Permalänk
Medlem

Allt-i-ett-dator?

Okej, jag misstänker att det är lite att svära i kyrkan att ta upp något sån't här på sweclockers, men...

Finns det någon köpvärd allt-i-ett-pc på den svenska marknaden över huvud taget? Jag har letat runt ett tag nu, men har inte hittat något vettigt.

Vad jag söker är alltså något i stil med en iMac, fast en PC då, att ha istället för en desktop-replacement-laptop. Den skall användas till surf, kontorsarbete, etc, och halvtunga spel.

På den amerikanska marknaden tycks det finnas en hel del, tex:

Dell Studio One och
Lenovo IdeaCentre A-series och B-series

Här i Sverige hittar jag bara HP MS228SC, men den är ju inte mycket att hoppa för, och asus eee Top med atom-processorer, men de är för veka för att vara ett seriöst alternativ.

Är det någon som har några andra förslag, eller kanske vet något om huruvida fler modeller kommer framöver?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Danke danke. Det fanns lite att välja på trots allt.

Hur står det sig att köpa en Core 2 duo nu? Kommer de att vara hopplöst ute snart nu då i3-i7-processorerna tar marknad? Jag inser att en allt-i-ett inte är något att sitta på och hålla upgraderad i flera år, men jag hoppas ändå på att klämma ganska många brukstimmar ur den...

Permalänk
Medlem

jag vet att msi visade AE2420 på cebit core i3, i5 och i7 varianter. om dessa kommer släppas i sverige vem vet.
kostnad ska vara från 1200 dollar i usa.
MSI Wind Top AE2420 Review | MSI Wind Top AE2420 Price, Specs & Release Date | Technosome

sen så har du fortfarande imac pro att välja på vilket inte är alls dåligt val.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.