Permalänk

Hdd krasch?

Hejsan.
Igår när jag satt och surfade runt lite så hängde sig datorn. Först bara Firefox, sen även msn och allt annat. Jag startade om datorn och fick en bluescreen. Sen kommer detta meddelandet:

For Realtek RTL8111B/8168B Gigabit Ethernet Controller v2.02
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-MOF: Exiting PXE ROM.

Reboot and Select proper Boot device
or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key_

Jag har en LG R700 X.APUKV som jag kör windows 7 på. Har inte haft några problem med att den hänger sig tidigare eller några problem över huvudtaget.

Jag har försökt att ominstallera både 7an och installera Vista men det går inte att hitta hårddisken. Jag hittade ett sätt att ladda in drivrutiner på så jag satte i Recovery skivan och försökte hitta rätt drivrutin men det gick inte.

Misstänker att det är en regelrätt hd krasch, men hade vart härligt om någon har någon annan idé eller ett förslag!?

Permalänk
Medlem

Du har rätt, en HD krasch. Har själv haft samma bekymmer en gång och det tog i själen då 500gb saker försvann:(

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Låter som HDn är klar,

Två sätt o se, ena är att köra en HD test program, den andra är o köra in en annan HD o testa.
Den som en ovan sa, så HDn verkar vara klar :/

Permalänk
Skrivet av BoogieMan:

Låter som HDn är klar,

Två sätt o se, ena är att köra en HD test program, den andra är o köra in en annan HD o testa.
Den som en ovan sa, så HDn verkar vara klar :/

Hur ska jag kunna köra ett HD test program om det inte går att hitta datorn? Och isåfall vilket?

Tack så mycket för svaren trots att de inte var speciellt positiva