Apple släpper Ios4 – knäckt på 24h

Permalänk
Melding Plague

Apple släpper Ios4 – knäckt på 24h

Apple uppdaterar Iphone och Ipod Touch till den fjärde utgåvan av operativsystemet Iphone OS, numera döpt till Ios 4. Det hindrar dock inte hackare från att på nytt kringgå spärrarna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu kanske man vågar uppdatera sin ipod touch

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Uppdaterade min Iphone till 4.0 igår, är väldigt nöjd hittils.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Citat:

Allra störst är att det numera är möjligt att köra flera program samtidigt. Det innebär att det exempelvis går att lägga ett IM-program i bakgrunden, lyssna på musik och surfa på en och samma gång (Iphone 3GS och senare).

Att göra det där var ju inget problem tidigare, Beejive-IM hade ju push (som har stöd för MSN, ICQ, Gtalk, AIM, Facebook, Skype och säkert fler) och man fick alla meddelanden live, samtidigt som man lyssnade på t.ex. musik och surfade.

Permalänk
Avstängd

Min iphone 3G (första gen) blev fruktansvärt mycket slöare efter Ios4

Permalänk
Medlem
Skrivet av tigerffs:

Min iphone 3G (första gen) blev fruktansvärt mycket slöare efter Ios4

Min är snabbare.
Dock var min förbannat slö innan jag kom på att jag skulle kanske radera sms/msn inkorgen som jag haft sen jag köpte telefonen för 2 år sen =).
Nu är den rapp som tusan igen, ska jailbreaka den nu och låsa upp multitask.

Permalänk
Avstängd

Uppdaterade min för en vecka sedan, och tycker inte det fanns något riktigt bra i 4:an. Iallafall inget som jag saknat, men det kanske beror på att jag bara använder min iPhone för samtal och sms. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Hehe, swec-redaktionen envisas med att skriva Ios, Iphone mm när det ska vara iOS, iPhone mm

Ja, detta är ju en bra nyhet för just de modellerna är de som inte har multitasking utan jailbreak.

Skrivet av GaMeR2K5:

Uppdaterade min för en vecka sedan, och tycker inte det fanns något riktigt bra i 4:an. Iallafall inget som jag saknat, men det kanske beror på att jag bara använder min iPhone för samtal och sms. xD

En vecka sedan? Då var det beta-versionen för utvecklare?
Dessutom, lite off topic, men varför köper du en iPhone om du bara ringer och sms:ar med den? Det kan du göra med vilken telefon som helst istället för att lägga så mycket pengar på funktioner som du tydligen inte använder.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hehe, swec-redaktionen envisas med att skriva Ios, Iphone mm när det ska vara iOS, iPhone mm

Ja, detta är ju en bra nyhet för just de modellerna är de som inte har multitasking utan jailbreak.

En vecka sedan? Då var det beta-versionen för utvecklare?
Dessutom, lite off topic, men varför köper du en iPhone om du bara ringer och sms:ar med den? Det kan du göra med vilken telefon som helst istället för att lägga så mycket pengar på funktioner som du tydligen inte använder.

Det var GM, och jag gjorde samma sak och kan inte uppdatera ytterligare- (så GM var den som släpptes till alla i slutändan)

Permalänk
Medlem

finns det några apps som stöder multitasking än??

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag kan fortfarande inte ha igång Spotify i bakgrunden. Behöver man aktivera multitasking på något sätt eller?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

doodle jump återställer sig när jag använder multitasking.
@sgart har för mig att spotify inte är uppdaterat till ios 4 än

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Jag kan fortfarande inte ha igång Spotify i bakgrunden. Behöver man aktivera multitasking på något sätt eller?

Vi måste vänta på att Spotify får arslet ur vagnen och uppdaterar sin app med stöd för iOS 4.

Internet Radio Box har stöd för iOS 4 multitasking om man vill testa.

Permalänk
Medlem

MEN.. redsn0w har inte löst Unlocking än. Så för alla som har en telefon som är låst till en mobiloperatör och har ett sim-kort som är till ett annat, så får vi vänta ännu längre:(

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hehe, swec-redaktionen envisas med att skriva Ios, Iphone mm när det ska vara iOS, iPhone mm

Enligt svenska skrivregler för journalister ska man inte ta hänsyn till hur företag vill branda sina produkter (eller sig själva). Så alla namn skrivs med stor bokstav på första bokstaven och inget annat. Så Iphone är helt korrekt.

Förkortningar som uttalas som ett ord skrivs på samma sätt som namn, men förkortningar där man uttalar varje bokstav skrivs med versaler.

Jag vet inte riktigt om Ios är ett namn eller en förkortning. Ser man det som ett namn gör Sweclockers helt rätt även där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vi måste vänta på att Spotify får arslet ur vagnen och uppdaterar sin app med stöd för iOS 4.

Internet Radio Box har stöd för iOS 4 multitasking om man vill testa.

Skrivet av flyawaynille:

doodle jump återställer sig när jag använder multitasking.
@sgart har för mig att spotify inte är uppdaterat till ios 4 än

Aah tack!

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite konstigt hur multitaskingen fungerar, så fort man stänger en app hamnar den i multitask-baren. Och det är för omständligt att stänga av appen helt så det gör man inte. Efter ett tag har man ju hälften av appsen igång på iphonen. vad är syftet med det. och påverkar det inte batteritid och annat?
Konstig lösning tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Min är snabbare.
Dock var min förbannat slö innan jag kom på att jag skulle kanske radera sms/msn inkorgen som jag haft sen jag köpte telefonen för 2 år sen =).
Nu är den rapp som tusan igen, ska jailbreaka den nu och låsa upp multitask.

multitasking kommer inte att fungera till 3g? :S

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Skrivet av dibb:

multitasking kommer inte att fungera till 3g? :S

Det är inte aktiverat på 3G, om du inte kör jailbreak, dock är det inte att rekommendera att köra multitasking på en 3G som knappt har minne att köra ett program åt gågnen...

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Skrivet av mille666:

MEN.. redsn0w har inte löst Unlocking än. Så för alla som har en telefon som är låst till en mobiloperatör och har ett sim-kort som är till ett annat, så får vi vänta ännu längre:(

Nejdå, kör redsn0w och jailbreak'a med det, sedan i Cydia så har du ultraSn0w, uppdaterat och klart för iOS 4 och samtliga föregående basebands.

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cluny:

Tycker det är lite konstigt hur multitaskingen fungerar, så fort man stänger en app hamnar den i multitask-baren. Och det är för omständligt att stänga av appen helt så det gör man inte. Efter ett tag har man ju hälften av appsen igång på iphonen. vad är syftet med det. och påverkar det inte batteritid och annat?
Konstig lösning tycker jag.

Det är en av de fina sakerna, det drar inte massa extra ström utan det "sparas" istället för att det står och går hela tiden, detta gör även att det går otroligt mycket snabbare att starta en app om man innan redan startat den.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Skulle det inte kosta att uppdatera iOS 4 till iPod touch??

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

Skulle det inte kosta att uppdatera iOS 4 till iPod touch??

Det var nog lite snack om det, men det kostar iaf inte

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

"Dessutom fräschas gränssnittet upp med sortering av applikationer i mappar samt möjlighet att byta bakgrundsbild."

Way to go Apple Welcome to 2010.

Som redan kanske frågats, hur ser det ut just nu om man vill uppdatera en iPhone 3G som idag är Jailbreakad och upplåst. Finns det unlock till 3G? Tänkte på tjejens lur..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Är än så länge väldigt nöjd med iOS4, men vad jag har märkt så verkar inte Google Sync fungera som det ska, dvs. min mail pushas inte till telefonen direkt än så länge. Kontakter och kalender syncas dock fint mot google

Samt att jag saknar att ha ansikten på kontakterna i adressboken så som jag hade i 3.1.2 JB.

Annars känns min 3Gs rappare än innan, speciellt kameran som typ känns 10ggr snabbare att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasV:

Enligt svenska skrivregler för journalister ska man inte ta hänsyn till hur företag vill branda sina produkter (eller sig själva). Så alla namn skrivs med stor bokstav på första bokstaven och inget annat. Så Iphone är helt korrekt.

Förkortningar som uttalas som ett ord skrivs på samma sätt som namn, men förkortningar där man uttalar varje bokstav skrivs med versaler.

Jag vet inte riktigt om Ios är ett namn eller en förkortning. Ser man det som ett namn gör Sweclockers helt rätt även där.

Om man skriver Ios istället för iOS låter Ios som Ios och iOS låter som i O ESS
Rena rama Tyskland WW2.
btw. Vad händer om man tar hänsyn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raffe1995:

Det är en av de fina sakerna, det drar inte massa extra ström utan det "sparas" istället för att det står och går hela tiden, detta gör även att det går otroligt mycket snabbare att starta en app om man innan redan startat den.

Det gör det alltså?

Så 10 appar där nere skulle lika gärna kunna kännas som att enbart 1 var startad? Går det på RAM eller "hårrddisk"-minne?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Det gör det alltså?

Så 10 appar där nere skulle lika gärna kunna kännas som att enbart 1 var startad? Går det på RAM eller "hårrddisk"-minne?

Nog tar det mer ström än om man BARA kör ett program men det är ändå effektivt gjort. Tex man kan ju inte undgå att Spotify spelar musik osv.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jailbreak hade kommit ut till iOS 4 innan iOS 4 hade släppts, med hjälp av beta-versioner, så det var inte direkt jailbreakat på 24 timmar.

Nu väntar bara 3GS och iPad användarna på JB.... jag är en av dom D:

Har redan multitasking till 3.1.2 dock

Permalänk
Skrivet av REALIN:

Nog tar det mer ström än om man BARA kör ett program men det är ändå effektivt gjort. Tex man kan ju inte undgå att Spotify spelar musik osv.

Det bör det ju göra om det är multitasking, av naturliga skäl