Permalänk
Medlem

Woho nu är de inkopplade och färdiga!

Ska hitta något att höja upp skärmen i mitten med så de matchar i övre kanten. Annars är det här nog min setup de kommande åren, kan inte tänka mig att jag behöver så mycket mer skärmyta den närmsta tiden. Möjligen en till 24" så de blir två i mitten på varandra

Ang skärmarna så är jag nöjd. Var lite osäker på måtten och tycker de är lite för smala/höga (beroende på vilket håll man har dem åt) men jag vänjer mig nog. Skulle aldrig palla med att ha dem liggandes då det skulle bli alldeles för brett och för lite på höjden. Men för att vara 16:9 och billiga så är jag helt klart nöjd!

Har väldigt mycket reflektioner där jag sitter just nu men när det blir mörkt ska jag kolla mer om det är någon lightbleed och se lite mer hur färgerna är. Men rent spontant är det inget som stör mig mer än lite hintar om tinting i lila/rosa i nedre vänstra hörnet av den högra skärmen.

En sak jag saknar är Windows 7s funktion med att dra fönster till sidorna så snappar de och sträcker ut sig på 50% av bredden (när man kör vanligt landskap) det finns inget liknande för höjden som är det intressanta när man kör porträtt. Så det tar lite tid om man vill snabbt ha upp två fönster på varandra. Men det har ju inget med skärmen att göra utan är en "feature" i windows...

Permalänk
Medlem

vilken har bäst kvalite? LGn eller Dellen?

Permalänk
Medlem

Av de kvalitetsdimensioner som jag har hunnit utvärdera så måste jag säga att LGn (L245WP-BN) är bättre. Dell skärmarna var billigare men jag är fortfarande lite tveksam till formatet, saknar fortfarande fördelarna med 16:10 som LGn har. Sen tycker jag skärpan är bättre på LGn, texten under ikonerna blir lite oskarp på Dellen om man har den i porträtt har jag märkt. Det blir ju som att titta på skärmen ovanifrån som jag har de nu på den vänstra skärmen. Färgerna vågar jag inte uttala mig om men de är helt okej på bägge skärmarna. Sen har ju Dell skärmarna lite mer tinting än LGn som jag inte alls upplever det på.

En sak som Dell däremot har lyckats grymt bra med är OSD menyerna. På LGn är de ett jäkla jobb att ställa in och pilla med. På Dellen är det så smidigt och de går till och med att rotera menyn till porträtt så den hamnar rätt även för mig. Går inte på LGn vad jag kan hitta så där får man vrida huvudet om man kör i "fel" läge...

Permalänk
Avstängd

TFTCentral har testat skärmen. De verkar nöjda

----------------------
All in all I was very impressed with the U2311H. Despite it's extremely competitive price, Dell haven't really held back in features like they do on some of their more 'budget' models. There's still a decent range of ergonomic adjustments and interface options which is pleasing to see. Colour accuracy, black depth and contrast ratio are all very strong, and in fact the U2311H offers some of the best performance we have seen from any monitor in these regards. It was good to see Dell applying an RTC impulse to help boost response times compared with the NEC EA231WMi, and with input lag being very low you could easily use this screen for gaming.

The screen doesn't really have many weaknesses either. If I'm picky, then the ergonomic adjustments for pivot and rotate were a bit too stiff, and Dell have cut corners slightly with the loss of the touch sensitive OSD buttons and a couple of missing features. It would have perhaps been nice to see an HDMI interface and maybe even a card reader like there is on the U2410, but there's a big price difference which more than makes up for it. Luminance uniformity was fairly poor, but results may of course vary. It was at least good to see no obvious backlight leakage like we saw on the NEC equivalent which I think would pose more of an issue than luminance variations. As I've said, response time and input lag are both very good, making this a good potential gaming screen. However, oddly the hardware aspect ratio controls didn't feature a 1:1 or "aspect" mode which might have been useful to some.

This size range is becoming increasingly competitive with a lot of new and exciting IPS models emerging offering some very good all round performance. As long as you don't mind a slightly smaller screen (23" as opposed to 24") and a 16:9 aspect ratio, the Dell U2311H is an amazing price and would be an excellent option to consider.
Dell U2311H Review

Permalänk

2360kr via dustin för oss studenter! känns som ett givet köp om kommande reviews/mini-reviews konfirmerar vad jag tänkt om skärmen

Permalänk
Medlem

hur mycket kostade lgn? är dellen mer prisvärd lr är dell 2209w bättre köp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ':

-[ELMET;10145238']hur mycket kostade lgn? är dellen mer prisvärd lr är dell 2209w bättre köp?

LG:n han pratar om finns inte att köpa längre. Antagligen köpte han den för 6000-7000:-.
LG L245WP - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar

Du ska inte förväxla den med LG W2220P - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar som nu säljs.

Permalänk
Skrivet av ':

-[ELMET;10145238']hur mycket kostade lgn? är dellen mer prisvärd lr är dell 2209w bättre köp?

LGn var ju större och kostade två-tre gånger av vad 2311UH kostar. Dessutom så har jag fattat det som om dessa nya skärmar ska vara direkta efterföljare till 2209w och vad jag läst hittils så verkar dem vara en aning bättre på det mesta med undantag för input-lag där 2209w redan var "perfekt".

Permalänk
Medlem

Fått svar ifrån Digitalversus: "Hello there,

Yes, we're planning on testing it soon--we have the U2311H in our lab
and we'll publish our review as soon as it's available ...

Thanks,
"

Permalänk
Skrivet av plattangen:

LGn var ju större och kostade två-tre gånger av vad 2311UH kostar. Dessutom så har jag fattat det som om dessa nya skärmar ska vara direkta efterföljare till 2209w och vad jag läst hittils så verkar dem vara en aning bättre på det mesta med undantag för input-lag där 2209w redan var "perfekt".

Nja, det där undrar jag allt, vad exakt skulle vara en aning bättre förutom den något högre upplösningen? Foten är densamma, båda är standard gamut, U2311 klarar antagligen också 75Hz iom att NECen gör det...
Mätningar av kontrast och liknande varierar mycket från skärm till skärm och även beroende på mätinstrument. Båda lider av white glow, i Flatpanels recension påstod de till och med U2311 hade betydligt mer white glow än storebror som han hade bredvid sig, dock ingen 2209WA.

Grymt billig är den i varje fall! Tittar man på hur det var med 2209WA när den lanserades så körde Dustin ett extralågt pris de första veckorna, sen la de på mycket för att till slut landa på 2500:-. Köpte själv min för knappt 2100 precis i början.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10149013']Nja, det där undrar jag allt, vad exakt skulle vara en aning bättre förutom den något högre upplösningen? ...

Grymt billig är den i varje fall! Tittar man på hur det var med 2209WA när den lanserades så körde Dustin ett extralågt pris de första veckorna, sen la de på mycket för att till slut landa på 2500:-. Köpte själv min för knappt 2100 precis i början.

Sorry jag tror nog jag var lite pömsig när jag skrev det där, var egentligen inte mycket annat än större yta/större upplösning(båda preferens) samt att skärmens standardfärger var bättre än 2209wa.

Har nu beställt en U2311 som jag hoppas få hem snart så man kan se vad den går för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av plattangen:

Har nu beställt en U2311 som jag hoppas få hem snart så man kan se vad den går för!

Samma här, beställde precis från Dustin. Ska bli skönt att byta ut den gamla "19 från Samsung mot denna

Permalänk

Fan sugen på en ny center skärm. Skulle vilja se lite 2209WA vs U2311. Eftersom att mina andra skärmar är 16:10 22" så skulle det vara najs med en som har lika hög bild. Frågan är om 2209WA och U2311 är lika höga. Med tanke på att 23:an är en 16:9

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Dell U2311H Review där kan du läsa om denna skärm

Visa signatur

🎮 Intel 13900K - RTX 4090 - 32GB 6000Mhz RAM - Samsung 990 PRO 2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Fan sugen på en ny center skärm. Skulle vilja se lite 2209WA vs U2311. Eftersom att mina andra skärmar är 16:10 22" så skulle det vara najs med en som har lika hög bild. Frågan är om 2209WA och U2311 är lika höga. Med tanke på att 23:an är en 16:9

Vill du ha 16:9 skärm som är ungefär lika hög som dina 22:or ska du köpa 24 tum 16:9

TV Calculator

Permalänk
Medlem

Visual TV Size Comparison : 23 inch 16x9 display vs 22 inch 16x10 display

Byte just ut min 2209a till en 2311 eftersom den mest används till TV och film passade 16x9 mig perfekt

På primärdatorn sitter jag fortfarande med en 4x3 skärm blir galen på allt scrollande när man surfar på 16x9 skärmar även om det bara skiljer 120 punkter på höjden så gör bredden att det känns mycket värre.

Visa signatur

Martha's Second Law of the Universe
The more things an item is designed to do, the less likely it is to do any of them very well .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilgore:

Visual TV Size Comparison : 23 inch 16x9 display vs 22 inch 16x10 display

Byte just ut min 2209a till en 2311 eftersom den mest används till TV och film passade 16x9 mig perfekt

På primärdatorn sitter jag fortfarande med en 4x3 skärm blir galen på allt scrollande när man surfar på 16x9 skärmar även om det bara skiljer 120 punkter på höjden så gör bredden att det känns mycket värre.

Hemligheten att trivas med sin 16:9 skärm ligger i att använda fönstermode. Fattar faktiskt inte hur folk pallar med att surfa i helskärm i 16:9. Internet är anpassat för 4:3.

Permalänk
Medlem

Posten ringde nyss och meddelade att de kommer och levererar skärmen efter 17.00 idag, så jag ska försöka koppla in den direkt och slänga upp lite bilder och omdömen för er som funderar på denna

Permalänk
Skrivet av Wernie:

Posten ringde nyss och meddelade att de kommer och levererar skärmen efter 17.00 idag, så jag ska försöka koppla in den direkt och slänga upp lite bilder och omdömen för er som funderar på denna

Jag hade turen att möta postbilen precis när jag kom hem så jag kunde få den idag, har precis satt upp den och det finns ingen att klaga på än så länge

Gillar bilden och allt är som det "ska" men dock surrar skärmen stör mig som fan på det.

Permalänk

Är det mer värt med en sådan här än en U2410 som är dubbelt så dyr och är en tum större.

Stor skillnad på färger bild och allt sådant?

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga att det är rätt försumbara skillnader. U2311 har standard gamut (sRGB) medans 2410 har en utökad (varken någon fördel eller nackdel egentligen).

Båda skärmarna har tintingproblem, så det spelar nog inte heller någon roll.

Verkar vara en fin skärm! Synd att uniformiteten inte var så bra, men för det priset så är det "ok".

Permalänk
Medlem

Jag fick precis hem min och måste säga att jag är ganska besviken på tintingen. Mot en helvit bakgrund så ser man tydligt att det drar mot blått uppe i vänstra hörnet. Hur illa upplever ni er tinting? Skiljer sig tintingen mycket mellan olika skärmar? Värt att försöka få den utbytt?

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gfield:

Jag fick precis hem min och måste säga att jag är ganska besviken på tintingen. Mot en helvit bakgrund så ser man tydligt att det drar mot blått uppe i vänstra hörnet. Hur illa upplever ni er tinting? Skiljer sig tintingen mycket mellan olika skärmar? Värt att försöka få den utbytt?

Min är också så eller vet inte om det kallas för tinting men ljusstyrkan är betydligt svagare på vänster sida av skärmen jämfört mot höger men tydligen så verkar alla U2311H i Europa ha det "problemet". Men om jag ska vara ärlig så stör jag mej inte så mycket på det. Får se om det kommer någon revision i framtiden som löser det, då ska jag nog försöka få min utbytt.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag har nu testkört min 2311H i någon timme och måste säga att jag är MYCKET nöjd. Visst, det är lite tinting även på denna (verkar som de flesta ex. har det), men det är absolut ingenting som stör mig överhuvudtaget. Jag märker inte ens av det vid normalt användande. Nu kan ju naturligtvis andra uppfatta tinting annorlunda, men för egen del har jag inga som helst problem med denna skärm. Måste naturligtvis testa lite mera innan jag ger ett slutbetyg men inledningen bådar i alla fall mycket gott!

Permalänk
Medlem

Märker ni av tinting om ni t.ex öppnar upp google.com?

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]

Permalänk
Medlem

Verkar som att DigitalVersus snart är klara med sin testning av dessa och att deras review snart kommer online. De har idag publicerat detta:

First Results from our Mystery Monitor (aka: U2211H) Online Now - DigitalVersus

Permalänk
Medlem

Denna monitor ser riktigt intressant ut. Har just lagt en beställning på 23"-varianten hos dustin, nu kanske jag äntligen kommer slippa problemen relaterade med dubbla skärmar och crossfire!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Mitt svenska är inte bra.
So what I'd like to ask is the buzzing a big issue on the 22 or 23" here in Europe? Also was this an issue with the 2209wa? I'm going to pick one of these up in the next week from Dustinhome and I'd like the least noisy monitor.
Oh and also, anyone ever use a LG w220P?

Permalänk
Medlem

75Hz fungerar över Displayport

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Hur fixar man 75hz >.<?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233