Permalänk

SSD eller VelociRaptor?

Funderar på att köpa en ny disk för spel...
Möjligen även för W7, men laddtiderna är så pass snabba som dom är för tillfället så inget jag stör mig på.
Men för spel vore det nice...
Så.

Vad är prisvärdast för tillfället om man ska ha den till WoW, CS och TF2?

Säkert dum fråga och jag känner innerst inne att det förmodligen är SSD men man måste ju fråga!

Behöver inte vara nån med jättekapacitet heller för den delen.

Mvh Sharkfinz

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

SSD ska man ha sitt OP instalerat på och andra program som man vill komma åt snabbt, för spel så duger vilken HDD som helst. Bara onödigt och lägga sån stor summa på en SSD som du bara ska ha spel på, går spelen trögt och starta eller?

Permalänk

Okej, då kanske man ska prioritera om lite då.
Nja trögt att starta är det inte, tänkte mest att man kanske kan reducera lagget lite grann i WoW osv...
Kanske onödigt alltså?

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Jag har en Intel 80GB G2 som systemdisk, men jag lägger även de få spel jag spelar på den. Jag upplever mycket snabbare laddtider, men lagg tror jag inte en ssd hjälper mot.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har också mina spel på SSD:n då det är just laddningen i nya tunga spel man vill få ner och det är så skönt att slippa vänta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jaja, SSD är värt varenda slant, även om det är många slantar.

Permalänk
Medlem

om du bara ska ha den till spel så , om du har pengar så är de värt de, speciellt för wow själv laddar jag dalaran på ca 2-3 sec från loggin eller hs vart ever, instancer blinkar typ bara till i lichking detta. cs kommer inte ladda snabbare o troligen inte tf2 heller, men om du tycker 10sec + är jobbigt för en load i wow så skulle ja gå på ssd.