Permalänk
Medlem

Moderkorts köp till Ny Rigg!

4gb 667mhz ram (Kingston / Corsair)
AMD athlon 64 X2 Dual Core 4600+ 2,39 ghz processor
Moderkort: Asus M2A-MVP
Nätagg: 650W nyinköpt Corsair från Inet
Hårddisk: 1,4tb
Graffe: Nyinköpt ATI HD5830 (Jag har skickat in det för 1 vecka sedan till Inet; Det var OK)
Mus: Mx518
Tangentbord: Saitek Eclipse II

Moderkortet är inte kompatibelt med mitt nya grafikkort, så måste köpa ett nytt..
Vad har vi för tips som skulle kunna passa till denna riggen? Nästa uppgradering lär bli en processor, men inte än om ett tag så om möjligt ska det kunna vara kompatibelt med lite nyare processorer.

Mvh Jesper

Permalänk
Medlem

Följande AM2+ moderkort har 6 st Sata II portar och 4 minnes platser för max 16 GB DDR2 minne. Det kanske kan passa:
Gigabyte GA-M720-US3 - Prisjakt

På Inet kan du få det fraktfritt (totalt 652 kr) om du lägger till följande produkt:
https://www.inet.se/artikel/6101343/

Edit: Inför framtida uppgradering - moderkortet stödjer AM3 CPU:er men vet inte hur det är med nya X6 modellerna - annars borde allt upp till X4 vara okey, du kan ju alltid uppdatera bioset dessutom.

Permalänk
Medlem

Låter fin fint, blir till att dubbelkolla så den stöder min processor sen beställa

Permalänk
Medlem

är nog bättre om du köper ett DDR3 AM3 kort och en quad core, den cpun du har nu kommer flaska något enormt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 2gb extra ram vilka är DDR2, känner inte direkt för att köpa ett kort som inte stödjer dem vilket betyder att jag får lägga ut en hel del mer pengar...