Permalänk
Medlem

Någon som har ringt BBB och frågat dom om problemet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Någon som har ringt BBB och frågat dom om problemet?

Förklaringen står postad på förra sidan samt på deras egen sida med driftinfo, det tog dock alldeles för många timmar innan de orkade lägga upp något där.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Happ där va min Medal of Honor beta kväll förstörd

Permalänk
Medlem

Sådärja, om man kopplar runt BBBs värdelösa routing och kör Anonine fungerar allt som det ska

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Allt funkar för mig utan problem, t.om. med VPNen Anonine på, funkar utan vpn också.

Jag har använt msn, steam, xfire, spotify, jag har spelat cs, mw2, cs source, tf2, med mer idag.

Och allt funkat perfekt, iofs har jag världens okändaste ISP:.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Sitter med Glocalnet (ägs av Telesnor) och utländska siter fungerar inte nej. Tror jag använder Googles DNS-servrar. Är det värt att byta?

Driftinformation - Glocalnet "Just nu finns inga rapporterade driftstörningar." (20:16)

Bredbandsbolaget - Privat - Kundservice - Driftinformation Kommer jag inte in på nu, men det stod att de skulle utföra underhållsarbten natten till imorgon (eller övermorgon) i vissa städer och att det kunde uppkomma störningar.

EDIT: "Driftstörning DNS. För närvarande har vi en driftstörning vad gäller DNS:er i ditt område. Det innebär att du kan ha problem att komma åt vissa hemsidor på Internet. Vi jobbar på att åtgärda problemet så snabbt som möjligt."

vimeo, facebook, imdb, cnn, you name it... inget fungerar.

Permalänk
Avstängd

Kommer inte ens in på "Anonine"

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuTsaV:

Sitter med Glocalnet (ägs av Telesnor) och utländska siter fungerar inte nej. Tror jag använder Googles DNS-servrar. Är det värt att byta?

Driftinformation - Glocalnet "Just nu finns inga rapporterade driftstörningar." (20:16)

Bredbandsbolaget - Privat - Kundservice - Driftinformation Kommer jag inte in på nu, men det stod att de skulle utföra underhållsarbten natten till imorgon (eller övermorgon) i vissa städer och att det kunde uppkomma störningar.

EDIT: "Driftstörning DNS. För närvarande har vi en driftstörning vad gäller DNS:er i ditt område. Det innebär att du kan ha problem att komma åt vissa hemsidor på Internet. Vi jobbar på att åtgärda problemet så snabbt som möjligt."

vimeo, facebook, imdb, cnn, you name it... inget fungerar.

Sitter också med glocalnet, men facebook fungerar för mig o:

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Kör Alltele, har inga problem alls.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Ni med problem, testa Turbo-läget i Opera, då ska ju allt gå via dem (förutsatt att man kan nå deras servrar i Norge)

Permalänk

Ringde en kamrat på BBB.
Sa att det något med någon server som han hade fått höra från en tekniker som var där och "fixade".
Problemen/ problemet skulle vara "fixat" till 03:00 i natt.
Sitter nuvarande med ett 4G modem för "prov" från Telia butiken här på Gotland, har för nuvarande datorn med hela 37Mb/s
Telia 4G

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

Verkar som BBB får lite för mycket trafik till sin sida nu, den verkar väldigt ostabil.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Kör för tillfället VPN-anslutning till LTH och då funkar allt fint

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Ringde en kamrat på BBB.
Sa att det något med någon server som han hade fått höra från en tekniker som var där och "fixade".
Problemen/ problemet skulle vara "fixat" till 03:00 i natt.
Sitter nuvarande med ett 4G modem för "prov" från Telia butiken här på Gotland, har för nuvarande datorn med hela 37Mb/s
Telia 4G

03? Vad ända in i... Problemen började väl vid middagstid så jävla lång tid skall de väl inte behöva på sig.

Skrivet av olafett:

Verkar som BBB får lite för mycket trafik till sin sida nu, den verkar väldigt ostabil.

Hela mitt nät är instabilt och segar tycker jag, många sidor som inte funkar alls och de som gör det har en enorm laddningstid för det mesta.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Kör Glocalnet ADSL och har problem med steam.

Permalänk
Skrivet av celerity:

Hur kommer det sig att ni med BBB får problem nu? Har haft time-out problem i TVÅ veckor redan. Är så glad att ni andra får lida också. Hoppas all ström av klagomål äntligen får BBBs tekniker att lyfta på sin tjocka röv och fixa routingen.

Jag har också haft problem med BBBs routning till en server här hemma men de har inte tagit det speciellt seriöst på supporten. Har haft problem i ungefär 4 veckor...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Bern:

03? Vad ända in i... Problemen började väl vid middagstid så jävla lång tid skall de väl inte behöva på sig..

Vet inte var deras servrar ligger, men detta stod på deras driftstörningssida

Planerat arbete i Linköping 2010-06-21 2010-06-03 09:42
Underhållsarbete.
Under natten 2010-06-21 kl 00.30-06.00 genomför vi underhållsarbete i Linköping med omnejd, arbetet kan innebära störningar på vissa av våra tjänster under denna tid.

Planerat arbete i Stockholm 2010-06-21 2010-06-14 15:22
Underhållsarbete.
Under natten 2010-06-21 kl 01.00-04.00 genomför vi underhållsarbete i Stockholm med omnejd, arbetet kan innebära störningar på vissa av våra tjänster under denna tid.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

Haft problemet i flera veckor, här är lappen BBB satte upp på mitt område:

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Kan passa på och nämna att problemet började med hemsidor som har HTTPS. Sedan lade i princip alla hemsidor av utom några enstaka svenska. Nu verkar fler i Sverige med BBB ha samma problem.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Jag har också problem, har Glocalnet och jag kan inte komma åt apple.se genom att bara skriva apple.se. jag måste skriva Apple för att de ska funka. Jag kan heller inte aktivera min iPhone som jag precis har återställt för att kopplingen till iTunes autentiseringsserver inte är "säker" haha.

Permalänk
Medlem

Jag har inte erfarat några problem, har telia adsl. Däremot hade en polare problem med iccup igår (bahnhof) och många kan ikväll inte komma in på teamspeak 2.

Permalänk
Medlem

Har ni VPN så kan ni testa använda det istället. Allt funkar som det ska med Ipredator.

Permalänk
Medlem

BBB här med
bor i kumla . örebro län
fyngerar bara med typ svenska sidor

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk

Steam Vänner fungerar. Strange, sitter en polare några hus bort på Felia adsl och lirar MW2 för fullt. Själv sitter jag på T3, NADA....

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk

BBB här också

Utländska sidor fungerade sporadiskt och la sen av helt men med en ssh tunnel mot jobbet så lirar de igen

Permalänk
Skrivet av t0kk:

Happ där va min Medal of Honor beta kväll förstörd

Kan trösta dig med att det är sanslöst dåligt.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Sitter med telenor mobilt... funkar inte det heller... Tur att man har msn i mobilen ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Tall Man:

Kan trösta dig med att det är sanslöst dåligt.

Tycker de e förbannat roligt ^^ mest för att ja dödar alla andra för dom inte förstår de vanliga me Dice spelen, skjut burst o inte fullt

Permalänk
Medlem

Är bara att byta dns så funkar det kalas. Google 8.8.8.8 / 8.8.4.4

Visa signatur
Permalänk

Har samma problem, BBB. Tur man har Anonine

Hoppas problemen är lösta till imorgon iafl. Har för mig att nån i tråden sa att de skulle funka vid 3 igen, så.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!