att jag är klyven i mitt beslut av kort idag!

Hoppas det är fler som vill yttra sig i frågan!

alltså, visst att ATI hade halvkassa drivrutiner förr, men dem är minst lika bra som Nvidias nu.

5970 skulle jag säga, Tesselering kommer ta ett tag för spelbranschen att satsa på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Som du sa om ati drivrutiner du kommer ruttna på dom nu när du är van vid Nvidias..

Jag skulle ta ett nvidia pga av dom är stabilare..ATi verkar bara kunna bygga bra grafikort men mjukvaran suger get pung

Testade själv att gå till Ati ett tag men lessnade...

Tror innerst inne att du vill ha ett nvidia så köp det,du kommer inte ångra dig en sekund...

Sen att jämföra en dubbelmacka med ett singel kort går ju bort direkt..

GTX480 är det snabbaste singel gpun idag....

ATi leksaker

Nvidia för proffs ^^

Haha, här ser man ett bra exempel på hur nvidias marknadsföring har fått en konsument bakom flötet.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB