Permalänk
Medlem

Bas + slutsteg = fail/win

Tjabba

Först o främst vill ja säga att ja vet att de kanske e lite malplacé att fråga om billjud på sweclockers, men ni brukar va mycket snabbare och trevligare än på andra forum!

Ja har kollat på ett par basar och ett slutsteg som på gränsen till för bra o va sant pris, så ja tänkte kolla me er om de e nån som vet om de är bra eller inte.

Basarna är:
Billebro Eventure Ljud Ljus DJ PA Karaoke Uthyrning Butik Aktiv Högtalare Inverter Controller Mixerbord Rökmaskin Strob Moving Head DMX Scanner Snömaskin Skummaskin DJ-mixer CD-spelare Hazer Aktiv Sub Bilbas Bilhögtalare Slutsteg DMX-kontroll Studioh

Slutsteget:
MastWeb

Ja bygger en (utahelvette) stor boombox o vill sätta dessa basar i den
Sen undrar ja oxo behöver man verkligen ett slutsteg på 1600W för de basarna?

Tack på förhand och ursäkta om de har skrivits om innan, hittade inte.

Permalänk
Medlem

Antalet watt ska man ta med en nypa salt då den ena produktens specifikation aldrig stämmer överrens med en annans. Jag har lite svårt att tro de högtalarna skulle dra så mycket kräm, men så vet jag heller ingeting om dessa högtalare.

Jag svarar inte på hur bra dessa produkterna är men lätt räknat så är ju slutsteget 4 kanals och totalt på 1600W. Du bryggar varje bas så att varje bas får 800W vardera (totalt 1600W). Så räkningen är det inget fel på

Jag själv kör en 200W bas från MDS i min bil på ett 4-kanalsslutsteg på 1000W (där basen är bryggad) och övriga 2 kanaler går till varsin 6x9:a. I min mening lägger man hellre pengar på ett starkare slutsteg som klarar över specifikationerna än vad högtalarna ger för att miminera risken att bränna slutsteget - då spelar jag hellre sönder högtalarna
I ditt fall är det precis räknat så att högtalarna ska klara vad slutsteget klarar, men som jag sa, ta alltid utgivet W med en nypa salt. Men det verkar finnas styrka i både högtalare och slutsteg och att du skulle maxa detta i en bild vore nog inte sunt för öronen

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Okej, de där va minstsagt genomgående. Precis vad jag behövde.
Tack så mycket för så snabbt svar!

haha, de har du rätt i, öronen (eller hjärtat för den delen) lär inte må så bra om man krämar på. Läste om en som hade råkat skaka ner takpannor med samma högtalare vid en fest... då har man tryck i bassen!
Igen, tack för snabbt och genomgående svar.

Andra kommentarer angående märkena på grejjerna välkomnas!