Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Hur är det med nätlagget numera? har servrarna blivit bättre? som t ex ett monster står långt från där man är men ändå blir man träffad av slag. Spelar mest singelspel så det är därför jag frågar

Så länge du kör på europe och inte kör 28.8k modem så borde det inte vara något problem.

Ibland kan det bli små korta delayspikar, detta är dock extremt sällan nu när de fixat en hel del exploits.

Permalänk
Medlem

Alltså något känns skumt med min nya karaktär. Har en Barb på lvl 80 och just nu en Sorc på lvl 21. Men när jag lirar får jag absolut ingen exp över huvudtaget. Körde Diablorun och fick 1/10 av en lvl. Det blev inte bättre på Nightmare av att lira där heller.

Känns lite konstigt då jag började göra Diablo-runs på Nightmare på lvl 25 med min Barb och då gick jag upp 2 lvlar per run. Är jag för långt fram för att få någon exp eller beror det på om man tex inte gjort några speciella uppdrag så som att befria Cain?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Alltså något känns skumt med min nya karaktär. Har en Barb på lvl 80 och just nu en Sorc på lvl 21. Men när jag lirar får jag absolut ingen exp över huvudtaget. Körde Diablorun och fick 1/10 av en lvl. Det blev inte bättre på Nightmare av att lira där heller.

Känns lite konstigt då jag började göra Diablo-runs på Nightmare på lvl 25 med min Barb och då gick jag upp 2 lvlar per run. Är jag för långt fram för att få någon exp eller beror det på om man tex inte gjort några speciella uppdrag så som att befria Cain?

Det har att göra med exp-bonusar och penalties. Efter lvl 25 kommer det gå extremt mycket snabbare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Alltså något känns skumt med min nya karaktär. Har en Barb på lvl 80 och just nu en Sorc på lvl 21. Men när jag lirar får jag absolut ingen exp över huvudtaget. Körde Diablorun och fick 1/10 av en lvl. Det blev inte bättre på Nightmare av att lira där heller.

Känns lite konstigt då jag började göra Diablo-runs på Nightmare på lvl 25 med min Barb och då gick jag upp 2 lvlar per run. Är jag för långt fram för att få någon exp eller beror det på om man tex inte gjort några speciella uppdrag så som att befria Cain?

Kolla på arreat på vilken level monster har du möter, är de 5+ får du typ 5% experience och 10 lvls skillnad under 5% eller något sånt..

Permalänk
Medlem

det roliga är ju att lvl 24-25 tog lika lång tid som lvl 25-60.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Cubade fram en 40 life light skiller idag Sen även 3 st 5 all res smallcharms

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

hmm, första bann vågen kom nu och jag åkte dit, verkar vara för d2loader eller d2multi som jag använde för att kunna köra med 2 fönster samtidigt på samma dator. jaja snabbt slut på denna laddern i alla fall.

Permalänk
Medlem

Haha ja d2loader garanterat... Den är autoban deluxe på typ Det dom flesta åkte dit på förra laddern, dom bannar även för mh atm

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

non som kör legit? utan bots maphack osv

adda mig i friendlist i dibbe jag brukar vara på min necro DSM-IV heter accountet

Kör pure legit,tradar inte ens för tillfället men om non annan också pure vill lira kse vi kan trada lite. D2jsp är bra men lite mixade känslor för det.

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Medlem

Träffade precis på MyRus sådär random in-game ..
Att den här tråden fortfarande lever alltså ..

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem

Hehe jo det var minst sagt random möte

Bara jag här som kör pvp på softcore ladder just nu?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rons:

non som kör legit? utan bots maphack osv

adda mig i friendlist i dibbe jag brukar vara på min necro DSM-IV heter accountet

Kör pure legit,tradar inte ens för tillfället men om non annan också pure vill lira kse vi kan trada lite. D2jsp är bra men lite mixade känslor för det.

Klart det finns folk som kör helt legit.
Jag lirar utan några som helst hjälpmedel

Vad är det för känslor du har för d2jsp? Är en sjukt bra sida imo!

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem

Tjosan alla glada d2lirare.. Undrar vilken Level är det jag behöver vara för att kunna finna allt? Är lvl 90 atm.

Fred

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av r0ni:

Tjosan alla glada d2lirare.. Undrar vilken Level är det jag behöver vara för att kunna finna allt? Är lvl 90 atm.

Fred

Det är inte din level som spelar roll, enbart monsterlvl. Mlvl 85+ kan droppa i stort sett allt.

Vanliga monsters level beror på arealevel, därför vill du springa runt i områden med arealvl 85, t.ex Chaos Sanctuary, The Pit (ligger i Tamoe highland), Worldstone Keep, Mausoleum (brevid Blood Raven), River of Flame, Ancient Tunnels (ligger i Lost City, få cold immunes) m.fl.

Arealevels kan du hitta här och här.

Det bör tilläggas att champion och unika monster har en bonus till sin mlvl på +2 och +3.

Dessutom kan inte alla items droppas på non ladder.

Permalänk

Tja va hetere....jag har reggat mitt Diablo 2 via battle.net, vilket man då kan ladda ner spelet via deras hemsida. Men när jag spelar det så utnyttjar inte spelet hela skärmen, vet inte om det är min upplösning 1366 x 768 på min skärm som är problemet eller om det är att jag har installerat det via battle.net

Tacksam för svar på hur man eventuellt kan lösa "problemet".

Visa signatur

En vis man pissar inte i motvind

Permalänk
Medlem
Skrivet av halvars90:

Tja va hetere....jag har reggat mitt Diablo 2 via battle.net, vilket man då kan ladda ner spelet via deras hemsida. Men när jag spelar det så utnyttjar inte spelet hela skärmen, vet inte om det är min upplösning 1366 x 768 på min skärm som är problemet eller om det är att jag har installerat det via battle.net

Tacksam för svar på hur man eventuellt kan lösa "problemet".

vad menar du med "utnyttjar inte spelet hela skärmen" ? får du svarta kanter på sidorna eller runt hela ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av mr_sQuinty:

vad menar du med "utnyttjar inte spelet hela skärmen" ? får du svarta kanter på sidorna eller runt hela ?

Jo exakt svarta kanter på sidorna

Visa signatur

En vis man pissar inte i motvind

Permalänk
Skrivet av Chobi:

Alltså något känns skumt med min nya karaktär. Har en Barb på lvl 80 och just nu en Sorc på lvl 21. Men när jag lirar får jag absolut ingen exp över huvudtaget. Körde Diablorun och fick 1/10 av en lvl. Det blev inte bättre på Nightmare av att lira där heller.

Känns lite konstigt då jag började göra Diablo-runs på Nightmare på lvl 25 med min Barb och då gick jag upp 2 lvlar per run. Är jag för långt fram för att få någon exp eller beror det på om man tex inte gjort några speciella uppdrag så som att befria Cain?

Från typ lvl 6-15 eller kanske t.om tidigare så skalla man köra "tristruns" (om du nu spelar på battle.net alltså) sedan efter det skall man köra "tombruns" mellan typ lvl 16-22 nånstans, sedan "cow-runs" till lvl 25, sen klarar man ancients, sedan kör man "baal-runs" till cirka lvl 40, sedan är det bara att bli rushad genom nightmare och sen "baal-runs" igen

Visa signatur

En vis man pissar inte i motvind

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av halvars90:

Jo exakt svarta kanter på sidorna

Om du kör i fullscreen så är det troligen grafikdrivisen eller skärmen som gör någon form av skalning.

Permalänk
Medlem

Dirauns i hell <3 Dock är lvl 20-25 nästintill olidligt men sen så pang

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

som myrus säger..
rush/boost till a4 hell (bör vara ca lvl 3-4) sen diaruns till 60 sen anicent baal 61->

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag verkar ha ett skumt problem. Det visar sig att Diablo 2 är cappat till 60fps, och det använder enbart 1 RAM-minne. Det resulterar i att D2 laggar å har sig utav helvetet.

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk
Skrivet av dev3n:

Hej!

Jag verkar ha ett skumt problem. Det visar sig att Diablo 2 är cappat till 60fps, och det använder enbart 1 RAM-minne. Det resulterar i att D2 laggar å har sig utav helvetet.

Vad har du för dator?
Testat att köra liten ruta? Testat göra videotestet en gång till? Om inte något av dem, testa och återkom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aurastream:

Vad har du för dator?
Testat att köra liten ruta? Testat göra videotestet en gång till? Om inte något av dem, testa och återkom

2.5ghz, 3gb ram, 8800gts.
Har testat båda, men utan resultat. Det som stör mig är ram-cappen.

Skärmdump: http://i46.tinypic.com/351984k.jpg

Visa signatur

Sorcere of Pan Tang

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som börjat köra pvp? :< Kan köra både ladder och nonladder, Kakan vägrar ju komma fram till vad han ska göra för PVP-char på ladder ;o

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

ååååh va längesedan jag spelade dibbe 2, ska installera det genast!

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk
Medlem

Börjat lira lite smått igen nu,

Har en hammerdin på 83 med lite halv fin gear.
Hoto, Zaka, Shako, Arach, mm..

Håller även på med en sorc nu, Skulle behöva hjälp med att fixa över lite prylar på sorcen,
Account ingame: vendin

Permalänk

Om någon vill ha hjälp med ancients på europe softcore ladder så pma mig här eller på samma accountnamn på jsp

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Fortfarande ingen som börjat köra pvp? :< Kan köra både ladder och nonladder, Kakan vägrar ju komma fram till vad han ska göra för PVP-char på ladder ;o

Hjälp upp mig och boosta å få lite hyffsat skit bara så ska ja börja pvp:) Du fick mitt acc för länge sen om du kom ihåg, perf pala torch osv.

Permalänk
Medlem

tänkte köra lite MF tills SC2 å cata te wow kommer ut , så jag undrar vilken spec å klass ska man dra upp? funderade på en hammerdin men hur är de ?, hade en rabies + fury drood förut å det funkade väll såså i de högre lvlarna men redigt kul i stora grupper med mobs men vill prova ngt annat nu. så några tips?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"