Behöver kritik på detta Fractal Array-paket, ca 8000kr

Permalänk

Behöver kritik på detta Fractal Array-paket, ca 8000kr

Dags att förnya sig, vill ha en liten anonym låda med mindre fokus på spel än tidigare, vill dock fortfarande kunna spela de senaste spelen om någon trevlig titel endast kommer till PC. En 10k varvig hd mm finns sedan tidigare.
Kommer förmodligen lägga till lite porriga fläkter och lägga energi på ljuddämpning då jag läst att chassit inte är speciellt tyst.

Funkis paket? Något att ändra på?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Finns det plats för CD/DVD läsare i det chassit? Jag har för mig att det inte finns det.

Permalänk
Medlem

Precis, ser inte ut som det iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drawmly:

Finns det plats för CD/DVD läsare i det chassit? Jag har för mig att det inte finns det.

Går ju alltid att köra med en extern om fallet år så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TauroN:

Går ju alltid att köra med en extern om fallet år så?

aa då, tänkte bara med tanke på att han lagt en intern i paketet.

Permalänk

Ja det var ju mindre bra. En alternativ lösning kanske kan vara att klämma in en sån där tunn dvd-drive utan släde någonstans. Kanske fixera på en ledig pci-plats med åtkomst bakifrån.

Men i övrigt? Verkar komponenterna vettiga? Priseffektiva?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk

ja dvd läsaren finns det inte plats till i det chassiet. Men tyst är det. nu kör jag iofs utan nätagg på mitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drillseargent:

Ja det var ju mindre bra. En alternativ lösning kanske kan vara att klämma in en sån där tunn dvd-drive utan släde någonstans. Kanske fixera på en ledig pci-plats med åtkomst bakifrån.

Men i övrigt? Verkar komponenterna vettiga? Priseffektiva?

Jag hade kört på en extern du kopplar in med USB, ända gången jag använder dvd-driven är när jag installerar OS, och det går att göra från ett USB om man vill.

Annars ser det bra ut, jag är inte riktigt hemma bland mini-itx 1156-korten, men det kortet du valt fick ju bra i sweclockers recension. Ett 5750 är ju inte så kraftfullt, men ska nog räcka för att spela de flesta spel om man inte vill maxa allt.

Permalänk
Medlem

Moderkortet fick ju bra recensioner men sockelplaceringen är inte så bra. Vet inte om Big Shuriken får plats...
Sitter ju en 120 mm fläkt på den, blir nog tajt om det ska gå 6 cm på båda hållen utan att slå i grafikkortet. Fast det kanske går, vad vet jag?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk

Frågan är då om man inte ska byta ut chassit till ett lian Li Lian Li PC-Q08B mini-ITX Svart - Inet.se

Inte lika litet men det verkar som att vanligt ATX-agg och 5.25" drive finns. Kanske lättare att få plats med en sån där förenklad vattenkylning från corsair eller laborera med luftkylningen...

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

hade nog satsat på lian li chassiet då det blir bra mycket mindre krångel med läsaren, alltid trevligast att ha det integrerat antar jag?
du kan även stoppa i ett aningen starkare nätagg så du kan köra i ett 5770 eller så.

ljuddämpningsmattor är dock nästan måste i det chassiet. min kompis har det och det låter rätt mkt.

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Medlem

Passar kylaren? Har själv ett likadant moderkort och ska inhandla ny kylare så snart som möjligt. Läste nämligen att utbudet av kylare till moderkortet inte är stor då processorplatsen inte sitter säskilt bra till.

Visa signatur

FD Define C | ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING | 8700K@4.8GHz - FD Celcius S24 | G.Skill 16GB 3200MHz CL16 Trident Z RGB | GTX 760 2GB Windforce R2 | Corsair RM650 | Tobii Eye Tracker 4C | Dell U2412M

Permalänk

Jag vet inte om kylaren passar. Originalkylaren fungerar tills vidare om man inte skulle installera ett Corsair Cooling Hydro H50...

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black