Permalänk
Medlem

Longboard köp, behöver tips

Hej alla,
Nu är de såhär att jag hade tänkt köpa en longboard då många jag känner har börjat åka och det verkar kul. Den får helst kosta runt 2000 och inte mycket mer. Helst en som är bra till lite allt möjligt, fast mest kanske tricks som man ser dem glida runt på youtube :).

Tacksam för alla tips

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av we_man1:

Hej alla,
Nu är de såhär att jag hade tänkt köpa en longboard då många jag känner har börjat åka och det verkar kul. Den får helst kosta runt 2000 och inte mycket mer. Helst en som är bra till lite allt möjligt, fast mest kanske tricks som man ser dem glida runt på youtube :).

Tacksam för alla tips

Lust att fördjupa dig i tricks?
En longboard är inte gjord för att göra tricks med, klart de finns de som gör det osv.
De ska symbolisera mer en surfingbräda på gatan.

Tycker du ska kolla junkyard.se och deras färdigmonterade,
Lush har polarna generellt inte gillat, och samma här.
Riviera har skön gung på sina tycker jag, har själv en
Sen har du Sector 9, lite dyrare men fina saker!

Men va ska du ha den till specifikt, cruise, downhill osv.?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ja alltså med tricks menar jag väl mest slide etc.. någon lättare version. Smidig, väldigt skarp på och svänga men som endå klarar av rätt höga hastigheter utan att den börjar vobbla. MADRID - DREAM 41 PIMPED LONGBOARD - Hollywood.se har jag tänkt på en del, gillar modellen fast hittar inte många reviews på deras brädor alls. Men ja ungefär det söker jag efter :).

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Sitter på en Kahalani bräda, Den är jävligt trevlig kostar några kronor mer än vad du ville att den skulle kosta. Men när jag köpte bräda ville jag med ha en för 2k men slutade på 3k i alla fall, bättre att köpa en bra bräda enligt mig

Det som är väldigt positivt med kahalani brädorna är ju att de gör den efter din vikt och önskan om flex. Så du beöhver inte rata brädan för att du väger för mycket / för lite. Som var fallet för mig när jag skulle köpa bräda.

länk:
Kahalani Boardstore

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS