Permalänk
Inaktiv

Har en trasig hubb...vad göra med den?

Tja allihop!
Min hubb säckade precis ihop...blixten tog den.. *lessen*
Nu ligger den bara hör och börjar samla damm....tycker att det är lite synd.

Är det någon som har en BRA idé om vad jag kan göra med den?

//Lazaruz

Permalänk
Medlem

slänga den?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Inaktiv

Nej det känns inge kul
Tänkte att man kunde använda den till ngt iallafall....

Permalänk

ta lysdioderna och gör något kul.

Permalänk
Medlem

häng upp den på väggen och ha alla nätverks kablar hängande från..
eller är det bara jag som har 8 st nätvärkskablar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bygg rinnande ljus med led:arna å ha en lite mer effektfull hub ståendes brevid de andra

Visa signatur
Permalänk

plocka allt "kul"?

Exempelvis:
Lysdioderna
Nätverkskontakterna (Kan du göra förlängningssladdar med "hona-----hane") jag menar alltid är ett par sladdar på lan för korta.

window-modda lådan å trycka in lite ljus effekter?
Bara några förslag...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

tänd eld på skiten och dansa runt om den

Permalänk
Medlem

vad e det fören?

liten 5portars i plastlåda? eller stor 16+ i metall låda

du kan använda lådan till något då kanske...

Permalänk
Avstängd

Lika bra att slänga den, fast hur kunde blixten "ta" den?..

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

OT: z3r0-021 2 saker MT ÄGER(du bör förstå) och vilken intressant ide

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

MT roxx0r!
nemen tebaka till topic.
brossans gamla switch vart också toast för ett tag sen. den var iofs enngrlunda stor (16 portar), så den kunde man ju ha gjort nåt med. hade ju små fläktar o allt, bara o fixa ett mini-itx mobo o slånga in nån liten, tyst hdd. sen kan du väl fixa ledsen så de hänger ihop me power, LAN, hdd etc etc

Permalänk
El-nisse

annars så kan man ju byta ut delarna som blixten tog

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk
Medlem

som bengan sa.. kanske lite tråkigt, men varför inte ta och laga den så har du en trevlig hub istället för kraffs på väggen?

Du kan ju i vilket fall modda den lite.. heh.. soft att göra en knightridermod på en fungerande hub..

Visa signatur

Fetdator med onödigt mycket ram!

Permalänk
Medlem

Lord.Lazaruz.: du har fortfarande inte svarat hur stor hubben är? 5/8/16? 10/100mbit?

Hade en minihub, 100mb 4port från classe som däckade, hade garanti kvar=ny utan problem. Sen fick vi en spik och accumulatorn däckade...så kolla den...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

som sagt, kasta den

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk

jag tror att det bara är den lila svarta dosan som d stopar in i väg uttaget om brunnit åpp tror jag

Visa signatur

Varför ska jag torka GUD i Arselet?
ja han får ju skylla sig själv när han skapat mig.

Permalänk
Inaktiv

det är en netgear 4portars 10/100 hubb....metall-låda...

det är säkert den lilla svarta dosan som sitter i väggen som säckade, men det spelar inte så stor roll nu...har ingen garanti på den å har redan köpt en ny..

Funderar på om man kanske kunde dra upp ett par kablar från utgångarna/ingångarna på ljudkoret in i skalet på hubben..vad sägs om det?

Tänkte använda ett gammalt nätverkskort och en av portarna för att dra fram en nätverkskontakt i fronten på datorn...

Thnx för förslagen allihop

Permalänk
Medlem

Men om nätadaptern är pajj kan du ju ta en annan istället! Det står ju spänning, ström och polaritet på den så det är ju bara att byta ut den!

Permalänk
Inaktiv

Iofs...men jag är jävligt sugen på att bygga om den

Permalänk
Medlem

Kolla om det inte är granti kvar.. Jag vet att D-link lämnar 3år garanti på alla sina saker. Kanske netgear vill vara lika bra.. (det skadar aldrig att ringa och fråga)

Permalänk

Om du ska slänga den så kan du skicka den till mig likagärna..fast jag vill bara ha den om du itne plockar några delar från den.

Visa signatur

[size="-2"]Hemsida[/size]
[size="-2"]UIN: 131002083[/size] "det kostar att ligga på topp -Kalle 2000"

Permalänk
Inaktiv

Jag har redan börjat demontera den...så sorry kalle...

Kommer slänga upp lite bilder på hur det ser ut sen här på SWEC.

//Lazaruz

Permalänk
Medlem

ett tips, kolla säkringen som sitter i, kanske bara är den som gått. Det är ju inte så troligt att den fått en spik i nån av RJ45 portarna...

Visa signatur

I'll be drinking whiskey in a ditch with Scruffy, and Brick and Noel. Now I've gone and lost my gear and I'm looking for my hole.

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så sa Lazaruz till mig att en router, en hubb o ett nätverkskort gått åt skogen, så det har säkerligen gått en spik genom strömsladden i antingen hubben eller routern sen ut genom tp kablarna o dödat allt i sin väg.

El can be evil!

Visa signatur

Athlon XP2200+ - 1024mb DDR ram - ASUS V8460Ultra/Deluxe GeForce4 Ti4600

Permalänk
Medlem

hmm, skumt, hubbar/switchar/routrar brukar vara avsäkrade mot adaptern, fast det är klart vid en direktträff av blixten så hjälper inte direkt en sån säkring...

Visa signatur

I'll be drinking whiskey in a ditch with Scruffy, and Brick and Noel. Now I've gone and lost my gear and I'm looking for my hole.

Permalänk
Avstängd

Min switch dog oxå av åskan, men den var urdragen och lika så alla datorer i hela huset, ändå grillades den och då menar jag det verkligen. Luktade tokilla. Det måste ha kommit från en TP som inte suttit ansluten till nån dator men som fått en inducerad spänning.

Visa signatur

[size="1"][font="verdana"] <| Ateist och SAAB hatare |>
<| Metallic Lila Addtronics 7896A | 2x100GB Western + 120GB Western + 40GB Barracuda IV - Totalt: 360GB |>[/font][/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeeKaaY

yes=)

du fick mig att komma ihåg en 24 portars switch som jag inte behöver..ska fan plocka sönder den och sätta fläkten i musen

tackaarrrr:)

Man plockar inte sönder en 24-portars hub för att få en fläkt i musen!! Är du vaccinerad fel eller??

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Min router bara stod och blinkade och den var ändå utdragen ur vägkontakten...min hubb var inte det...
Den luktade brända gummidäck typ...

Permalänk

1. Netgear lämnar väl "livstids"garanti ? Har jag på min 4p switch iaf.
2. Tror inte garantin gäller för spikar.
3. Min poalres hub (Netgear 4p faktist) fick sig en kyss. Adaptern funkade, men inte hubben.

Jag skulle nog försöka reparera den.