14" Travelmate / TimelineX eller liknande?

Permalänk
Medlem

14" Travelmate / TimelineX eller liknande?

Hej! Nu börjar min Zepto 6024W ge upp, som jag för övrigt var väldigt nöjd med då den fyllde mina krav rätt bra men ja, allt det goda tar ju slut Hur som, någon som har/varit och klämt på en Acer travelmate/TimelineX?

Blir absolut mest arbete i Office (Onenote), excel och liknande. Inget spelande eller så.

Gillade formatet på Zeptos 6024W skärm skarpt, 14" 1440x900, och har kikat lite på några 13,3" men gillar inte riktigt formatat. Lite för litet. Men jag antar att alla är 1366x768 lr vad det nu är? Får väl kolla lite mer om ingen det visar sig att 14" inte är så mycket att ha.

Den måste vara rapp, gärna 4gb minne då jag det tenderar att bli rätt mycket program igång, särskilt under de mindre givande föreläsningarna. Hdd byter jag ev. till en ssd framöver.

Så jag önskar alltså
x64, två kärnor, 2-4gb minne, integrerat grafikkort, helst 14-15" med bra upplösning samt bra batteritid. Helst inte över 8000.

Av dom som jag har kollat på så är den ena en i3 350M och den andra C2D SU9400 men processorhastigheten känns inte som det mest kritiska.

Någon som har erfarenhet av nedanstående modeller eller har något annat förslag?

Travelmate 8471-944G32Mn
Acer TravelMate 8471-944G32Mn (LX.TTP03.068) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

TimelineX 4820T
Acer Aspire TimelineX 4820T-353G32Mn (LX.PSN02.138) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Hälsningar
Andreas

Visa signatur

hertza

Permalänk
Medlem

Jag har ingen erfarenhet av dem du nämnde, tänkte själv kolla på dem när de kommer till någon butik nära mig!
Sedan såg jag att Siba bla. kommer få in en Asus som verkar väldigt lovande. Men jag har ingen information om när de får hem den tyvärr. Men för mig känns det som att det står mellan en TimelineX och Asusen, väntar bara på att få klämma på dem och skapa mig en uppfattning om kvaliteten på dem. (Länk till asusen) Asus X42JV-VX022V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Någon annan kunskapssprakande swecare får gärna tycka till då det känns som att ju fler åsikter desto bättre!

Permalänk
Medlem

Har tittat runt lite mer och den från Asus verkar inte helt fel heller, ska svänga ut till mediamarkt och se om det är nåt dom har. Dock är TimelineX fortfarande mest lockande, ingen som sitter inne på lite spännande info!!?

Visa signatur

hertza

Permalänk

Jag köpte en TimelineX 4820tg för ett par veckor sedan. Jag ville ha en så liten och bärbar laptop som möjligt och med hyffsad grafikprestanda, är dessutom tvungen att ha en optisk enhet när jag jobbar och då fanns det inte så många laptops att välja mellan.
Har inte hunnit använda den så jätte mycket ännu men är helt klart imponerad av prestandan så här långt. Jag köpte modellen med ati 5650 gpu. Har testat att spela lite Left4dead2 på den och det funkade riktigt bra. Huvudsaken för mig är att Starcraft2 ska flyta bra och det kommer det garanterat göra.
Batteritiden är 8 timmar när jag testade själv så spec'n stämmer. Datorn är väldigt tyst. Svårt att höra om den är påslagen när den står i idle. Gillar även den enkla och stilrena designen men det är ju alltid en smaksak.
Datorn får två minus för att den varken har e-sata, firewire eller usb3 och att skärmen (som förövrigt är väldigt trevlig) är blank/glossy.

Jag är mycket nöjd med mitt köp.