Permalänk
Medlem

Prisvärd Toshiba?

Elgiganten (ja, jag vet att Elgianten inte står högt i kurs här på SweClockers...) har ett erbjudande på en i3-baserad Toshiba. Tänkte bara höra om ni tycker att den verkar vara något att ha, eller kan man hitta motsvarande prestanda till ett bättre pris hos någon annan?

Notera att det pris som står på hemsidan INTE är det kampanjpris som för närvarande gäller. Datorn säljs just nu i butik för 5990 SEK.

Elgiganten - Toshiba Satellite L650-11R

Prisuppgift
Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Är själv på jakt efter en liknande dator. Jag är inte super datorkunning, men under de tre veckorna jag letat har jag inte sett något lika prisvärt, förrutom när acers 5740g-334G50Mn låg på 5999:-.

Enligt Elgigantens hemsida finns den inte i butikslager, det råkade inte vara en butik i stockholmsområdet som du sett den i? Vore tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Har inte sett den rent fysiskt - men i dagens DN och SvD så hade de helsidesannoser där de körde kampanj på den. Samtliga Elgigantens så kallade MegaStores i Stockholm (Kungens Kurva, Barkarby etc...) skall sälja den till det priset.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

Den datorn för 5990:- är ett jävla superkap!! Köp! Toshiba brukar dessutom ha bra kvalité på sina grejor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Den datorn för 5990:- är ett jävla superkap!! Köp! Toshiba brukar dessutom ha bra kvalité på sina grejor.

Det stämmer, kvaliteten är bland de bättre kan jag intyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Elgiganten (ja, jag vet att Elgianten inte står högt i kurs här på SweClockers...) har ett erbjudande på en i3-baserad Toshiba. Tänkte bara höra om ni tycker att den verkar vara något att ha, eller kan man hitta motsvarande prestanda till ett bättre pris hos någon annan?

Notera att det pris som står på hemsidan INTE är det kampanjpris som för närvarande gäller. Datorn säljs just nu i butik för 5990 SEK.

Elgiganten - Toshiba Satellite L650-11R

jag köpte Elgiganten - Toshiba Satellite L650-11R och jag tycker den är hur bra somhelst. Har inte har några problem alls och jag maxar de spelen jag har provat även om jag kör i strömsparläge. Det enda är väl att den känns väldigt varm vid utblåset på vänster sida. håller man handen där så känns det rejält varmt när man spelar något spel just just cause 2 i max kör upp processorn i ~69*c.

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Zertex:

jag köpte Elgiganten - Toshiba Satellite L650-11R och jag tycker den är hur bra somhelst. Har inte har några problem alls och jag maxar de spelen jag har provat även om jag kör i strömsparläge. Det enda är väl att den känns väldigt varm vid utblåset på vänster sida. håller man handen där så känns det rejält varmt när man spelar något spel just just cause 2 i max kör upp processorn i ~69*c.

Hur är batteri tiden på den?

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajmo:

Hur är batteri tiden på den?

ingen aning. Har faktiskt inte hunnit prova det ännu. Men jag satte igång datorn och spelade nog World of Warcraft eller liknande ca 1 timme innan jag insåg att den ej var nätansluten. Batteriet var då på 69%

Permalänk
Medlem

Den är också väldigt "liten" ..eller jag kanske ska skriva smal. Pekplattan är även riktigt grym. Den är lila svart som själva datorn så man ser den knappast. Det är lite "räffligt" material på den så den känns bra. Tangentbordet är skönt också. mjuka och lättryckta knappar. Ljudet är väl som man kan begära på en laptop.

Permalänk
Medlem

Låter lovande... Åker nog förbi Elgiganten i afton!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Hm, säker på att det inte är denna som det annonseras om i DN och SvD? Elgiganten - Toshiba Satellite L500-1V1

Permalänk
Medlem

Helt säker - sitter med annonsen framför mig i denna stund. Toshiba SATL 65011R med i3, ATI Tadeon HD 5650 1Gb, 500GB hårddisk.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit åka dit ännu - men har insett att erbjudandet löpte ut idag... så tyvärr missade man den...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060