Sista koll innan jag köper dator 28k

Permalänk
Medlem
Skrivet av silentrage:

Nae ska ba ha en 22 eller 24 tums ny skärm

Ska du "ba ha en 22 eller 24 tums skärm" antar jag att du väljer en random med 1920x1200 upplösning.

Då är ett 5970 overkill. 2st likaså. 3st GTX480 luktar troll.

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Ska du "ba ha en 22 eller 24 tums skärm" antar jag att du väljer en random med 1920x1200 upplösning.

Då är ett 5970 overkill. 2st likaså. 3st GTX480 luktar troll.

Vad föreslår du då? Jag ska ha en 24tums helst. Vill köra crysis 60-70fps medel med högsta settings?

Permalänk
Medlem

Mitt tips: Bygg ihop en dator för 15k. Lägg resten av pengarna på banken och köp nya dator igen om 2 år för resterande 15k. Om 4 år kommer den dator du bygger nu hur som helst vara omodern. När man kommer upp i de pengar vi pratar om här blir prestandavinsten gentemot vad du kommer betala mycket liten.

Och köp två bra 24" eller större. Det gör större skillnad än vad man kan tro.

Permalänk

Bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Enkelt, 9 av 10 SSD-diskar är inte snabba nog för att ha någon glädje av S-ATA 6Gbps..

då är ju den crucial iaf 45Mbyte ifrån 400 iaf (sata 3) vilket är närmare än de flesta på 250Mb

Permalänk
Medlem

Som du kanske märker så är det mycket mer än bara köpa när det komemr till hårdvara.
Du betalar extra för de minnea du har valt då DHX design finns med (Dual Heat Exchange) vilket är för de som börjar pilla på högre spänningar är 1.65V vilket är för en bråkdel av alla hemmaklockare (skulle jag tro) ta ett par vanliga utan DHX och kanske satsa på CL7 funkar alldeles utmörkt för vardags överklockaren och för dig som inte ska klocka alls.

Sedan har jag hört att 800D har förhållandevis dålig luftcirkulation för den som inte vet vad positivt tryck är i ett chassi (leka med fläktar från alla håll dvs) så varför ta 800D som är för vattenkylningsriggar. Ta hellre Silverstone TF2 eller något som är mer vänligt för vardagsövaren enligt mig då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Du kan köra på absolut högsta med ETT 5970 på 2560x1600.

Till TS, vad har du för skärm?

Benchmark Results: Crysis : ATI Radeon HD 5970 2GB: The World's Fastest Graphics Card

Och det där är utan/med AA, och utan AF.

Permalänk
Medlem

kör INTE 3 st 480, skalar inget bra och är absolut inte prisvärt.
2st duger bra.

kör inte amd's sexkärniga, kör på en i7 ist.
finns knappt några spel som kommer prestera bättre på en 6 kärnig, i7an är bra mycket bättre för dig.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

ang. det där med crysis warhead och maxgrafik så var det någon är på Swec som har 2 st gtx 480 och klarar Crysis warhead på max med en del AA. kommer inte ihåg vad. Men hallå lixom om jag får yttra mig själv angående just det spelet. jag tror du blir supernöjd med bara ett 480, men om du har pengar till 2 och vill flasha med "the small bang increase" for the "large buck increase" så stoppar ingen dig

Permalänk
Skrivet av 1guy:

kör INTE 3 st 480, skalar inget bra och är absolut inte prisvärt.
2st duger bra.

kör inte amd's sexkärniga, kör på en i7 ist.
finns knappt några spel som kommer prestera bättre på en 6 kärnig, i7an är bra mycket bättre för dig.

Så vad är det jag ska byta ut exakt, blir väl om jag byter ut en grej så måste något annat också bytas ut eller?

Permalänk

En hel del skall du byta ut.

Permalänk
Skrivet av Diphallia:

En hel del skall du byta ut.

Tack skit hjälpsamt. Troll.

Permalänk

Troll? HUr blir jag ett troll bara för att jag säger att en hel del skall bytas ut?
Skippa SLI, byt ut chassit, nätagget.
Banta till andra minnen.
Välj en processor som man inte behöver klocka för att få ut så mycket som möjligt av.
Ta en i5 750 eller något.
Då kan du ta billigare moderkort, eftersom du inte skall klocka.
Vips så har du sparat 6 tusen eller mer.
För de pengarna kan du köpa en ordentlig skärm, eller ett nvidia 3D-paket. (skärm + 3d-goggles)

Permalänk
Hedersmedlem

Korspost.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.