Permalänk

Min bok är jobbig

Hej, hittade ingen tråd om detta..
Snabb och enkel fråga: (hoppas jag) Nu när jag formaterat datorn så kommer spela upp automatiskt varje gång jag startar datorn när jag har den i. Har inte varit så innan, hur får jag den att låta bli?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

sök upp spela upp automatiskt och kryssa bort att du ska använda spela upp automatiskt. Men då kommer du aldrig få en förfrågan när du sätter i en ny cd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spaderkung:

Hej, hittade ingen tråd om detta..
Snabb och enkel fråga: (hoppas jag) Nu när jag formaterat datorn så kommer spela upp automatiskt varje gång jag startar datorn när jag har den i. Har inte varit så innan, hur får jag den att låta bli?

Din bok startar automatiskt ?? Vilken bok ? Vad bablar du om ? Borde inte du istället vara i skolan och försöka lära dig hur man skriver så att andra fattar ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Din bok startar automatiskt ?? Vilken bok ? Vad bablar du om ? Borde inte du istället vara i skolan och försöka lära dig hur man skriver så att andra fattar ?

hahahaha klockrent!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Skrivet av Redzo:

Din bok startar automatiskt ?? Vilken bok ? Vad bablar du om ? Borde inte du istället vara i skolan och försöka lära dig hur man skriver så att andra fattar ?

Net-bok förstår du väl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pragmatiker:

Net-bok förstår du väl

nej det gör jag inte. varför kan det inte vara en kokbok ? eller en ordbok ? Sluta försvara analfabeter, om inte för din så iaf för deras skull.
dessa kids skiter i att lära sig ens skriva och läsa och inom ett par år kommer jag stå för deras jävla soc bidrag iom att det kommer vara omöjligt för dom att skaffa jobb helt enkelt för att dom vet inte hur man bygger upp en jävla mening.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Din bok startar automatiskt ?? Vilken bok ? Vad bablar du om ? Borde inte du istället vara i skolan och försöka lära dig hur man skriver så att andra fattar ?

Det är sommarlov.

Permalänk
Medlem

Vad är det du har i vad?

Permalänk
Medlem

kanske TS har en Western Digital My Book? isf har jocke92 svarat på din fråga.

Sen borde TS skriva lite mer info i sin beskrivning

Permalänk

Haha förlåt.. My book menade jag.. Och ja den spelar upp automatiskt, (den dära rutan som ploppar upp) var gång jag kmr in i windows..

..Tänkte att det var självklart eftersom jag postade i lagring.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazk0:

Det är sommarlov.

Och vad har det med saken att göra?

Permalänk
Skrivet av Redzo:

nej det gör jag inte. varför kan det inte vara en kokbok ? eller en ordbok ? Sluta försvara analfabeter, om inte för din så iaf för deras skull.
dessa kids skiter i att lära sig ens skriva och läsa och inom ett par år kommer jag stå för deras jävla soc bidrag iom att det kommer vara omöjligt för dom att skaffa jobb helt enkelt för att dom vet inte hur man bygger upp en jävla mening.

Så lugn och fin, skojjade bara med dig. Tyckte själv att det var rätt uppenbart men tydligen inte.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Pragmatiker:

Net-bok förstår du väl

Skriv utförligt direkt så vi slipper sitta och gissa...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Skriv utförligt direkt så vi slipper sitta och gissa

Jag misstänker att du blandar ihop mig och TS.
Men så kan det gå när man inte läser tråden utförligt.

Permalänk
Skrivet av Redzo:

nej det gör jag inte. varför kan det inte vara en kokbok ? eller en ordbok ? Sluta försvara analfabeter, om inte för din så iaf för deras skull.
dessa kids skiter i att lära sig ens skriva och läsa och inom ett par år kommer jag stå för deras jävla soc bidrag iom att det kommer vara omöjligt för dom att skaffa jobb helt enkelt för att dom vet inte hur man bygger upp en jävla mening.

Det är naturligtvis en pix-bok!

Men för att vara en smula ontopic så har du fått det svar du behöver från jocke92, vad jag skulle vilja tillägga är att du naturligtvis kan högerklicka på en enhet och välja "spela upp automatiskt" för att få den att göra just det även om du bockat ur alternativet att den ska just spelas upp automatiskt (iofs så är det väl inte direkt så vansinnigt automatiskt och man måste högerklicka...).

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Skrivet av Redzo:

nej det gör jag inte. varför kan det inte vara en kokbok ? eller en ordbok ? Sluta försvara analfabeter, om inte för din så iaf för deras skull.
dessa kids skiter i att lära sig ens skriva och läsa och inom ett par år kommer jag stå för deras jävla soc bidrag iom att det kommer vara omöjligt för dom att skaffa jobb helt enkelt för att dom vet inte hur man bygger upp en jävla mening.

hahahahhah ep1c

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

nej det gör jag inte. varför kan det inte vara en kokbok ? eller en ordbok ? Sluta försvara analfabeter, om inte för din så iaf för deras skull.
dessa kids skiter i att lära sig ens skriva och läsa och inom ett par år kommer jag stå för deras jävla soc bidrag iom att det kommer vara omöjligt för dom att skaffa jobb helt enkelt för att dom vet inte hur man bygger upp en jävla mening.

Haha:-) Dagens bästa. Nu har man nått att må bra av på jobbet hela dan. Keep up the good work.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk

OKej, men det måste väl gå att bara få hårddisken att sluta spelas upp automatiskt, det har ju varit så innan.. Finns det inte två alternativ man kan välja för en extern hdd? Hur den ska fungera vid start avstängning osv..

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Redzo:

nej det gör jag inte. varför kan det inte vara en kokbok ? eller en ordbok ? Sluta försvara analfabeter, om inte för din så iaf för deras skull.
dessa kids skiter i att lära sig ens skriva och läsa och inom ett par år kommer jag stå för deras jävla soc bidrag iom att det kommer vara omöjligt för dom att skaffa jobb helt enkelt för att dom vet inte hur man bygger upp en jävla mening.

Det HADE varit dagens bästa, om du själv hade kunnat meningsbygga, men det kan du inte. Så klanka inte ner på andras stavning, när du själv inte är kapabel till att varken sätta interpunktion rätt, inte särskriva eller över huvud taget bygga en mening.

För övrigt så tycker jag det var väldigt dumt av TS att skriva "bok", då det startade detta onödiga flame war.

Permalänk
Skrivet av StålNisse:

Det HADE varit dagens bästa, om du själv hade kunnat meningsbygga, men det kan du inte. Så klanka inte ner på andras stavning, när du själv inte är kapabel till att varken sätta interpunktion rätt, inte särskriva eller över huvud taget bygga en mening.

För övrigt så tycker jag det var väldigt dumt av TS att skriva "bok" då det startade detta onödiga flame war.

Om jag kunde ändra det hade jag gjort de.. Trodde folk skulle fatta, men var lite slarvig..

EDIT: jag kunde visst ändra..

Någon som har svar på de sista jag skrev innan detta inlägg?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Om jag kunde ändra det hade jag gjort de.. Trodde folk skulle fatta, men var lite slarvig..

EDIT: jag kunde visst ändra..

Någon som har svar på de sista jag skrev innan detta inlägg?

Fan, det här blir ju bara bättre o bättre.....

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Sök på google efter "inaktivera autorun/autoplay", får du dåliga träffar så kör samma söksträng fast helt på engelska.

Permalänk
Skrivet av RHWarrior:

Fan, det här blir ju bara bättre o bättre.....

Vad blir bättre?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB