Permalänk

Ute o testade saaben,rätt otroliga 330/km/h,

testade sedan top secret supran, svårslagen med 419km/h på lemansrakan

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swesoldier
Ute o testade saaben,rätt otroliga 330/km/h, http://img213.imageshack.us/img213/4521/aaaaadh.jpg testade sedan top secret supran, svårslagen med 419km/h på lemansrakan

Min S5 klarar iaf 426

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Har nyligen fått hem mitt forza 3. Satt och pillade med lite design på bilarna men tyckte det var otroligt jobbigt att sitta på 360. Tänkte kolla om det finns något annat sätt att hålla på med egen design till bilarna via datorn tex?

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazmhu
Har nyligen fått hem mitt forza 3. Satt och pillade med lite design på bilarna men tyckte det var otroligt jobbigt att sitta på 360. Tänkte kolla om det finns något annat sätt att hålla på med egen design till bilarna via datorn tex?

Tyvärr tror jag inte det finns något annat sätt. Men det hade varit väldigt smidigt om man hade kunnat göra dom på datorn.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB Raid 0 | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem

wow.. Både El Camino och Saab 99T..

när kommer dessa?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Jalopnik DLC skulle väl komma i sommar tyckte jag det sas.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Om ni kör lite så adda mig, "the two bros", sen ere bara att skicka inbjudningar så går jag troligtvis med, jag köra ALLT, drifting, e-klass till R1 etc

/Mange:D

Visa signatur

Busy working

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en bil som är lätt att drifta med?
Tycker det är skitsvårt så tänkte om nån kan tipsa om en bra bil och vad man behöver uppgradera/ändra på bilen för att den ska bli ännu lättare att drifta med.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Någon som kan tipsa om en bil som är lätt att drifta med?
Tycker det är skitsvårt så tänkte om nån kan tipsa om en bra bil och vad man behöver uppgradera/ändra på bilen för att den ska bli ännu lättare att drifta med.

RWD skyline, riktigt härlig.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
RWD skyline, riktigt härlig.

Okej, tack ska testas sen.
Inga uppgraderingar eller inställningar som bör göras på den?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Okej, tack ska testas sen.
Inga uppgraderingar eller inställningar som bör göras på den?

jag köpte högsta uppgraderingan av camaxeln, och ny växellåda samt stötdämpare,, funkar prima:P du får pilla lite med växlarna så den spinner på bra samt lufttrycket i däcken.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Har testat spela lite online men det är föga upphetsande när folk som inte tål att bli omkörda väljer att braka in i baken på en i kurvan efter.
Finns det några ligor med lite mer gentlemannamässig racing? Går det ens att skapa spel som inte ligger helt publikt? Sitter på jobbet just nu så kan inte gå in i spelet och kolla hur det ser ut.

Hade varit kul med en liga, gärna svensk. Tips mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem

RaceCentral.se

Där kan du nog hitta något som passar

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

har ni sett att de kör spyshots på det kommande bilpaketet? Forza 3: Can You Guess The Car?

det här paketet innehåller bara bilar från hittills oanvända tillverkare , ett par riktigt heta åk enligt mig .
att jag dessutom vann en gratiskod till packet via en turn10 tävling gör inte det hela sämre

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

har ni sett att de kör spyshots på det kommande bilpaketet? Forza 3: Can You Guess The Car?

det här paketet innehåller bara bilar från hittills oanvända tillverkare , ett par riktigt heta åk enligt mig .
att jag dessutom vann en gratiskod till packet via en turn10 tävling gör inte det hela sämre

Grattis!

Joss JT1 är riktigt snygg måste jag säga. Den har lite drag av McLaren F1 och Honda NSX tycker jag. Gumpert Apollo är också intressant. Ska bli kul att smiska dessa bilar runt Ringen
Men Spada Vetture måste fan vara det fulaste jag någonsin har sett... den är ju horribel...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hur får du in snygg och mclaren f1 i samma inlägg?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Hur får du in snygg och mclaren f1 i samma inlägg?

Tycker faktiskt att den är rätt snygg. Eller är det bara jag?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av Dunis:

Någon som kan tipsa om en bil som är lätt att drifta med?
Tycker det är skitsvårt så tänkte om nån kan tipsa om en bra bil och vad man behöver uppgradera/ändra på bilen för att den ska bli ännu lättare att drifta med.

Corvette C5 ZO6 brukar jag använda, förbannat trevlig bil att drifta med

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Har en liten undran, efter att jag installerade båda skivorna när jag köpte spelet, så kollade jag i hårdisken att båda var installerade, om jag inte minns fel så stod det, Forza cd1 6.7gb samt Forza cd2 1.9gb. har nu spelat ett par veckor, laddat hem lite bilpaket, nu finns inte cd2 kvar bland filerna. har dock inte reflekterat över om det fattas banor/bilar ännu. Har inte spelat så väldigt mycket än.

Visa signatur
Permalänk

Installerade du CD2 genom spelet eller genom dashboard? För om du gör det genom dashboard, så kommer inte banorna eller bilarna med.

Passar på att lägga in en bild på en Honda Civic Si Coupe ´99 som jag designat lite.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

hur går det för folket o design mm?.. snackas om att tex cosworth o volvo 240 mm ska komma i en dlc framöver..dock inte sett det själv på nått officel sida änu..bara från andra forum där det pratas om det..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hur går det för folket o design mm?.. snackas om att tex cosworth o volvo 240 mm ska komma i en dlc framöver..dock inte sett det själv på nått officel sida änu..bara från andra forum där det pratas om det..

T10 har sagt att Jalopnik DLC´n ska komma under sommaren men än har den inte synts till. Gissar på att den släpps i början av augusti. Efter det börjar sommaren att vara slut

Här är den officiella "Bilder på dina bilar" tråden. Fast det var länge sedan någon postade något nytt.
http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolspel/886650-bilder-pa-dina-bilar-i-forza-motorsport-3-a/

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

argh kan inte SAABen och El Caminon komma snart!?
vill ju börja gasa igen.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Har testat spela lite online men det är föga upphetsande när folk som inte tål att bli omkörda väljer att braka in i baken på en i kurvan efter.
Finns det några ligor med lite mer gentlemannamässig racing? Går det ens att skapa spel som inte ligger helt publikt? Sitter på jobbet just nu så kan inte gå in i spelet och kolla hur det ser ut.

Hade varit kul med en liga, gärna svensk. Tips mottages tacksamt.

Är nästan lika dant tvärt om med, om de inte kan köra om så kör de in i dig så du flyger utanför banan, så var de för mig en gång, så om jag märker att någon har MYCKET bättre bil/skills än mig brukarj ag släppa dem på raksträckor för att undvika totalkrash Dock brukar det ändå hända tillslut. Trodde det skulle vara roligt online men man blir ju bara förbannad på alla idioter

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Det kan även vara ett väldans svärande och härjandes också. Men det är väl något man tyvärr får ta med onlinebiten.
En fördel är att man kan rösta ut wreckers om de övriga i lobbyn är vettiga.
Men online är lite av ett lotto, tyvärr.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

För att upprepa vad jag tidigare visat, forza online är värdelöst.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

För att upprepa vad jag tidigare visat, forza online är värdelöst.

xJScrE4iP-M

Precis som alla bilspel då? Jag lider med dig. Det blir så trist att köra när sådana jobbiga nissar är med. Det är än värre på GT5P där prejar dem en i bakänden så man råkar köra in i räcket gissa vad som händer då? Jo man får tidsstraff i ett par sekunder med strypt motor.....

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Installerade du CD2 genom spelet eller genom dashboard? För om du gör det genom dashboard, så kommer inte banorna eller bilarna med

Jag installerade nog disc2 via dashboard...´Går det att installera om det via spelet isf? Hur ser jag om bilar och banor fattas, då jag inte vet vilka som skall finnas på disc2.. :S

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Någon mer som blivit "besviken" på forza3 ?
Det är jag...På tok för höga kontraster, Skugorna kolsvarta och färgerna ill starka som på barnprogram (nej det är inte min skärm/tv fel). Långt ifrån verkligheten. Var är elden ur avgasrören? var är smatret?, var är stenskotten, gruset som bör komma på bilen? Varför guppar/slänger inte bilen vid gupp i högre fart? varför identiskt turbo sug på de flästa bilarna i spelet när man timmat och motorljud? Bilarna känns överlag ganska stela när man kör, menar borde inte bilen slänga o dra o låta lite när man kör i 300km/t på en raka? Season är ju ur tråkigt efter ett par stycken säsonger, man bara kör runt i massor av varv ..och inget kul extra grejer händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

För att upprepa vad jag tidigare visat, forza online är värdelöst.

xJScrE4iP-M

Gäller att lira med rätt folk som med alla bilspel.

jag har iaf fixat ett gäng på 4-5 personer som spelar ibland och alla håller IRL racing regler (misstag kan ju alltid hända)
Vi kör ofta och försöker likna riktiga lopp osv, populärt är att köra American Lemans Series i GT
då vi bara kör R3, och bara dom bilarna dom deltar i dom racen, som t.ex Jörg Bergmeisters Flying Lizard Motorsports Porsche 911 GT3 RSR
Alla dessa körs orginal inge trim tillåtet.

Sen har vi även 3 klasser där vi kör trimmade bilar
C425 - För att kunna ha med framhjulsdrift
B500 - Standard klassen
S700 - För lite mer flås

Om detta verkar intressant och det inte blir nått fjolleri , eller drifting så lägg till mig så kastar jag iväg en invite om vi ska köra. "matte54" på live.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!