Telia FiberLAN, Tappar kontakten till stationen till och från..?

Permalänk
Medlem

Telia FiberLAN, Tappar kontakten till stationen till och från..?

Hallå!

Som titeln säger så har jag nyss skaffat Telias FiberLAN med ip-telefoni och allt det där.

- Mitt första problem var att jag fick en defekt gateway från Telia så nu ska jag få en ny (Thomson TG784) Kopplade ner sig var 10:e minut och telefonen fungerade inte. Telia kunde inte äns göra sin vanliga "Kontakta nätverket grej" utan att den stendog.

-I och med detta så tryckte jag in min hederliga Netgear WPN824 router och det fungerade fin fint igår, Idag är det nästan lika j*vligt som när jag försökte köra med Thomson TG784:an dock inte lika frekvent. Denna gången kunde Telia kontakta min router och de såg inga problem med linan eller något liknande men jag upplevde att anslutningen var riktigt seg; På båda datorer jag använder, Dålig respons och rätt som det är så visar Firefox/IE att sidan inte kunde visas för att sedan visas när jag trycker enter på adressfältet igen.

Försöker jag köra med nätverkskabeln direkt in i datorn så blir det aldrig någon kontakt, trots omstarter, -stängt av brandväggen etc etc.

Nu är min fråga om det är någon annan som har upplevt samma sak med deras Fiber från Telia och isåfall vad var felet/vad ska jag göra?
Det känns inte som att den nya gatewayn som Telia skickade kommer fungera den heller.. En känsla jag har.. Heee Heee Heee..

Vore tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

När du kopplar förbi routern, gör du en release av ip:n först eller väntar du bara ut maclåset på 15-20 min?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

När du kopplar förbi routern, gör du en release av ip:n först eller väntar du bara ut maclåset på 15-20 min?

Jag har försökt göra en release men det händer ingenting, Dock har jag testat med att använda min dators mac på routern innan jag stängt av routern och sedan rätt in i datorn, Fungerar inte. Kör jag med Release och Renew när jag använder routern så händer ingenting heller, Fungerade med samma router när jag körde med ADSL men inte nu längre.

*Hittade en gammal tråd här på sweclockers med liknande problem men då användes Thomson TG787.

Skulle inte ha hoppat på den här förbannade Smart-#¤%&!@