APB - All Points Bulletin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Såg en "Mystery Machine" bil helt random, aldrig sett nån innan så det var lite udda. Tänkte på scooby doo temat direkt.
http://img3.imageshack.us/img3/159/apb2010071123174767.jpg

En i SweClockers gruppen. Jag som gjort bilen och gett bort till några

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Jag kör klanen "Eight Bit" på Obeya för crims!
Eight bit - APB: All Points Bulletin

Du är inte på Obeya va?

Hade njutit av att döda dig

Patriot

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

De har haft problem med butiken pga regionskodning baserat på vilket IP man sitter på.
Jag trodde det var löst, men tydligen inte!

Jag skrev till deras support om detta då jag själv sitter bakom Ålands regionskod viket int en jävel i hela världen känner till förutom vi ålänningar... Detta leder ju då förståss till att jag inte kommer åt deras webshop alls

Dom svarade helt enkelt att det kommer dröja länge ännu innan dom hittat en lösning på det och att jag kunde få pengarna tillbaka ifall jag inte registrerat min cd-key ännu...
Kan också påpeka att det tog närmare 1 vecka innan dom svarade fast det stod att jag skulle få svar inom 24h...

Permalänk
Sötast
Skrivet av Crom:

Jag skrev till deras support om detta då jag själv sitter bakom Ålands regionskod viket int en jävel i hela världen känner till förutom vi ålänningar... Detta leder ju då förståss till att jag inte kommer åt deras webshop alls

Dom svarade helt enkelt att det kommer dröja länge ännu innan dom hittat en lösning på det och att jag kunde få pengarna tillbaka ifall jag inte registrerat min cd-key ännu...
Kan också påpeka att det tog närmare 1 vecka innan dom svarade fast det stod att jag skulle få svar inom 24h...

Ouch

Permalänk
Medlem

Om någon är med i klanen eller vill lira lite tillsammans så adda mig in-game "Zycore", spelar enforcer på patriot, börjar bli tråkigt att lira själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zycore:

Om någon är med i klanen eller vill lira lite tillsammans så adda mig in-game "Zycore", spelar enforcer på patriot, börjar bli tråkigt att lira själv.

Har addat.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Har dom fixat så saker man satt på kläder/bilar är mer detaljerade?
Och har dom fixat buggen när man ska sätta någon decal osv på ett ställe som inte är speciellt rakt, så typ delar av decalen inte kommer dit? Utan typ under det.

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Har addat.

Nice, vad heter du in-game?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zycore:

Nice, vad heter du in-game?

Mupp3n

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Det var jag som körde scooby doo bilen på bilden

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

fan man är juh lite små sugen på att skaffa spelet, hade beta access men då va de så jävla laggigt så det fanns inte på världskartan! Hur är det nu flyter det bättre nu??

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

fan man är juh lite små sugen på att skaffa spelet, hade beta access men då va de så jävla laggigt så det fanns inte på världskartan! Hur är det nu flyter det bättre nu??

Kan vara för att du inte har en dator som klarar spelet.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Zordor:

fan man är juh lite små sugen på att skaffa spelet, hade beta access men då va de så jävla laggigt så det fanns inte på världskartan! Hur är det nu flyter det bättre nu??

Jämfört med vilken betaperiod?

Visst flyter det bättre, men spelet är långt ifrån lika bra optimerat som topptitlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Kan vara för att du inte har en dator som klarar spelet.

Njaeee... tycker jag borda klara de har en Intel 6320 som rullar i 3ghz samt ett 5850 med 1gig minne och 4 i ram

Är det så krävande spelet asså?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Kan vara din processor som sätter käppar i hjulet för dig, är det för mig i alla fall. Kan inte spela det just nu pga det. Har en ny på ingång turligt nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Påminner om SweClockers klanen på Patriot servern.

/w till någon av dessa så kan de bjuda in er:
Shrudder
Unseen
Koyabakawa
CromX
Stekhet
sulfnbk
Milgail
Snejbelsax
defact0
ForrestFox

Gjorde en enforcer på patriot servern nu :). Tänkte joina sweclockers klan om jag får? Isf kan ni väll invita "MissAwesome". Eller måste jag va online för att bli invitad?

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme7 GEN 3, EVGA GeForce GTX 580 1536MB SLI Intel Core i7 2600K @ 4.6 GHz, Corsair 16gb CL8 1600Mhz VENGEANCE, Corsair SSD Force GT 120GB, Fractal Design Newton R2, 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Kan vara din processor som sätter käppar i hjulet för dig, är det för mig i alla fall. Kan inte spela det just nu pga det. Har en ny på ingång turligt nog.

Hmm frå ta och kolla upp det lite, jobbit att behöva kirra en ny prolle om man ska kunna köra de någorlunda

Jag är inte kräsen när det gäller grafik, bara det flyter någorlunda så är jag nöjd
Vi får se jag kanske hoppar in om ett tag vem vet!

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zordor:

Njaeee... tycker jag borda klara de har en Intel 6320 som rullar i 3ghz samt ett 5850 med 1gig minne och 4 i ram

Är det så krävande spelet asså?

Står i sign att du har 8800GT?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Står i sign att du har 8800GT?

jag vet men inte hunnit byta ännu xD

EDIT:
Bättre ?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Kört slut på mina 60h nu, bra timing med tanke på att jag åker på semester imorgon. 3 veckor utan APB

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Sötast

Körde slut på mina 50H igårkväll jag med.

Har dock tjänat ihop 1600 RTW points på auktionen änsålänge, så har tjänat 4 månaders speltid sedan release

Permalänk
Medlem

Kör Enforcer på Obeya, 'Bäckström' heter ja ingame.
adda mig gärna om du vill nöta lite uppdrag.

Har mic, mogen (25år) och skillad till tänderna!

Permalänk
Medlem

jag har en klan på patriot som e crime om nån e sugen på och spela tillsammas ?
skriv till mig jag heter Zotten ingame

Permalänk
Medlem

Okej, antingen är det jag som inte fattar detta. Eller så är spelet SJUKT obalanserat.
Köpte det tillsammans med en polare, spelade en hel del i början då alla var lika (hade samma vapen osv).
Nu när vi inte spelat på ett tag och hoppar in, möter vi VARJE GÅNG folk med mycket mycket bättre vapen än vad vi har, dvs vi dör och förlorar direkt.

Hur klarar man sig ifrån det? Är det så spelet ska vara så har jag ett APB till salu.

Permalänk
Sötast
Skrivet av HerrNilsson30:

Okej, antingen är det jag som inte fattar detta. Eller så är spelet SJUKT obalanserat.
Köpte det tillsammans med en polare, spelade en hel del i början då alla var lika (hade samma vapen osv).
Nu när vi inte spelat på ett tag och hoppar in, möter vi VARJE GÅNG folk med mycket mycket bättre vapen än vad vi har, dvs vi dör och förlorar direkt.

Hur klarar man sig ifrån det? Är det så spelet ska vara så har jag ett APB till salu.

Spelet håller på att patchas!

Nya matchmakingsystemet kommer förhoppningsvis testas inom ett par veckor, och efter testning (om lyckat resultat) så kommer patchen släppas.

Problemet verkar vara att folk är fega kräk + att de farmar "threat".

Dvs, folk som har bra grejer, vill bli bättre, så de acceptar inte missions där de kan förlora, eller ha svårt för att vinna.

De acceptar endast missions emot noobs, vilket.... ja du vet själv hur det slutar.

Det ny systemet, om lyckat kommer helt att ta bort den mänskliga faktorn.

Då finns det 2 valjmöjligheter. "On/Off"
Och väljer man On, så kan man hamna på *vilket mission som helst* vilket systemet kommer försöka matcha så noggrant som möjligt.

Men varför i helvete sitter jag och skriver allt detta?
Länkarna är här!
Matchmaking - APB: All Points Bulletin
Matchmaking Part Deux - APB: All Points Bulletin

Det du får göra änsålänge, är bita ihop, välj ut ett vapen du vill ha (t.ex "undertaker") sedan är det bara att grinda de contacts som behövs. du får även rating om du förlorar, så du har snart det du behöver för att ha en större chans.

Permalänk
Medlem

Köpte precis spelet för mina bonuspoäng på g2play och får väl se om det är nått för mig. Sitter och tankar just nu via mitt trådlösa internet i stadiga 180 Kb/s =p

Får väl se hur det ser ut i Eyefinity när jag kommer hem för just nu sitter jag med laptopen i en vecka eller två till.

Creds till g2play som vanligt! Fick koden på under 5 minuter

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Spelet håller på att patchas!

Nya matchmakingsystemet kommer förhoppningsvis testas inom ett par veckor, och efter testning (om lyckat resultat) så kommer patchen släppas.

Problemet verkar vara att folk är fega kräk + att de farmar "threat".

Dvs, folk som har bra grejer, vill bli bättre, så de acceptar inte missions där de kan förlora, eller ha svårt för att vinna.

De acceptar endast missions emot noobs, vilket.... ja du vet själv hur det slutar.

Det ny systemet, om lyckat kommer helt att ta bort den mänskliga faktorn.

Då finns det 2 valjmöjligheter. "On/Off"
Och väljer man On, så kan man hamna på *vilket mission som helst* vilket systemet kommer försöka matcha så noggrant som möjligt.

Men varför i helvete sitter jag och skriver allt detta?
Länkarna är här!
Matchmaking - APB: All Points Bulletin
Matchmaking Part Deux - APB: All Points Bulletin

Det du får göra änsålänge, är bita ihop, välj ut ett vapen du vill ha (t.ex "undertaker") sedan är det bara att grinda de contacts som behövs. du får även rating om du förlorar, så du har snart det du behöver för att ha en större chans.

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Börjar bli jävligt irriterat på LTL vapnen, vill spela crim, men tack vare LTL vapnen glider jag in på min enforcer igen. Ge iaf criminals LTL vapen med. Folk som hör det tänker oftast, ska en crim arrestera en enf då eller ? nä, man kan kalla det take hostage och ha samma effect som en arrest. Låter det orimligt att man som crim skulle ta gisslan ? Nä ush, behövde bara släppa ut lite ånga efter att ha blivit stunnad/arresterad efter en träff med LTL vapen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett skoj spel, blir nog till att inhandla det idag påväg hem från jobb

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Sötast
Skrivet av knaz:

Börjar bli jävligt irriterat på LTL vapnen, vill spela crim, men tack vare LTL vapnen glider jag in på min enforcer igen. Ge iaf criminals LTL vapen med. Folk som hör det tänker oftast, ska en crim arrestera en enf då eller ? nä, man kan kalla det take hostage och ha samma effect som en arrest. Låter det orimligt att man som crim skulle ta gisslan ? Nä ush, behövde bara släppa ut lite ånga efter att ha blivit stunnad/arresterad efter en träff med LTL vapen.

Finns inget LTL vapen som stunnar på en träff.

Det minsta är 2 träffar.

Alltså:

NL9 = stun på 2 träffar
Sniper = död på 2 träffar.

Stunpistolen = stun på 2 träffar
Shotgun = död på 2 träffar.

=

LTL är INTE OP.

Tror jag i snitt blir stunnad 1gång per hundra gånger jag dör.

Vilket borde alltså bli att jag kanske blir stunnad 1 gång i veckan eller något.

Man måste bara lära sig spelet