Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Så du kan med andra ord köra 16 trådar i cinebench?

Det e hur jävla ballt som helst måste ja säga.
Sen lär ju du kunna klocka upp skiten till 4 GHz x 8 som lite snabbt räknat blir 32 GHz, de e lite bättre än min AMD 5600+ @ 3,3 GHz

Då hamnar jag med HT påslaget på 4343 MHz x 8 på 34744 MHz ( 34,7GHZ).

Och de vet vi ALLA här att de skulle va löjligt att räkna så.

Annars så OMG JAG HAR EN 34,7 GHz PROLLE i min dator!!! WOOOHOOOOO!!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Får se lite överklockning och benchande nurå!

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Då hamnar jag med HT påslaget på 4343 MHz x 8 på 34744 MHz ( 34,7GHZ).

Och de vet vi ALLA här att de skulle va löjligt att räkna så.

Annars så OMG JAG HAR EN 34,7 GHz PROLLE i min dator!!! WOOOHOOOOO!!!

inte för du kan räkna ht som det vore två kärnor men i perfekta förhållanden presterar ju din cpu utan ht faktiskt som en cpu med en kärna på 4343x4 mhz och samma arkitektur.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

va allt ett jävla gnäll på er gör bättre själva då... suck inte undra på jag stack från detta ställe o aldrig mer postar nått vad jag benchar eller så.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

han kunnde ju ha kortat ner slangarna en bra bit till

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Intressant och fint bygge. Det ska bli kul att jämföra mitt vattensystem mot dina benchmarks

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

va allt ett jävla gnäll på er gör bättre själva då... suck inte undra på jag stack från detta ställe o aldrig mer postar nått vad jag benchar eller så.

yup. de som gnäller är de som oftast inte har tillfört något till forum;et. Ja förutom deras "konstruktiva" åsikter förstås.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Proffsmoddare

Mycket obefogat gnäll här.. Eller ja, befogat är det väll, men det kanske inte ska komma från just den munnen.

Som flera sagt, och nu säger jag det också så är slangdragningen katastrofalt dålig. Det hade utan att ta mer än kanske 10min längre tid gått att få det bra mycket bättre. Nästa gång du tömmer systemet så kanske du skulle ta och tänka över din loop lite. Ett monster behöver ju inte vara fult som stryk.

Jag skulle mer än gärna äga det där moderkortet. Speciellt om jag slipper hålet i plånboken också. Mitt Evga Classified 760 är ju inte billigt, speciellt inte när det är vattenkylt (ca 5500kr) men det presterade inte sådär superbra som jag trott. Men oh andra sidan är jag inte någon OC guru. Använde t.ex. aldrig 16pin ström till CPU'n, någon här som gjort det?

Hur är den reella prestandan i t.ex. spel med din rig nu, mot en dator med bara en CPU, i samma klock och GPU osv. Märker du någon egenltig skillnad? Eller är det bara epenis och benchpoäng som är riktigt brutala?

Epenis är ju någonting som är riktigt viktigt, eller hur? Annars hade vi ju helt ärligt kunnat sitta med våra 90-tals burkar.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Mycket obefogat gnäll här.. Eller ja, befogat är det väll, men det kanske inte ska komma från just den munnen.

Som flera sagt, och nu säger jag det också så är slangdragningen katastrofalt dålig. Det hade utan att ta mer än kanske 10min längre tid gått att få det bra mycket bättre. Nästa gång du tömmer systemet så kanske du skulle ta och tänka över din loop lite. Ett monster behöver ju inte vara fult som stryk.

Jag skulle mer än gärna äga det där moderkortet. Speciellt om jag slipper hålet i plånboken också. Mitt Evga Classified 760 är ju inte billigt, speciellt inte när det är vattenkylt (ca 5500kr) men det presterade inte sådär superbra som jag trott. Men oh andra sidan är jag inte någon OC guru. Använde t.ex. aldrig 16pin ström till CPU'n, någon här som gjort det?

Hur är den reella prestandan i t.ex. spel med din rig nu, mot en dator med bara en CPU, i samma klock och GPU osv. Märker du någon egenltig skillnad? Eller är det bara epenis och benchpoäng som är riktigt brutala?

Epenis är ju någonting som är riktigt viktigt, eller hur? Annars hade vi ju helt ärligt kunnat sitta med våra 90-tals burkar.

Jag ska fixa slangen till radiatorn här om någon dag men den mallen cpus samt cpu --> pump har jag inga planer på att ändra själv tycker jag om mycket slang => men det var lite mycket där till raden men som ni förstår var jag som ett litet barn på julafton och ville ha igång skrället Prestadan märks inte i spel som är förståligt då jag tidigare hade en xeon w3520@4.35ghz det är mest för att helt enkelt:D om jag hade köpt saker för att få något som räcker till det jag gör hade jag som sagt kunnat sitta med betydligt sämre grejer

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Du måste ju fylla brädan med grafikkort, annars är det ju bara waste : (

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Palme_570:

Jag ska fixa slangen till radiatorn här om någon dag men den mallen cpus samt cpu --> pump har jag inga planer på att ändra själv tycker jag om mycket slang => men det var lite mycket där till raden men som ni förstår var jag som ett litet barn på julafton och ville ha igång skrället Prestadan märks inte i spel som är förståligt då jag tidigare hade en xeon w3520@4.35ghz det är mest för att helt enkelt:D om jag hade köpt saker för att få något som räcker till det jag gör hade jag som sagt kunnat sitta med betydligt sämre grejer

Fullt förståeligt att du ville ha det klart fort, och gillar du mycket slang så har för all del som du har nu.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Du måste ju fylla brädan med grafikkort, annars är det ju bara waste : (

waste är det oavsett om jag har många grafikkort eller inte

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Fullt förståeligt att du ville ha det klart fort, och gillar du mycket slang så har för all del som du har nu.

Nja det är lite väl mkt mellan rad och tank men jag tycker det inte är för mycket mellan cpus samt pump, men som sagt vill inte ha så lite som möjligt då syns de ju inte ordentligt =>

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Då hamnar jag med HT påslaget på 4343 MHz x 8 på 34744 MHz ( 34,7GHZ).

Och de vet vi ALLA här att de skulle va löjligt att räkna så.

Annars så OMG JAG HAR EN 34,7 GHz PROLLE i min dator!!! WOOOHOOOOO!!!

Men din prolle har ju bara HT = 2 trådar/ kärna och det är inte samma sak som dubbel GHz..snarare halva kärnans kapacitet per tråd

MEN rent teoretiskt sätt kan man räkna som jag gjorde, sen att du inte kan få ut 32 GHz i en tråd e ju ganska självklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Fullt förståeligt att du ville ha det klart fort, och gillar du mycket slang så har för all del som du har nu.

han gillar lång/mycket slang och vill ha det fort.
uhmm

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Palme_570:

Nja det är lite väl mkt mellan rad och tank men jag tycker det inte är för mycket mellan cpus samt pump, men som sagt vill inte ha så lite som möjligt då syns de ju inte ordentligt =>

Smaksak. Jag gillar när det är rent och prydligt i datorn. Eller åtminstone kontrollerat kaos. ^^,

Skrivet av darrefreak:

han gillar lång/mycket slang och vill ha det fort.
uhmm

Precis som du då.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Inaktiv

vad gick kalaset på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120994:

vad gick kalaset på?

cpus 4k st
moderkortet 650 dollar straxt över 5k
minnen runt 3k
vattenkylning+fläktar och kontroll 3k
gpu 4k
agg 2k
låda 2.5k
ssd+diskar 3.5k
+
-----------------------------
31k notera dock att jag hade det mesta från några månader tidigare i riggen jag hade innan men dock är summan lagd \o/

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

detta är nog det frösta bygget jag sett som får obsidian 800D att se "litet" ut XDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av LOLmeOUT:

detta är nog det frösta bygget jag sett som får obsidian 800D att se "litet" ut XDD

haha så är de nog => \o/

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen koll på hur Radeon 5870 skalar i crossfire men det behövs åtminstone två kort i den där riggen, eventuellt tre för att vara på den säkra sidan...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Så du kan med andra ord köra 16 trådar i cinebench?

Det e hur jävla ballt som helst måste ja säga.
Sen lär ju du kunna klocka upp skiten till 4 GHz x 8 som lite snabbt räknat blir 32 GHz, de e lite bättre än min AMD 5600+ @ 3,3 GHz

32GHz?

Dagens bästa.

Skrivet av lambdaN:

Ursäkta om jag är dum nu, men har det moderkortet stöd för 2st processorer?

Jag har tre servrar i garaget med stöd för två processorer? dom är typ 3-5år gamla... (inga monster men funkar perfekt och ha och stå och surra helt i onödan :> )

OnT:

MONSTER!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Nu har jag ingen koll på hur Radeon 5870 skalar i crossfire men det behövs åtminstone två kort i den där riggen, eventuellt tre för att vara på den säkra sidan...

Det är väl inte precis som att han inte har råd! Nu ska de va 4way 5870 cf, ska de vara overkill ska det vara redig overkill!!!! inge mesande inte

Permalänk

Funderar på att bygga något liknande i HTPC syfte, klarar den 1080p tro? :S

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Medlem

Vill inte verka gnällig och kan ingenting om vattenkylning i stort sett.
Men finns det inte nåt sätt att dra slangarna bättre? Mitt tycke är att det ser förjävligt ut.

Men i övrigt grym setup!

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindbergski:

Vill inte verka gnällig och kan ingenting om vattenkylning i stort sett.
Men finns det inte nåt sätt att dra slangarna bättre? Mitt tycke är att det ser förjävligt ut.

Men i övrigt grym setup!

Haha det är ingen större match att göra

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

En jävla massa slang! Jag hoppas du ska folda med den Jag hade dock skaffat 2st 480 i SLi.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Fy fajsen va najs!
DE e NAJS! MEN, va ja skulle vilja göra....

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

slangdragning uppdaterad.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Palme_570:

slangdragning uppdaterad.

Mycket bättre, men fortfarande lite för mycket slang..
Bara att köpa till lite mer coils och sen korta ner så mycket du kan, resultatet blir underbart!