Permalänk

Cod : Mw 2

Hejsan, det är så att det laggar rätt mycket för mig i cod numera och man blir ju förbannad när man springer runt ett hörn laggar till och blir fragad av nån noob så tänkte jag vända mig hit.
Är säker på att det är proccessorn som är för dålig men tänkte kolla ifall nån visste om nått knep eller knåp för att boosta preformence, iaf här är min specc all hjälp skulle vara guld värt.

Moderkort : Random Asus p5b eller liknanade.
Proccessor : E4200 (trorjag) klockad till 2.8 ghz
Minne : Corsair Dominator 4g (2x2)
Grafikkort : Radeon hd 4850

Permalänk
Medlem

Vad har du för settings?
Resolution?

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kling1337:

Hejsan, det är så att det laggar rätt mycket för mig i cod numera och man blir ju förbannad när man springer runt ett hörn laggar till och blir fragad av nån noob så tänkte jag vända mig hit.
Är säker på att det är proccessorn som är för dålig men tänkte kolla ifall nån visste om nått knep eller knåp för att boosta preformence, iaf här är min specc all hjälp skulle vara guld värt.

Moderkort : Random Asus p5b eller liknanade.
Proccessor : E4200 (trorjag) klockad till 2.8 ghz
Minne : Corsair Dominator 4g (2x2)
Grafikkort : Radeon hd 4850

dålig host....

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av SebbeLee:

Vad har du för settings?
Resolution?

Glömde det.
Kör i princip allting av och textures mm på normal i 1920x1080

Permalänk
Medlem

Borde gå utan problem, känns som uppkopplings problem.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Kan vara hosten ,kolla varje gång så att den är på full grön. Annars måste du kanske sänka resolution till ~ 1280x720,eller mindre.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk

Okej så kan det nog vara, tråkigt att man inte får vara host fast man sitter på 100 / 100 och vara mår.
Tack för häjlpen!.

Permalänk
Medlem

Menar du lagg som i latency, eller framedrops?

Testa spela singleplayer och se om du har samma problem.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kling1337:

Okej så kan det nog vara, tråkigt att man inte får vara host fast man sitter på 100 / 100 och vara mår.
Tack för häjlpen!.

Förstår inte cod's hostsystem jag är ofta host fast jag har 8 / 1

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

Har kört en del special ops med en polare och då är det bara ibland det händer så antar att det är latency.

eXizoR: Kan bero på att du har en bättre rig.

Permalänk

Protip: spela inte MW2, IWnet suger ^^.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk

IWnet suger ja, men tråkigt att sluta när man är så bra att man kan kalla sig själv inethero...
Nä men jag älskar spelet och tänker inte låta ett dåligt beslut av dom råna mig på min chans att äga noobs.