fractal design nätaggregat, eneklt svar

Permalänk
Medlem

fractal design nätaggregat, eneklt svar

Hej har ett fractal design Integra 500W, 80+ nätaggregat här hemma liggandes och undrar om det klarar av att driva följande system

2st hdd, 1 ssd och en mekanisk
asus hd4890
Intel i7 980x 3.33GHz + thermalright ture 120 black ( kommer pressas upp till över 4GHz)
8st fläktar
Asus rampage II extreme
6gb corsair 2000MHz cl8

Kommer det att fungera eller är det kört ?

Permalänk
Medlem

mja, på gränsen skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Skall funka bra.
Kör på!

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera det alls. Vet inte vart du fått prollen ifrån, men om du köpt den för nypriset(10.000:-) bör du ha råd med ett nätagg som kan motsvara den.

Men om du bara undrar om det kommer fungera, så ja visst, det kommer det göra.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Vadå inte rekommendera och det räcker inte...500w på ett grafikkort är tvärlugnt med OC. Datorn kommer dra 350w max.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Deathdancer;10203815"]Skulle inte rekommendera det alls. Vet inte vart du fått prollen ifrån, men om du köpt den för nypriset(10.000:-) bör du ha råd med ett nätagg som kan motsvara den.

Hur jag fick tag i processorn och vad jag betalade för det är väl inte relevant i min fråga?

Skrivet av fesen:

Vadå inte rekommendera och det räcker inte...500w på ett grafikkort är tvärlugnt med OC. Datorn kommer dra 350w max.

Tack, ett sånt här enkelt och proffsigt svar vad jag ute efter. 2 tummar upp.