Blockera: "Vi ser att du blockerar"

Permalänk
Medlem

Blockera: "Vi ser att du blockerar"

Ibland när man surfar på vissa hemsidor så får man upp att man blockerar annonser. Kan man blockera detta på något sätt?

TACK!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Opera <3

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Det beror lite på vilken sida det är och vilken teknik de använder för att upptäcka att du blockerar annonser. Nu är jag inte någon expert på sånt, men vad jag vet så brukar man använda någonting som annonsblockerare blockerar och sedan se om detta någonting blockerades eller inte. Du vill alltså oftast inte blockera mer, utan blockera mindre dvs. släppa igenom det som sidan använder för att se om du blockerar annonser eller inte. På Sweclockers är det t.ex. väldigt lätt att lura sidan att tro att man inte blockerar annonser (av ren självbevarelsedrift så tänker jag dock inte avslöja hur ).

Permalänk
Medlem

Det verkar vara skottpengar på lösningen. Vi får avvakta.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Tips är att kolla vilka script som adblocker blockerar, och testa att tillåta dem en efter en, tillslut hittar du den "rätta".

Permalänk
Medlem

Kan nån ge ett exempel på sidor som känner av att man blockar reklam? Jag kör Ad-Muncher och IE8.

Permalänk
Medlem

ett exempel är sweclockers som känner av firefox adblock plus...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Kör både AdBlock Plus och NoScript till Firefox, kort sagt kan jag blockera alla rutor som innehåller reklam och alla URLer till reklamföretag.

Permalänk
Medlem

Det är bara att sätta adblock på "påminnelserna"

Permalänk

Finns det något sätt att komma runt sajter som känner av att javascript är blockerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndCon:

ett exempel är sweclockers som känner av firefox adblock plus...

Oh well... som jag skrev tidigare så kör jag IE8 och Ad-Muncher och Sweclockers visar NADA reklam what so ever... me like Ad-Muncher...

Ad-Muncher tar även bort reklam som läggs som en overlay på filmer på Youtube... samt givetvis även på Aftonbladets webtv-klipp... kort sagt så plockar den bort rubb och stubb...